Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Norwegian har innstilt de fleste rutene pga streiken. Vil til Oslo fra Bergen i helga, tror dere det er sjans for at de hiver ut en haug med billigbiletter for for å fylle flyene dersom det blir løsning på streiken de nærmeste dagene?

Lenke til kommentar

Det ser ut som vårt fly fra Bergen til London i morgen tidlig kommer til å bli kansellert. Det er Oslo som prioriteres. Og i så fall dekker ikke reiseforsikringen eller flyselskapet utgiftene til hotellet vi allerede har bestilt (3 netter). Grrr! Blir så forbanna. Flere tusen kroner i vasken sannsynligvis.

 

Prøver å finne ut kansellerings-policyen til hotellet (Elysee Hotel London), men det viser seg ikke å være lett. Vi har ikke betalt noe enda, lurer på hva som skjer hvis de skaper seg og vi bare nekter å betale ...? :confused:

Lenke til kommentar

Det ser ut som vårt fly fra Bergen til London i morgen tidlig kommer til å bli kansellert. Det er Oslo som prioriteres. Og i så fall dekker ikke reiseforsikringen eller flyselskapet utgiftene til hotellet vi allerede har bestilt (3 netter). Grrr! Blir så forbanna. Flere tusen kroner i vasken sannsynligvis.

 

Prøver å finne ut kansellerings-policyen til hotellet (Elysee Hotel London), men det viser seg ikke å være lett. Vi har ikke betalt noe enda, lurer på hva som skjer hvis de skaper seg og vi bare nekter å betale ...? :confused:

Det var trist å høre :hm: ..

 

Mitt tips er å ikke prøve å la dette gå utover hotellet da de ikke er skyld i dette - det sier seg selv at det er problematisk for et hotell i London å "være kanselleringsvillig" dagen før bookingen inntreffer.

Og, det er desverre "din egen skyld" som ikke har sterk nok reiseforsikring og ikke minst - det er du som har booket med Norwegian, ikke motsatt... :hm:

 

Jeg hadde sendt dem en veldig hyggelig mail og forklart dem problemet. Er du heldig får du lov til å kansellere den siste eller de 2 siste nettene, avhengig av trafikken på hotellet denne helga.

 

Lykke t :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som har flydd til (Gardermoen) Beijing via Helsinki her?

Jeg har 2 timer stopp i Helsinki og lurer på om man får begge boardingpassene i Oslo når man sjekker inn der, slik at det bare er å "følge på til transit" i Helsinki?

 

Noen erfaringer med Finnair eller flyplassen i Helsinki?

Lenke til kommentar

 

Det ser ut som vårt fly fra Bergen til London i morgen tidlig kommer til å bli kansellert. Det er Oslo som prioriteres. Og i så fall dekker ikke reiseforsikringen eller flyselskapet utgiftene til hotellet vi allerede har bestilt (3 netter). Grrr! Blir så forbanna. Flere tusen kroner i vasken sannsynligvis.

 

Prøver å finne ut kansellerings-policyen til hotellet (Elysee Hotel London), men det viser seg ikke å være lett. Vi har ikke betalt noe enda, lurer på hva som skjer hvis de skaper seg og vi bare nekter å betale ...? :confused:

Det var trist å høre :hm: ..

 

Mitt tips er å ikke prøve å la dette gå utover hotellet da de ikke er skyld i dette - det sier seg selv at det er problematisk for et hotell i London å "være kanselleringsvillig" dagen før bookingen inntreffer.

Og, det er desverre "din egen skyld" som ikke har sterk nok reiseforsikring og ikke minst - det er du som har booket med Norwegian, ikke motsatt... :hm:

 

Jeg hadde sendt dem en veldig hyggelig mail og forklart dem problemet. Er du heldig får du lov til å kansellere den siste eller de 2 siste nettene, avhengig av trafikken på hotellet denne helga.

 

Lykke t :)

 

Takk for råd. Har allerede sendt en hyggelig mail til hotellet, de nektet blankt.

 

Sterk nok reiseforsikring? Hva betyr det? Etter mye googling ser det ikke ut som at streik er dekket av noen reiseforsikringer, hverken europeiske, SR-bank (den jeg har) eller IF sin (den samboeren har). Så at det er "min skyld" er jeg sterkt uenig i. Tvert imot er det forbanna Norwegian og denne fagforeningen sin skyld. Misliker sterkt å i praksis bli holdt som gissel for å fremme andres agenda.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

Det ser ut som vårt fly fra Bergen til London i morgen tidlig kommer til å bli kansellert. Det er Oslo som prioriteres. Og i så fall dekker ikke reiseforsikringen eller flyselskapet utgiftene til hotellet vi allerede har bestilt (3 netter). Grrr! Blir så forbanna. Flere tusen kroner i vasken sannsynligvis.

 

Prøver å finne ut kansellerings-policyen til hotellet (Elysee Hotel London), men det viser seg ikke å være lett. Vi har ikke betalt noe enda, lurer på hva som skjer hvis de skaper seg og vi bare nekter å betale ...? :confused:

Det var trist å høre :hm: ..

 

Mitt tips er å ikke prøve å la dette gå utover hotellet da de ikke er skyld i dette - det sier seg selv at det er problematisk for et hotell i London å "være kanselleringsvillig" dagen før bookingen inntreffer.

Og, det er desverre "din egen skyld" som ikke har sterk nok reiseforsikring og ikke minst - det er du som har booket med Norwegian, ikke motsatt... :hm:

 

Jeg hadde sendt dem en veldig hyggelig mail og forklart dem problemet. Er du heldig får du lov til å kansellere den siste eller de 2 siste nettene, avhengig av trafikken på hotellet denne helga.

 

Lykke t :)

 

Takk for råd. Har allerede sendt en hyggelig mail til hotellet, de nektet blankt.

 

Sterk nok reiseforsikring? Hva betyr det? Etter mye googling ser det ikke ut som at streik er dekket av noen reiseforsikringer, hverken europeiske, SR-bank (den jeg har) eller IF sin (den samboeren har). Så at det er "min skyld" er jeg sterkt uenig i. Tvert imot er det forbanna Norwegian og denne fagforeningen sin skyld. Misliker sterkt å i praksis bli holdt som gissel for å fremme andres agenda.

 

Blir litt usikker her, men er rimelig sikker på at den feteste forsikringen jeg har gjennom TRYG dekker hotelutgiftene mine om flyen mitt blir kansellert. Er egentlig rimelig sikker på dette men må kontrollere det før jeg banner på det. Skal spørre de og gi tilbakemeldig her.

 

Uansett, reiseforsikring er ikke en veldig dyr utgift og ikke noe man burde prøve å spare penger på.

Lenke til kommentar

Blir litt usikker her, men er rimelig sikker på at den feteste forsikringen jeg har gjennom TRYG dekker hotelutgiftene mine om flyen mitt blir kansellert. Er egentlig rimelig sikker på dette men må kontrollere det før jeg banner på det. Skal spørre de og gi tilbakemeldig her.

 

Uansett, reiseforsikring er ikke en veldig dyr utgift og ikke noe man burde prøve å spare penger på.

 

Jeg har ikke hørt om en reiseforsikring som dekker streik.

 

http://www.trygbloggen.no/10-ting-reiseforsikring-ikke-dekker/

Lenke til kommentar

 

Blir litt usikker her, men er rimelig sikker på at den feteste forsikringen jeg har gjennom TRYG dekker hotelutgiftene mine om flyen mitt blir kansellert. Er egentlig rimelig sikker på dette men må kontrollere det før jeg banner på det. Skal spørre de og gi tilbakemeldig her.

 

Uansett, reiseforsikring er ikke en veldig dyr utgift og ikke noe man burde prøve å spare penger på.

 

Jeg har ikke hørt om en reiseforsikring som dekker streik.

 

http://www.trygbloggen.no/10-ting-reiseforsikring-ikke-dekker/

 

Ikke streik kanskje, men en generell flykansellering tenkte jeg.

 

Står jo egentlig ganske klart der ja, i linken din. Merkelig at de skal gjøre forskjell på slike kanselleringer da, det er jo ikke vår feil enten det er streik, værforhold eller tekniske problemer som forårsaker det.

Lenke til kommentar

Ikke streik kanskje, men en generell flykansellering tenkte jeg.

 

 

Står jo egentlig ganske klart der ja, i linken din. Merkelig at de skal gjøre forskjell på slike kanselleringer da, det er jo ikke vår feil enten det er streik, værforhold eller tekniske problemer som forårsaker det.

Forsikringsselskapene er nok veldig klar over hvilke kanselleringer som gjelder streik og vil normalt ikke dekke dette. Det er flyselskapet som skal dekke ekstra utgifter ved streik, men det er jo lov å prøve seg mot forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har flydd til (Gardermoen) Beijing via Helsinki her?

Jeg har 2 timer stopp i Helsinki og lurer på om man får begge boardingpassene i Oslo når man sjekker inn der, slik at det bare er å "følge på til transit" i Helsinki?

 

Noen erfaringer med Finnair eller flyplassen i Helsinki?

Når jeg skal østover flyr jeg alltid Finnair via Helsinki. (Har i alle fall gjort det de siste 5-6 årene)

Helsinki er liten og oversiktlig med relativt korte gangavstander. Selv om det kan bli folksomt rett før alle asiaflyene avgår, pleier sikkerhetskontroll og passkontroll (automatisk passkontroll med biometrisk pass) å gå ganske kjapt. For meg er det dessuten et stor pluss at det er godt med strategisk plasserte røykerom!

Sist jeg reiste via Helsinki (november 2014) holdt de på med ombygging, noe som gjorde det litt mer kronglete å komme seg til og fra asia-terminalen. (- og relativt utrivelig i enkelte områder)

 

FInnairs turistklasse er helt ordinær. Hverken mer eller mindre. Men underholdningstilbudet er godt. Business er veldig bra, spesielt i A330-maskinene.

 

Med Finnair får du begge boardingpassene ved innsjekking, så i Helsinki er det er bare å gå rett til sikkerhetskontroll/passkontroll og videre til gaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei, vi planlegger ferien til sommeren, og vi har kikket litt på flybilleter hos norwegian forgie helg, og de billetene har nå blitt 5000kr billigere, så vi tenkte å slå til. men norwegian er jo ute i hard vær, jeg regner med streiken er over lenge før sommeren. men hva om vi bestiller og selskapet går konk, vil vi da miste pengene eller får vi de tilbake?

Lenke til kommentar

hei, vi planlegger ferien til sommeren, og vi har kikket litt på flybilleter hos norwegian forgie helg, og de billetene har nå blitt 5000kr billigere, så vi tenkte å slå til. men norwegian er jo ute i hard vær, jeg regner med streiken er over lenge før sommeren. men hva om vi bestiller og selskapet går konk, vil vi da miste pengene eller får vi de tilbake?

Har selv tidligere booket med flyselskap som gikk konkurs og fikk igjen pengene via kredittkortet jeg brukte. Andre som brukte debitkort fikk ikke noe tilbake.

Lenke til kommentar

Kredittkort kredittkort kredittkort. Betaler alt av reise og overnatting + større ting med det i forbindelse med reise.

Klarer kjøre nesten alt av forbruk gjennom kredittkort. Men man må passe på 2 ting:

1) Betale alt utestående når regningen kommer og ikke bare minimumsbeløpet. Om ikke får du ekstremt høy rente.

2) Velg kredittkort med god opptjening på all omsetning og ingen gebyrer.

 

Og vips så tjener man flere tusen i året. :green:

Lenke til kommentar

Er det riktignok ingen andre enn banken min som vil gi meg noe kredittkort så dårlig med bonuspoeng og annet fancy. Har alltid dekning så jeg betaler ned kredittkortet stort sett med en gang

Høres merkelig ut. Man får jo omtrent kastet kredittkort etter seg ellers. Har du for eksempel prøvd Trumfvisa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...