Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering på Supernexus:

Den hadde tydeligvis klart å gjere minnekortet mitt korrupt, så bilda eg hadde forsvant... Hadde heldigvis backup, så fikk redda dei. Usikker på om det er overgangen fra Samsung til AOSP ROM som gjorde det, men anbefaler alle som skal prøve Supernexus/CM9/10 å ta backup før ein gjer noko

 

Er jo egentlig bare å passe på at man har Dropbox på en PC eller to med samme epost som telefonen.

 

Er det foresten mulig å stoppe Dropbox fra å synke ALLE bilder tilbake til mobilen? Det holder at den synker de til PC'en...

 

Hvordan fikk du det? Kommer ikke oppdateringen i oktober?

 

Ikke se mot en dato. Oppdateringer kommer når de kommer. Det er viktigere at man får noe som er gjennomtestet enn en bugget oppdatering noen uker for tidlig.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg er en apple-fanboy som vurderer å gå over til Samsung Galaxy S3. Jeg har iPad, iMac, macbook pro og iPhone.

 

Jeg begynner å bli lei av iphone og har lyst på Samsung Galaxy S3. Men jeg er litt usikker, nå har dere mulighet til å påvirke meg. Det er bare fyre opp og gi alt dere ha, FYR LØS!

Jeg er mye i samme båt som deg (har iPad, MBP, iPhone 3G, 3GS, 4) men valgte altså å kjøpe S3 på fredag pga. diverse tull fra Apple sin side i det siste (både hardware- og software-relatert).

 

Førsteinntrykket mitt av S3 var ekstremt dårlig.

Å gå fra iOS til TouchWiz var bare forferdelig. Alt er var tilsynelatende infisert av lag (menyer, internett-browsere, kart, play store, spill, musikk-apper, you name it) - forstår ikke hvordan folk kan bruke det. Prøvde en del forskjellige triks som jeg har plukket opp her og der (slå av S-Voice, f. eks) men det reduserte ikke latencyen nevneverdig.

Det hjalp heller ikke på førsteinntrykket at batteriet ble sugd ut raskere enn en sulten mausluker sluker maur i en maur-dyrehage. På min gode, gamle trofaste iPhone 4 så lar jeg f. eks alltid wifi, mobildata, GPS (stedtjenester) og push være på - i tillegg til brightness vanligvis rundt halvveis. På S3-en måtte jeg aktivt slå av og på disse funksjonene (wifi, mobildata, gps og sync, lav brightness) og likevel sank batterinivået mye raskere enn det jeg var vant til med 4-en.

 

Som dere sikkert forstår tenkte jeg mange stygge tanker og vurderte sterkt å kvitte meg med S3.

 

Meeen, så tok jeg til vett og leste meg opp på rooting, installering av ROM og slikt. Det viste seg å være sabla lurt!

Installerte CyanogenMod 9.1.0 og WOW - for en forskjell! Nå går alt mye mer smooth, og med tanke på at versjon 9 av cyanogenmod er ICS, så kan det jo bare bli bedre med JB. Gleder meg til det!

Det skal sies at jeg går glipp av alle de "kule" featuresene til Samsung, men det er ikke et veldig stort savn for min del. At operativsystemet er smooth er mye viktigere for meg enn å f. eks. kunne snu kamera for å zoome. Hehehe!

 

Så, moralen i historien er at TouchWiz (etter min mening) både ser stygt ut og er sirup - så prøv ut alternative ROMs om ikke TouchWiz er noe for deg. Det gjør en middelmådig telefon til en kongetelefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

 

Hehe, jeg har min S3 på service og har en 4 (riktinok ikke S) som lånetelefon og har så og si samme opplevelse som deg, bare motsatt uten at jeg skal utdype det noe mer i tråden her.

 

Men det er en kjent sak at S3 ut av boksen krever litt tweaking, selv med stock rom. Den latencyen du opplever i menyene er en innstilling som kan endres hvor man så og si blir kvitt den. Det er ikke pga. telefonen er treg, men animasjonene tegnes opp sakte "med vilje". Fra samsung sin side kan det virke som om de har dratt en "windows aero", hvor fokuset ligger på det estetiske fremfor hastighet.

 

S3 vil alltid være "treg" å låse opp selv om man slår av S Voice. Den "ripple" effekten har også en liten delay i animasjonen. Grunnen til at den bruker tid på å starte (ca. 1 sec) er fordi telefonen går i deep sleep, noe som er en god ting og sparer batteriet.

 

Grunnen til at batteriet ble tappet raskt var nok fordi du ikke hadde hentet siste oppdatering via OTA. En av de føste OTAene forlenget batteritiden betraktelig, så kom en som forkortet den, og så kom en som gjorde den lang igjen :p Men med de versjonene som fungerte som de skulle holdt S3en min i ca. 2-3 dager ved normal, aktiv bruk.

 

Bra det løste seg med en custom rom! Nettop det er en av Android største styrker: Hvis noe ikke virker, bytt det ut!

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...