Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpe Sex-leketøy på nett - under 18 ..


Anbefalte innlegg

Jeg er 17 og kom på det å kanskje kjøpe et sånt sex-leketøy. Det må være på nettet da jeg ikke er 18 enda, men jeg lurte bare på om det faktisk er ulovlig å bestille fra sånne nettsteder når man er under 18? Det står jo at man må være 18, men er det straffbart? Underskrift fra foreldre skjer ikke i denne jord.

 

Og en ting til. Disse nettstedene sender ut pakker som gir seg ut for å komme fra helt andre steder, men bruker de samme falsk avsender hele tida, eller bruker de en variasjon av avsendere for å gjøre det litt mer sikkert at ingen gjetter hva det er? Syns det blir veldig flaut hvis de vet hvor det kommer fra ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får ikke kjøpt på nettet uten kredittkort, og man må være 18 for å ha det.

 

det er 100% lovlig for en person under 18 å kjøpe sexleketøy.

 

De sender ikke fra falsk adresse, men de har gjerne et firmanavn de bruker, eller skriver bare gateadressen som avsender og ikke "erotikkland".

 

de har forresten sexleketøy på teknikkmagasinet, du har sikkert en slik i nærheten du kan handle hos.

 

Flau skal du ikke være, tvert imot så burde du være kry for den gjevne nordmann er sexuellt innesluttet og kjedelig, så vær stolt av at du er en person som har litt action i livet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

får ikke kjøpt på nettet uten kredittkort, og man må være 18 for å ha det.

 

det er 100% lovlig for en person under 18 å kjøpe sexleketøy.

 

De sender ikke fra falsk adresse, men de har gjerne et firmanavn de bruker, eller skriver bare gateadressen som avsender og ikke "erotikkland".

 

de har forresten sexleketøy på teknikkmagasinet, du har sikkert en slik i nærheten du kan handle hos.

 

Flau skal du ikke være, tvert imot så burde du være kry for den gjevne nordmann er sexuellt innesluttet og kjedelig, så vær stolt av at du er en person som har litt action i livet sitt.

FEIL

 

har hatt visakort siden jeg var 15, da uten kredit. men ikke electron shiet. kan bestille på nett med det. har dem 3 sifferene på baksida osv.

 

kosta vell 200kr mer enn electron elns når jeg fikk det.

Lenke til kommentar

får ikke kjøpt på nettet uten kredittkort, og man må være 18 for å ha det.

 

det er 100% lovlig for en person under 18 å kjøpe sexleketøy.

 

De sender ikke fra falsk adresse, men de har gjerne et firmanavn de bruker, eller skriver bare gateadressen som avsender og ikke "erotikkland".

 

de har forresten sexleketøy på teknikkmagasinet, du har sikkert en slik i nærheten du kan handle hos.

 

Flau skal du ikke være, tvert imot så burde du være kry for den gjevne nordmann er sexuellt innesluttet og kjedelig, så vær stolt av at du er en person som har litt action i livet sitt.

FEIL

 

har hatt visakort siden jeg var 15, da uten kredit. men ikke electron shiet. kan bestille på nett med det. har dem 3 sifferene på baksida osv.

 

kosta vell 200kr mer enn electron elns når jeg fikk det.

?? da fikk du det før de nye forskriftene kom kanskje? ellers hadde du kanskje en foreldre til å stille som medansvarlig på kortet? for jeg har vært under inntrykket av at det er ulovlig for banker å utgi slike til folk under 18. Jeg kan selvsagt ta feil. For fjernsalg er ikke lov til 'barn' under 18, så det er endel av sikkerheten til nettbutikker at en kortbruker er garanter voksen; det vet jeg formodentlig fordi jeg driver nettbutikk selv med 18+ produkter og en av NETS(BBS) sine garantier var at jeg ikke trengte noe annen form for alderkontroll.

Lenke til kommentar

Noen banker gir ut Visakort til personer under 18. Med disse kortene kan en bestille på nett da de har et kortnummer på fremsiden. Om en er under 18 kan en ikke ha kreditt på de. Nordea har visst noe som heter ungdomskort for de mellom 13 og 18, det kan visst også brukes på nettet.

 

I tillegg til dette tilbyr noen også såkalte verdikort. Disse setter du inn en fast sum på når du kjøper de, og du kan bruke de til kortet er tomt. Også disse kan brukes på nettet, hva aldersgrensen på slike er vet jeg ikke, men jeg ga et i gave til jul til en på 14 år, jeg spurte også i banken da jeg kjøpte det om det var lovlig, og de svarte ja.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

får ikke kjøpt på nettet uten kredittkort, og man må være 18 for å ha det.

 

det er 100% lovlig for en person under 18 å kjøpe sexleketøy.

 

De sender ikke fra falsk adresse, men de har gjerne et firmanavn de bruker, eller skriver bare gateadressen som avsender og ikke "erotikkland".

 

de har forresten sexleketøy på teknikkmagasinet, du har sikkert en slik i nærheten du kan handle hos.

 

Flau skal du ikke være, tvert imot så burde du være kry for den gjevne nordmann er sexuellt innesluttet og kjedelig, så vær stolt av at du er en person som har litt action i livet sitt.

 

Du må ikke ha kredittkort. Det holder med bankkort. Det får du som 13-åring.

 

fikk det vell for 2 år siden.

 

leste nettopp en annonse og får slikt kort fra dem som var 15 år og eldre. husker ikke hvor.

 

Fikk mitt da jeg var 13.

Lenke til kommentar

OK. (Jeg er TS)

 

Å betale er ikke et problem, du kan kjøpe Spendon Gavekort på 7-eleven eller narvesen og fylle opp med opptil 5000kr så lenge du er ~14 år.

 

Men det er altså ikke et problem at jeg bestiller i mitt eget navn selv om det står at alle som bestiller må være 18 år og eldre? De ser IP adressen og skriver at brudd på reglementet blir politianmeldt. Da ble jeg redd ..

 

Har ennå ikke fått noe svar på hvor bra de skjuler hva pakken inneholder? Har lyst til å bestille den rett til postkassen, men de blir for store til det. Jeg er ofte på den butikken jeg må hente pakken fra, og kjenner de rimelig godt. Neste gang jeg er og kjøper noe der så tenker de liksom "Og det er deg, ja, fornøyd med pakken?" .....

Lenke til kommentar

OK. (Jeg er TS)

 

Å betale er ikke et problem, du kan kjøpe Spendon Gavekort på 7-eleven eller narvesen og fylle opp med opptil 5000kr så lenge du er ~14 år.

 

Men det er altså ikke et problem at jeg bestiller i mitt eget navn selv om det står at alle som bestiller må være 18 år og eldre? De ser IP adressen og skriver at brudd på reglementet blir politianmeldt. Da ble jeg redd ..

 

Har ennå ikke fått noe svar på hvor bra de skjuler hva pakken inneholder? Har lyst til å bestille den rett til postkassen, men de blir for store til det. Jeg er ofte på den butikken jeg må hente pakken fra, og kjenner de rimelig godt. Neste gang jeg er og kjøper noe der så tenker de liksom "Og det er deg, ja, fornøyd med pakken?" .....

 

En i klassen min ble oppringt av nettsiden snus-ms.no. Han hadde prøvd å bestille snus som mindreårig, og hadde krysset av om at han var over 18. Det de gjorde for å ta han var å søke i folkeregisteret. Det gjør sikkert kondomeriet også.

 

 

Men du! Prøv dealextreme.com. Billig og gratis frakt.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

En i klassen min ble oppringt av nettsiden snus-ms.no. Han hadde prøvd å bestille snus som mindreårig, og hadde krysset av om at han var over 18. Det de gjorde for å ta han var å søke i folkeregisteret. Det gjør sikkert kondomeriet også.

 

Men du! Prøv dealextreme.com. Billig og gratis frakt.

Du får ikke kjøpt hvis du er under 18 vel

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Ingen kan vite navnet ditt ved å se ip-adressen din uansett. De kan bare se hvor internettleverandøren din befinner seg.

De må så kontakte dem (f.eks. Telenor eller Nextgentel), så må saken politianmeldes slik at politiet har lov å få ut navnet. Men da er det bare politiet som får vite det, ikke butikken. Det er uansett så usannsynlig mye jobb for en tulleting at det aldri vil skje.

 

Firmaet bryr seg katta i hvem som mottar en dildo i posten, bare de får pengene når du betaler.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En i klassen min ble oppringt av nettsiden snus-ms.no. Han hadde prøvd å bestille snus som mindreårig, og hadde krysset av om at han var over 18. Det de gjorde for å ta han var å søke i folkeregisteret. Det gjør sikkert kondomeriet også.

 

Men du! Prøv dealextreme.com. Billig og gratis frakt.

Du får ikke kjøpt hvis du er under 18 vel

 

Jeg har handlet masse derfra. Ikke sex-leker, men gadgets. Du må lyve om alderen, men de har ikke noen mulighet til å ta deg. Den er basert i Hong Kong, og sender til adresser over hele verden.

Lenke til kommentar

Det er ikke 18-år på kondomeriet, få det inn!

"Husk at det en lovbestemt 18 års aldersgrense for netthandel. Så om du er yngre kan vi dessverre ikke godta bestillingen din."

 

Tenkte på butikken jeg da, men siden det er på nett som står i titelen så vinner vel du :blush:

Lenke til kommentar

Ser virkelig ikke problemet her.

 

For det første. Folk flest bryr seg ikke. Om du bestiller en pakke på nett, og den blir levert i din lokale butikk, så er det butikkens ansvar å levere pakken, noe mer enn det, tror jeg neppe de bryr seg om. Det er ikke sånn at jeg tenker på hva folk gjør i senga etter at de har kjøpt kondomer hos meg (jobber på 7-eleven).

 

Hvorvidt det er noen aldersgrense på å kjøpe leketøy i butikken vet jeg heller ikke. Men om det er det, er den ikke noe mer enn 16år. :)

 

Edit: Tviler også på at nettbutikken bryr seg så mye om alderen din, så lenge du kan betale for deg. Eneste grunnen til at snusbutikken på nettet brydde seg, er fordi det faktisk er forbudt å selge snus til mindreårige, og de kan få problemer med det. :)

Endret av MrBjoern
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...