Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?

Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:

-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange.

-Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor.

-Flere har avspasering de kan bruke.

-Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene.

 

Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til.

-

Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis.
Hvor har du tenkt å reise til i USA ? Jeg bor i USA og hadde tenkt å se på Grand Canyon

 

Det blir hvertfall start i NY, også se vestkysten. Ellers ikke så mye planlagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?

Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:

-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange.

-Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor.

-Flere har avspasering de kan bruke.

-Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene.

 

Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til.

-

Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis.
Hvor har du tenkt å reise til i USA ? Jeg bor i USA og hadde tenkt å se på Grand Canyon

Det blir hvertfall start i NY, også se vestkysten. Ellers ikke så mye planlagt.
Et stort land som ikke kan ses I et par måneder, jeg har bodd i USA i mer enn 50 år uten å se mer enn 30 delstater

Europeere ofte velger kystene og ignorer det som ligger imellom kystene. Nordmenn ofte ikke tenker på USA som et land med store fjell, men det har vi, høyere fjell enn i Norge. Jeg anbefaler nasjonal parker for natur-elskende nordmenn særlig naturen som ikke finnes i Norge eller hele Europa

Lenke til kommentar

Forlot Las Palmas i seilbåt 12. januar, ankom 23 døgn senere Bridgetown, Barbados. Etter noen dager på Barbados heiste vi ankeret og dro videre til St. Vincent og Grenadinene, med stopp i Bequia, Tobago Cays og Union Island. Ligger nå i Trinidad, der vi gjør båten klar til videre eventyr først dykking på Bonaire og øde øyer i San Blas, så gjennom Panamakanalen og over Stillehavet.

 

16374676080_32221e2680_c.jpg

 

16376198697_e7a27fe561_c.jpg

 

16375858789_a3f855d04d_c.jpg

 

16375833099_27baec2639_c.jpg

 

Helt greit liv, altså.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

En uke på Gran Canaria fra onsdag. Dette er IKKE for å leve det klassiske norske sydenlivet, men for å besøke en bekjent. Vi skal gå litt i fjellet og ta en tur til Las Palmas. Gleder meg veldig til å utforske gamlebyen der :)

Hah, du klarer vel ikke holde deg unna Viking Bar i Puerto Rico eller Rorbua på Amadores. :p

Lenke til kommentar

 

En uke på Gran Canaria fra onsdag. Dette er IKKE for å leve det klassiske norske sydenlivet, men for å besøke en bekjent. Vi skal gå litt i fjellet og ta en tur til Las Palmas. Gleder meg veldig til å utforske gamlebyen der :)

Hah, du klarer vel ikke holde deg unna Viking Bar i Puerto Rico eller Rorbua på Amadores. :p

 

Det tror jeg skal gå rimelig fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken.

Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014

 

Ikke dårlig, hvor i Sør-Afrika bærer det?, Skal selv ned med fattern, brodern og gjeng i September

 

Garantert til området rundt Kruger i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...