Gå til innhold

Minijack 3mm -overgang til USB (?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok. Det sendes ikke analoge signaler (lyd) fra USB-portene på en PC. Så du vil ikke få noe lyd hvis du kopler vanlige hodetelefoner til en slik overgang.

Kan du ikke bare bruke den vanlige lyd (hodetelefon) utgangen ?

9643315[/snapback]

 

Av en eller annen grunn får jeg ikke lyd når jeg prøver ut med minijack-headset, det går bare med USB'en.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at høytaleren ikke virker når jeg stikker dem inn i noen av hullene. Jeg vet ikke hvorfor, men dem får ikke signal.

Den eneste måten jeg kan få lyd på er hvis jeg bruker et headsett med USB-kontakt. Jeg har selvfølgelig lyst til å bruke høytalerene mine, men siden dem bruker minijack så kan jeg ikke det fordi lyden virker ikke..

 

Derfor mistenker jeg at det er noe galt med minijackhullene mine, noe som gjør at hvis jeg skal kunne bruke høytalerne mine trenger jeg en minijack-til-usb kontakt for at de skal virke.

 

Håper jeg forklarte meg bedre nå.

Endret av Grobnar
Lenke til kommentar

OK, du har USB-headset, da får du jo lyd når du pugger de i USB-porten. Nå har det seg slik at USB-headset har innebyggd D/A- konverter (Gjør Digitale signaler om til Analoge.) PC-høytalere som bare har 3,5mm jack har ikke innebyggd D/A-konverter, og du vil derfor ikke få noe lyd i høytalerne fra USB-utgangen med en USB- til 3,5mm overgang.

 

Du har ikke prøvd å plugge høytalerne dine inn på baksiden (Grønn 3,5mm jack)? Du har prøvd på forsiden, antar jeg.

(Nå fant jeg ikke noe bildet av baksiden av maskina, så jeg vet ikke om det er lydutgang der, men jeg antar det.)

Har du en annen PC, eller mp3- spiller du kan prøve høytalerne på for å se om de virker?

 

Drivere til maskina lastes ned herfra. (Skriv inn serie/id- nummeret (står sikkert på baksiden av maskina) i søkefeltet og trykk enter)

 

Edit: rettet skrivefeil.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar
Du har ikke prøvd å plugge høytalerne dine inn på baksiden (Grønn 3,5mm jack)? Du har prøvd på forsiden, antar jeg.

(Nå fant jeg ikke noe bildet av baksiden av maskina, så jeg vet ikke om det er lydutgang der, men jeg antar det.)

 

Har du en annen PC, eller mp3- spiller du kan prøve høytalerne på for å se om de virker?

9650941[/snapback]

 

 

Jeg har prøvd i alle både foran og bak, ingenting funker. Høytalerne (som er 3,5mm jack) er fra min gamle PC, og de virker helt bra der. Det er bare på min nye PC at de ikke virker.

 

Jeg skal laste ned de nye driverene og se om noe forandres.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...