Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min telefon har i kveld plutselig begynt å restarte seg selv hele tiden, og det lille den lar meg bruke den før den restarter er den fryktelig treg og alt henger.

 

Noen andre som har opplevd dette og har en løsning?

 

Dette skjedde når jeg satt i bilen ganske høyt oppe i på et fjell for noen dager siden(ikke i norge). Jeg skyldte på høyden, tenkte jeg sender inn tlf. om det fortsetter... så tukla jeg litt mer med den, og det virker som batteriet satt litt løst/støv? Blåste litt, tok ut og inn batteriet og satt det hardt på plass. Har ikke skjedd noe siden.

Lenke til kommentar

HTC har ikke kommet med noen liste over telefoner som vil oppdateres ennå. Siden Sensation bare er såvidt over året gammel og hw neppe er for dårligfor oppdatering, burde den komme inn under avtalen med Google om oppdateringer i 18 mnd. Om det kommer tviler jeg imidlertid på at vi ser noen oppdatering før sent på høsten.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Sendte mail til kundeservice om akkurat dette, men fikk et svar som ikke sa så mye:

Jeg beklager men vi har dessverre ingen informasjon vedrørende Jelly Bean ennå. Så fort vi har noe informasjon å gi vel det bli lagt ut på våre hjemmesider, Facbeook sider og sendt til våre HTC News medlemmer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

Lenke til kommentar

Bezelcover er vel rett og slett bakdekselet.

Ellers trodde jeg beskjeden "android oppdateres" ved oppstart kom med ics-oppdateringen i april, og ble borte ved systemoppdateringen i juni. Det er i det minste slik på min.

 

Takk for svar :)

 

Dessverre ser det ut til at ingenting har hjulpet på mobilen til samboeren min :(

Vi venter svar på godkjenning av heving av kjøp fra HTC i morgen..

 

Han har tidligere vurdert One X men er egentlig skeptisk til HTC etter dette tullet..

Noen med erfaring fra One X?

Lenke til kommentar

Har hatt One X i tre måneder og har ikke angret et sekund! Gikk fra Desire HD. Var redd mobilen skulle bli for stor med 4,7 tommers skjerm, men den er ikke mye større egentlig. Og faktisk lettere!

Den er kjapp, har et meget bra kamera og skjermen blir man bortskjemt av :D

Syns den har meget pent design (syns Galaxy S3 ser ut som et såpestykke) og har alltid foretrukket Sense over Samsungs TouchWiz. Akkurat oppdatert til Android 4.0.4 med Sense 4.1. Verdt å nevne at Sense er tonet litt ned ift. til tidligere og er bedre enn noengang. Kompletterer Ice Cream Sandwich på en meget elegant måte. Så tommel opp fra meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Har en sensation som konstant etterspør datatilkobling/roaming, selv om roaming er slått på. Er det jeg som har gjort noe feil i oppsettet eller? Kom egentlig etter ics update mener jeg. Stock telefon.

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

Hadde samme feil.

Mener det kom bort etter at jeg slo av Hurtigoppstart (Meny => Strøm => Hurtigoppstart) og restartet telefonen flere ganger.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt noen problemer vedrørende min HTC Sensation: den kan helt uventet bli veldig varm, den kan plutselig restarte og noen ganger når jeg får innkommende anrop kommer feilmeldingen "Prosessen Android har stoppet" og hele telefonen fryser! Noen som har opplevd lignende og har tips? På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Har en sensation som konstant etterspør datatilkobling/roaming, selv om roaming er slått på. Er det jeg som har gjort noe feil i oppsettet eller? Kom egentlig etter ics update mener jeg. Stock telefon.

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

Hadde samme feil.

Mener det kom bort etter at jeg slo av Hurtigoppstart (Meny => Strøm => Hurtigoppstart) og restartet telefonen flere ganger.

 

Takk for svar :)

Jan Jar prøvd å restarte tlf sikkert fire-fem ganger. Har også formatert sd-kort, avinstallert alle apper som gikk å avinstallere..

 

Vi venter på avgjørelse fra reklamasjon hos HTC nå men det tar jammen sin tid...

Skulle opprinnelig få svar innen fredag, men ikke fått svar..

Lenke til kommentar

På min Sensation har volumknappen på siden løsnet og detter bare ut.

 

Regner derfor jeg må ha nytt bakdeksel til telefonen.

Må den inn på service for dette, eller er det steder som selger slikt i Norge?

 

Da min samboer fikk sin Sensation fra Deltaservice første gang var volumknappen borte..

Sikkert derfor de byttet bezelcover.

Lenke til kommentar

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

 

Hadde omtrent samme problemer på min sensation. Kom til slutt fram til at det er batteriet som sitter løst. Løsningen for min del var å sette en liten papirbit øverst i høyre hjørne på batteriet slik at batteriet fikk bedre kontakt.

Lenke til kommentar

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

 

Hadde omtrent samme problemer på min sensation. Kom til slutt fram til at det er batteriet som sitter løst. Løsningen for min del var å sette en liten papirbit øverst i høyre hjørne på batteriet slik at batteriet fikk bedre kontakt.

 

Det løser seg omsider, vi får hevet kjøpetda alt tenkelig er byttet på den.

Nå er samboer på jakt etter ny tlf, så dette blir moro ;)

Lenke til kommentar

Har en sensation som konstant etterspør datatilkobling/roaming, selv om roaming er slått på. Er det jeg som har gjort noe feil i oppsettet eller? Kom egentlig etter ics update mener jeg. Stock telefon.

Min samboer sin Sensation (originale) er nå inne for tredje gang pga samme feil. :(

Den slår seg av og på som den selv vil, og android oppgraderes kommer i skjermen..

Tlf er kjøpt i begynnelsen av september i fjor, og vi håper å få hevet kjøpet nå. Servicen er på Deltaservice i Drammen.

De har byttet mye forskjellig nå uten at det hjalp.

 

-Mainboard *2

-Bezelcover (aner ikke hva det er en gang)

-Software *2

-Batteri..

 

Problemene startet etter en oppdatering av mobilen i juni, inntil da var den super..

 

*Oppgitt*

Hadde samme feil.

Mener det kom bort etter at jeg slo av Hurtigoppstart (Meny => Strøm => Hurtigoppstart) og restartet telefonen flere ganger.

 

Takk for svar :)

Jan Jar prøvd å restarte tlf sikkert fire-fem ganger. Har også formatert sd-kort, avinstallert alle apper som gikk å avinstallere..

 

Vi venter på avgjørelse fra reklamasjon hos HTC nå men det tar jammen sin tid...

Skulle opprinnelig få svar innen fredag, men ikke fått svar..

 

Ser ut til at det løste seg med å gå for flere reeset og i tillegg ut med batteri. Meldingen har vært borte i en og en halv dag :-)

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt noen problemer vedrørende min HTC Sensation: den kan helt uventet bli veldig varm, den kan plutselig restarte og noen ganger når jeg får innkommende anrop kommer feilmeldingen "Prosessen Android har stoppet" og hele telefonen fryser! Noen som har opplevd lignende og har tips? På forhånd takk! :)

 

Ja, jeg har også opplevd dette med to-tre spesifikke personer fra kontaktlisten min. Jeg mistenker det har noe med facebook-/google-linkingen å gjøre, uten at jeg har bekreftet dette. Men løsningen er å slette de kontaktene som gjør at telefonen fryser når du skal svare på anropene deres. Legg dem inn igjen etterpå, og link dem opp mot facebook igjen om du vil. Når jeg gjorde dette selv, forsvant problemene med frys.

 

Edit: Dette tipset gjelder altså for frys ved innkommende anrop. Har også opplevd at telefonen uten videre har blitt varm og slukt batteri, men har ikke funnet ut av årsaken til det. Antakeligvis en app som har hengt seg opp på noe vis.

Endret av farnsworth
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...