Gå til innhold

Noen som helst grunn til å velge RiksTV?


Anbefalte innlegg

Hei,

leser flere poster på forumet med spørsmål om RiksTV, noe jeg finner underlig siden jeg ikke kan se en eneste fordel ved å velge RiksTV! Så vidt jeg kan se får man mye større utvalg ved å velge Canal Digitals "familiepakke", og prisen er kun minimalt høyere. Det eneste jeg mister er TV3, noe som ikke er et stort savn. Har jeg oversett noe viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være følgende grunner til å velge RiksTV:

 

- finnes ikke noe kabel-tv-tilbud der man bor

- man bor i parabolskygge

- man vil ikke ha tallerken på veggen

- man har for dårlig internettforbindelse til ip-tv

- man er sinna på sin nåværende leverandør og vil prøve noe annet

 

og *trommevirvel*

 

- man er ikke interessert i faste månedsavgifter for å se TV, og klarer seg med NRK og eventuelle andre gratiskanaler. Men da har man strengt tatt kun valgt digitalt bakkenett, ikke RiksTV.

 

RiksTVs tilbud i dag er neppe noen vinner, verken når det gjelder pris, innhold eller valgfrihet. Det digitale bakkenettet er fint for oss som per i dag er fornøyd med analogt bakkenett. Men dersom RiksTV skal tjene penger, må de tilby noe bedre. Mitt tips er at valgfrihet er veien å gå: Flere alternative småpakker etter tema (f.eks. filmpakke uten å ta norgespakken først, natur/dokumentar-pakke etc.) eller fritt valg a la carte.

Lenke til kommentar

selv går jeg for gratis-pakken som inneholder NrKs tre kanaler, TV2 og noen andre småkanaler (lokaltv?). Etterhvert vil man kanskje se at prisene synker, pga økt konkurranse? Selv håper jeg det blir mulig å selv velge hvilke kanaler jeg kan se, til en rimelig penge!

 

RiksTV tilbyr også noen hd-sendinger. Mulig at enkelte av de andre digital-tv-tilbyderne også har det?

Lenke til kommentar
selv går jeg for gratis-pakken som inneholder NrKs tre kanaler, TV2 og noen andre småkanaler (lokaltv?). Etterhvert vil man kanskje se at prisene synker, pga økt konkurranse? Selv håper jeg det blir mulig å selv velge hvilke kanaler jeg kan se, til en rimelig penge!

 

RiksTV tilbyr også noen hd-sendinger. Mulig at enkelte av de andre digital-tv-tilbyderne også har det?

9640387[/snapback]

 

RiksTV tilbyr IKKE hd-sendinger og det er heller ikke hd-sendinger i bakkenettet. De operatørere i Norge som tilbyr HD tv i øyeblikket er såvidt jeg vet kun Canal Digital og Lyse(med partnere).

Lenke til kommentar
trodde rikstv ville sende enkelte programmer i hd-kvalitet. F.eks. sporten, eller søndagsfilmen, eller sånn?

 

De ulike kanalene vil da samarbeide om sendeskjema (for det er ikke plass til at alle kan sende hd ennå), mener jeg å ha lest.

 

Men mulig det tar noe tid før hd-sendinger vil dukke opp?

9650450[/snapback]

 

RiksTV vil neppe sende noe i HDTV på mange år enda. Det er i allefall det som

antydes fra RiksTV i diverse artikler på forskjellige websider.

 

Fra 2010 så kan muligens NRK & TV2 få plass nok til å

sende enkelte programmer i HDTV format men i NRKs eget FBI program ble det opplyst at HDTV lå mange år fram i tid siden alt teknisk utstyr måtte byttes ut først.

 

I 2010 utvides bakkenettet men det som er veldig synd er at det ikke er noen automatikk i at de nye frekvensene blir brukt på HDTV. I værste fall kan det til og med bli brukt til DVB-H (mobil-tv).

http://www.teleavisen.no/wip4/nyheter/hdtv...-d.epl?id=16807

 

Hvis RiksTV utelukkende skal sende HDTV kanaler så anslås det at det kun vil være plass til 14 slike TV kanaler selv etter at nettet er utvidet. Dvs. abbonementspakken i bakkenettet vil da reduseres fra ca. 20 kanaler til 14 kanaler. Høres lite sannsynlig ut at dette kommer til å skje.

 

NRK er heller ikke en del av RiksTV pakken så evt. HDTV

fra NRK vil ikke kreve noe RiksTV abbonement.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hei,

leser flere poster på forumet med spørsmål om RiksTV, noe jeg finner underlig siden jeg ikke kan se en eneste fordel ved å velge RiksTV! Så vidt jeg kan se får man mye større utvalg ved å velge Canal Digitals "familiepakke", og prisen er kun minimalt høyere. Det eneste jeg mister er TV3, noe som ikke er et stort savn. Har jeg oversett noe viktig?

 

Du mister ikke TV3, ved å velge Canal Digital. De vil snart tilby både TV3 og Viasat4. Viasat vil tilby TV2 og TV Norge.

Lenke til kommentar

Grunnene til at jeg byttet fra CanalDigital til RiksTV:

 

-Billigere, betaler ikke for masse kanaler jeg ikke ser på

-TV3

-mottaker med HDMI uten å måtte kjøpe en grisedyr kanalpakke

 

Alt er dog ikke bare fryd. Må bruke en innendørsantenne som gjør at TV-bildet forsvinner når det er mobiltelefoner i bruk. Noen kanaler, f.eks Animal Planet, sendes i betydelig lavere kvalitet hos RiksTV enn hos CD. Merkes spesielt godt på lyden. NRK og TV2 sender i god kvalitet. TV3 varierer sterkt fra program til program, samme hos Viasat4.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
trodde rikstv ville sende enkelte programmer i hd-kvalitet. F.eks. sporten, eller søndagsfilmen, eller sånn?

 

De ulike kanalene vil da samarbeide om sendeskjema (for det er ikke plass til at alle kan sende hd ennå), mener jeg å ha lest.

 

Men mulig det tar noe tid før hd-sendinger vil dukke opp?

 

RiksTV vil neppe sende noe i HDTV på mange år enda. Det er i allefall det som

antydes fra RiksTV i diverse artikler på forskjellige websider.

 

 

Bullshit. Riks-TV vil sammen med NRK sende OL i Beijing i HD kvalitet neste år.

Lenke til kommentar
trodde rikstv ville sende enkelte programmer i hd-kvalitet. F.eks. sporten, eller søndagsfilmen, eller sånn?

 

De ulike kanalene vil da samarbeide om sendeskjema (for det er ikke plass til at alle kan sende hd ennå), mener jeg å ha lest.

 

Men mulig det tar noe tid før hd-sendinger vil dukke opp?

 

RiksTV vil neppe sende noe i HDTV på mange år enda. Det er i allefall det som

antydes fra RiksTV i diverse artikler på forskjellige websider.

 

 

Bullshit. Riks-TV vil sammen med NRK sende OL i Beijing i HD kvalitet neste år.

 

Det er jo flott :-)

 

Har du en link til en side/pressemelding eller liknende hvor dette er offentliggjort ?

 

Når jeg nyhets googlet tidligere fant jeg bare artikler (hvor bl.a. RiksTV var sitert ) som tydet

på at HDTV var uaktuelt før analogt nett er slukket.

Lenke til kommentar
du kan ringe til riks-tv og spørre. jeg er riks-tv forhandler og har fått denne informasjonen via dem.

 

Jeg fant noen rimelig ferske nyheter på forbruker.no .

 

 

Sitat fra http://forbruker.no/digital/nyheter/tv/article2068349.ece :

 

RiksTV fremskynder

 

Mest overraskende var det kanskje at kommunikasjonsdirektør i RiksTV, Svein Ove Søreide, gikk langt i å antyde at vi ville kunne få servert HDTV i det digitale bakkenettet allerede til neste år. Søreide ville ikke si noe konkret om hva slags innhold man vil sende i HD-kvalitet, men vi vil ikke bli overrasket om smakebiter fra NRKs HD-produksjon vil stå på menyen.

 

Søreide understreket at det uansett ikke ville bli snakk om noen HDTV-kanal i tradisjonell forstand, men snarere et og annet HDTV-stunt.

 

Overraskende da RiksTV tidligere har sagt at vi først vil få se HDTV-sendinger i det digitale bakkenettet når det analoge nettet slukkes i slutten av 2009, og to nye kanalpakker (mux) frigjøres for digitale sendinger. RiksTV ønsker åpenbart å vise potensielle digital-TV-kunder at også bakkenettet er i stand til å vise HDTV.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...