Gå til innhold

Er blitt 18. Vil reise!


Anbefalte innlegg

Jeg er nylig fylt 18 år, noe som da gjør meg myndig.

 

Jeg har alltid hatt en stor interesse for reising og de ulike tingene som følger med. Dessverre er det ikke mange av mine nærmeste som føler det samme som meg.

 

Jeg er her for å søke om tips til hvor jeg kan dra i eventuelt påske, sommer, høstferie osv. Gjerne helger også. Som mange av dere sikkert vet, er ikke lommeboken så alt for tjukk når man er 18 heller.

Jeg ønsker egentlig å reise hvor som helst, unntatt skandinavia og er egentlig bare på utkikk etter billige flybilletter til hvor som helst, med muligheter for å besøke andre land/byer samtidig.

 

Jeg har tenkt å sove på hostels for å spare penger, og lurer på om det er andre som har gjort det før? Er det til å anbefale? Jeg er positiv til det, men mine foreldre er mer skeptisk...

 

Alle mulige tips settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som vet om destinasjoner som koster under 1000-lappen, og er i peridoen 28.Mars-6.April?

Bare velg fra lavpriskalenderen til norwegian.

 

Det bør du kanskje revurderer, sånn hvis du ikke har levd i en hule de siste dagene!

Sjekk ungdomsbilettene til SAS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg flydde tur-retur Tallinn med Ryanair for under 500 kroner i fjor påske, som forøvrig er en fantastisk by i et fantastisk land. Når jeg sjekker nå så er det litt for sent å få en god pris dit, men generelt tips, sjekk alltid Ryanair. På det billigste kom jeg meg til Barcelona for 18 kroner. Dette var riktignok et par år siden, men er du årvåken og fleksibel med reisedatoer kan du fremdeles gjøre et kupp. Sider som Skyscanner og Momondo kan også brukes for å søke etter billige billetter. Reis kun med håndbagasje så slipper du å betale mer.

 

Har kun bodd på hostels når jeg har vært ute og reist, og har med ett unntak kun gode erfaringer. Tar du med egen hengelås er det veldig ofte mulighet for å låse inne sekken. Sider som Hostelworld og Tripadvisor kan være hendige for å finne et bra sted og bo. Coucsurfing har jeg begrenset erfaring med, men det lille jeg har prøvd av det har også vært utelukkende positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt, hosteller er fin-fint :) Og enda billigere - couchsurfing. Men for all del, ikke bruk dette kun for å spare noen kroner. Respekter folk som slipper deg inn i sine hjem, og utnytt deres vennlighet og lokalkunnskap for hva den er verdt :) Mange nydelige opplevelser med couchsurfing.

Fin side for flybestilling er skyscanner.com. Du kan skrive f.eks. reise fra: Oslo reise til: anywhere, og den viser deg hvor det er billig å dra. Som regel vil Berlin, Riga og lignende toppe listen om du tenker Europa.

En annen ting, det å reise alene er sterkt undervurdert og fantastisk. Omfavn muligheten. Og lykke til :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...