Gå til innhold

[Løst] Toll/Moms ved kjøp av Google Glass (eBay)


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Hadde planer om å spleise Google Glass med broren min ettersom lillebror ønsker seg det i 18 års gave. Jeg vet det er dyrt, men jeg har spart en stund, så det skal jeg ha råd til.

 

Har funnet et par til en fine prisen 11200 kr på eBay (prisen som er skrevet er inkludert frakt), men det jeg lurer på da er om jeg må betale moms/fortolling eller noe lignende som vil øke prisen ytterligere?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må regne med å betale 25% moms og ~150kr i fortollingsgebyr til transportøren.

En ting jeg kom på som du kanskje kan svare på også. Hvis eBay sender det som gave og sier at varen har en pris på under 1000 kr, da skal jeg vel slippe å betale moms? Problemet da er hvis de sier at det er google glass, hva vil da skje? :p

Lenke til kommentar

 

du må regne med å betale 25% moms og ~150kr i fortollingsgebyr til transportøren.

En ting jeg kom på som du kanskje kan svare på også. Hvis eBay sender det som gave og sier at varen har en pris på under 1000 kr, da skal jeg vel slippe å betale moms? Problemet da er hvis de sier at det er google glass, hva vil da skje? :p

 

Om avsenderen gjør dokumentforfalskning, så er det opp til deg at du gir korrekt informasjon til tollvesnet i Norge. Viss ikke så vil du få et brev om at du må sende inn kjøpskvittering som kan dokumentere kjøpet til den prisen som skal stå oppgitt.

Lenke til kommentar

Ingen avsendere skriver "gift" på pakken lengre. Blir de tatt i kontroll får de en bot på flere titusen kroner for dokumentforfalskning og nektes å bruke tjenesten mere.

 

Det er rett og slett ikke verdt sjansen for bedrifter å spare noen hundrelapper i toll for mottaker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kom på en ting, mens jeg satt å så på Google Glass. Hvis en person kjøper disse i England (nå som det er mulig å skaffe dem i UK), reiser til Norge og dem ligger i kofferten, er det samme prinsippet med moms og toll da?

Endret av Hvaheterdu
Lenke til kommentar

Husk at hvis pakken blir borte i postgangen er det ofte sånn at det som står som verdi på pakken, er det som du får igjen av fraktfirma.

Kom på en ting, mens jeg satt å så på Google Glass. Hvis en person kjøper disse i England (nå som det er mulig å skaffe dem i UK), reiser til Norge og dem ligger i kofferten, er det samme prinsippet med moms og toll da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...