Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sosialkunnskap eksamen 26.5.2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Stress95: Vi har allerede nevnt mange teoretikere og brainstormet mye tidligere i tråden, så jeg foreslår at du leser igjennom alle postene. Jeg skjønner godt at man er stresset før en eksamen, men jeg har vanskelig å forstå hvorfor du betaler 1000,- (evt. 2000,- for å ta opp igjen faget) for å ta denne eksamenen, men ikke har tenkt tanken på å kjøpe/leie pensum eller i det hele tatt forberede deg før nå. 

 

Sjekk opp nettsiden til læreboken, les svarene til oss andre og titt på de lenkene vi har lenket til. 

Lenke til kommentar

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

Endret av siljeskivik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+897134879

Anna-Emily Du har lagt ut link til "hele undersøkelsen", men den er feil! Det er for Stavanger, nr. 2 i 2014. Den som er i forberedelsesdelen gjelder nasjonalt. Det som gjelder i Stavanger samsvarer ikke nødvendigvis med de nasjonale resultatene.Her er den ordentlige så det ikke blir feil :)

 

http://www.hioa.no/Om-HiOA/Senter-for-velferds-og-arbeidslivsforskning/NOVA/Publikasjonar/Rapporter/2014/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013/Ungdata.-Nasjonale-resultater-2013.-NOVA-rapport-10-14 

 

Edit: Hvis linken ikke fungerer, søk på "NOVA-rapport 10/14" på google, så ligger den på resultatet fra hioa.

Endret av Slettet+897134879
Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker rundt tiltak mot psykiske plager hos ungdom? Altså hvordan en kan forhindre det?

 

Har nok mye med sosiale medier å gjøre de siste årene, så å lære om nettvett på skolen er kanskje noe å ta opp, men sliter litt med å komme på flere tiltak

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+897134879

Man finner en del ting på folkehelseinstituttet, bare å søke litt rundt der. Mye av det er på makronivå da, og vet ikke om det er så mye relatert til mediebruk.

 

Det er ofte andre lærebøker for påbygg. Vet ikke hvorfor.. Og så kommer det stadig ut nye utgaver, så noen vil alltid ha nyere/eldre versjoner av bøker enn andre.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

 

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

ååå det hadde vært supert!!!

mailen er : [email protected] 

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

 

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

ååå det hadde vært supert!!!

mailen er : [email protected] 

 

sendt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

 

 

Er det noen som kan vær så snill å hjelpe!! har ikke boka. lurer på hva alle disse teoretikerne mener? er det noen som har korte sammendrag om det? hadde vært til stooooor hjelp. takk på forhånd

 

Har du en mail? Jeg tar det som sonans privatist nettstudie. Har alt på nett. Kan sende deg PDF filen :-)

 

ååå det hadde vært supert!!!

mailen er : [email protected] 

 

sendt :)

 

thankyooou!!!

Endret av stress95
Lenke til kommentar

Jeg skal også ha eksamen i sosialkunnskap i morgen. Men denne forbredelsesdelen, gjelder det for meg også, selvom jeg tar opp faget som privatist? 

 

Jeg har også sett at det flere ganger blir gjetatt at: ungdommer særlig jenter rapporterer om psykiske helseplager i hverdagen.

Men jeg syns det er vanskelig å finne ut av hvordan oppgaven i morgen kommer til å bli. Og jeg sliter også med å finne relevante kilder på nettet. Har noen noen ideer eller forslag til hvilken side man burde søke etter kilder som vi kan ta med til eksamen? :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...