Gå til innhold

fra pc til tv via hdmi kabel, kun BILDE?!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg kjøpte i dag en sånn hdmi kabel fra class olson i dag, den skulle være så fin siden den hadde både bilde og lyd i samme kabel.. men når jeg kobler laptopen til søstra mi mot vår 37" lg hd-ready tv,, (en hp pavilion dv6500) så får jeg kun bilde på tvn, og lyden er bare på PC-en :/

så lurer på om det rett og slett er sånn eller er det noen innstillinger jeg trenger å fikle med?

 

EDIT: PC-en heter hp pavilion dv6000

EDIT2: den het vist dv6500, det stod 6000 utapå den,, men i kontrollpanelet stod det 6500

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Fra HDMI utgangen på de fleste PC-er i dag kommer det kun skjermbilde, fordi lyden ikke er koblet til. Det er mulig å få tak i skjermkort hvor man kan koble til lydkortet internt, slik at det kommer både skjermbilde og lyd utfra hdmi utgangen, men sannsynligvis så er det nok bare skjermbilde i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Fra HDMI utgangen på de fleste PC-er i dag kommer det kun skjermbilde, fordi lyden ikke er koblet til. Det er mulig å få tak i skjermkort hvor man kan koble til lydkortet internt, slik at det kommer både skjermbilde og lyd utfra hdmi utgangen, men sannsynligvis så er det nok bare skjermbilde i dette tilfelle.

Det er nok det som er casen her skal du se.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et lite tips er om du går på kontrollpanel og velger (dersom du har Vista): Maskinvare og lyd, og så under Lyd-kategorien velger Administrer lydenheter.

 

Der kan du velge forskjellige lyd-utganger. Der har hvertfall jeg en som heter Digital utdataenhet(HDMI).. Jeg har en bærbar HP-PC.

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar
Et lite tips er om du går på kontrollpanel og velger (dersom du har Vista): Maskinvare og lyd, og så under Lyd-kategorien velger Administrer lydenheter.

 

Der kan du velge forskjellige lyd-utganger. Der har hvertfall jeg en som heter Digital utdataenhet(HDMI).. Jeg har en bærbar HP-PC.

 

prøvde dette og der finner jeg kun; Høytalere bluetooth lyd, høytalere conexant HD audio og SPDIF-grensesnitt conexant HD audio... men det har vel ikke noe med HDMI lyden å gjøre? :/

Lenke til kommentar

I tilfelle noen enda lurer: Jeg tok bilde av tv utgangen på pcn og tok det med meg til en butikk. Der viste de meg en kabel som har en utgang til tvn, og TRE til pcn. En til s-video utgangen, en til en annen type utgang, og en utgang for lyd. (plugges inn der man plugger inn hodetelefonene).

Lenke til kommentar
Ville være for dumt å selge laptop med hdmi uten å koble opp lyd på den og. Men om dette skal fungere må du nok sørge for at du har slått på S/PDIF digital lyd ut i mikser eller avspiller slik at du faktisk sender ut digitallyd.

 

var det jeg syns og ;S

 

men takk for tipset skal prøve å undersøke dette fortest mulig ;)

Lenke til kommentar
Ville være for dumt å selge laptop med hdmi uten å koble opp lyd på den og. Men om dette skal fungere må du nok sørge for at du har slått på S/PDIF digital lyd ut i mikser eller avspiller slik at du faktisk sender ut digitallyd.

 

var det jeg syns og ;S

 

men takk for tipset skal prøve å undersøke dette fortest mulig ;)

 

 

Vet ikke om du har funnet ut av det jeg,men på denne siden så skriver hvertfall en at han har lyd også :) Og det er samme modell som du har.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen,, nå fikk jeg lyden på tvn :D

 

men nå kommer det store spørsmålet da :p

siden hjemmekino alnegget vårt er et par år gammelt har det ikke hdmi inngang så det er koblet opp mot tvn med scart, er det mulig å få lyd på hjemmekinoanlegget fra pcn?

 

altså for å oppsumere, nå har jeg koblet pcn til tvn med hdmi kabel, og hjemmekinoen til tvn med scart, kan jeg nå da få lyd på hjemmekinoanlegget? :D

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva slags TV eller forsterker du har, men kanskje det går ann å videreføre lyden fra TV til forsterker via digital audio(fiber)?

Scart sender jo også bilde men vet ikke om det er kun en vei jeg. Sånn at den kun sender fra forsterker til tv og ikke andre veien..

 

Har selv forsterker uten hdmi så da ble det til at jeg koblet pc til tv med hdmi og tv til forsterker med digital audio.. Det var en Samsung 40M87.:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...