Gå til innhold

Trenger ny koffert, hva skal jeg velge som ikke ruinerer meg?


myhken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ned til India igjen et par uker om en måneds tid. De siste gangene jeg har reist har jeg lånt en koffert, men nå skulle de jeg pleier å låne av også reise på samme tid, så da er det vel egentlig på tide å kjøpe min egen.

Jeg liker å ha med litt, så det kan ikke være av de minste typene. Sist jeg reiste hadde jeg med meg 30 KG (dog da var ca 10 KG med norsk mat til familien i india), så den burde ha plass til en del klær, og div annet.

 

Den jeg har lånt var ganske så lett + den hadde hjul både på høykant og sidelengs. Men det viktigste er at den har gode hjul og at jeg kan trille den med opptrekbart håndtak. Det andre er ev. bare en bonus.

 

Hva slags koffert bør jeg velge, hvor bør jeg kjøpe (bor i Larvik, Vestfold) så nettbutikker, eller butikker i Vestfold området er tingen.

 

Og hva må jeg ut med?

 

Setter pris på alle svar og helst egne erfaringer, men kanskje det er noen tester osv som også kan gi en anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble til at jeg bestilte en Bon air stor hard, blå by Samsonite koffert med følgende specs:

*Mål: 54x29x75 cm
*Volum: 83 Liter
*Vekt: 4,2 Kg
*Nedfellbart trillehåndtak
*4-hjuls spinnersystem
*2 stk. bærehåndtak
*Velorganisert interiør
*TSA lås

 

Men så har jeg blitt veldig usikker på om 83 liter er mye eller lite? Ser at de har en American Tourister by Samsonite. Prismo II 82 cm XL koffert greige som bare koster 300 kroner mer som rommer 111 liter.

Men for en to ukers reise (senere trolig 3 uker) med et par skift per dag, holder 83 liter?

Kan selvsagt benytte med av klesvask tjeneste på hotellet, er kjempe billig. Men likevel, greit å ha med seg litt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vær obs på at noen flyselskaper ikke tillater at du tar med så stor kuffert som 82 cm. Ofte er 75/76 maks.

 

Ja ser at de opererer med dimensjon på 158 cm (lengde + høyde + bredde) på veldig mange destinasjoner. Jeg flyr med Qatar, og til India kan jeg faktisk ha med meg en koffert med dimensjon på 406 cm. (altså veldig stor). Men den jeg har kjøpt har da standard dimensjon på stor størrelse, som er 158 cm. Så på en måte bedre at jeg ikke kjøpte noe større da.

Lenke til kommentar

Ja Qatar tillater vel også 30 kg i economy. Men det er vel ikke sånn at man kjøper en kuffert til kun en reise?

 

Nei da, derfor kjøpte jeg som sagt den som er standard 158 cm i dimensjon. Så da er jeg ikke begrenset til ett selskap, eller en destinasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...