Gå til innhold

Microsoft sin behandling av sitt Norske klientell


AndyLonn

Anbefalte innlegg

«Særnorske regler»? Hvor tar dere dette fra? Grunnløse spekulasjoner..

Det må da være lov å stille spørsmål som dette. Hvorfor har vi i Norge bortimot ingen ting av innholdet de har i andre land? Synes det fortjener et svar. Det LATTERLIGE er at tråder som denne har grunnlag for å eksistere, det burde vært hoppende unødvendig å være avhengig DNS-triksing for å bruke xboxen til det den er laget for.

 

Har xbox og Gold membership, har tenkt til å fortsette med det, men jeg er VELDIG lite imponert når jeg ser lister over alt det "nye" som kommer hele tiden; dvs. hva folk i andre land har. Vi har.. Hulu og FB? Har ikke skjedd så mye siden 2005.

 

Jeg kan godt betale for å få innhold. Jeg kan godt betale mere for å få det samme, siden vi bor i Norge og alt. Men jeg er ikke så imponert over å måtte betale mere for mindre innhold. Jeg betaler i praksis for å få lov til å spille online, når Xbox LIVE Gold blir markedsført slik:

 

Xbox LIVE is the online service for Xbox 360—and a whole lot more. Your TV is transformed into a connected entertainment experience with Xbox LIVE. Play Kinect and controller games with online friends wherever they are or instantly watch HD movies, TV shows and sports. Use Kinect to discover entertainment options that interest you—just say what you want to watch, and Xbox finds it.*

 

Asterisken på slutten betyr naturligvis at den er en vegg med tekst et sted som sier at man ikke har rett på noe av det her, så vi har ikke noe vi skulle sagt sånn sett. Men det er ikke det saken handler om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper det er det faktum at microsoft ikke har noen dedikerte xbox folk her i norge, at xbox live norge ikke er en fulltids jobb for noen. For hvis det er en slik stilling trenger den personen som har den virkelig å bytte jobb.

 

Youtube f.eks. er det ikke google som stopper, jeg installerte youtube appen med en amerikansk silver konto og kan bruke appen fint med min norske gold konto. Google kunne blocket youtube på xbox for nordmenn på samme måte som netflix gjør hvis de ønsket.

 

Ett eller annet sted i microsoft systemet er det sansyndligvis en person som må gi sitt OK for at det skal komme til oss forbrukerene, la oss håpe det er at denne personen bare er lite informert og ikke bryr seg. Hvis noe annet er tilfellet tar denne personen å ikke bare nekter oss innhold men også koster microsoft veldig høye summer i potensielle inntekter.

 

Det er viktig å tenke på at selv om Youtube er "gratis" er det mange andre tjenester som vil generere inntekter for microsoft, og vi vet at microsoft sentralt ikke leker forretning, de skal tjene penger. Men så har du de markedene som er for små til at de store bryr seg, som for eksempel norge, her har du en mellomleder som hovedsaklig jobber med windows som får kasta etter seg ansvar for xbox live i norge. Greit nok sier han ettersom han bare planlegger å bruker et par timer på det annahver måned og det ga han en moderat lønnsøkning.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har større tro på teorien om at det er byråkratiet i Microsoft som stopper det enn Norge. Se for eksempel på den amerikanske og den norske versjonen av xbox.com. To helt forskjellige sider. Den norske oppdateres aldri, og salg o.l publiseres heller aldri. Åpenbart at den norske filialen har mye ansvar/makt.

wow...

 

Det er SF-film Noreg AS med fleire som styrar det her. Dei kjøper rettighetene til tv program, filmar også vidare.

Lenke til kommentar

Vel, det kan jo være der problemet ligger. Det finnes selskaper som har distribusjonsrettigheter for hele norden/Norge når det gjelder filmer og serier. Dette er rettigheter de selger videre til diverse tv-kanaler og andre distributører. (Viasat, Canal Digital, NRK osv). De har igjen sine online-tjenester som er sånn passe populære. Dette gjør det nærmest umulig å opprette noe stor tjeneste som Netflix på Xbox i Norge.

 

Men dette forklarer ikke hvorfor det skal ta så lang tid å lansere Youtube på Xbox, i og med at det allerede finnes fra før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjenner jeg blir irritert over hele greia. Ingen andre betaler mer enn oss i Norge for Xbox Live og vi får smuler av innhold i forhold. Hvis Microsoft ikke kan eller gidder å gi oss tilsvarende tilbud som i USA/England, GREIT NOK. Men da burde de for f*** justere prisen etter innholdet på tjenesten her til lands og ikke TA MER og GI MINDRE.

 

Husker dere hvordan amerikanerene "gråt" da XBL Gold prisen ble oppjustert for en tid tilbake? Guess what, vi har betalt mer enn amerikanerene fra DAG 1 (selv etter oppjustering av pris) og får fremedeles ikke noe så latterlig enkelt som YouTube. Ja, vi har Youtube på pc/mobil/tabs men det er ikke poenget her. Vi betaler mer, vi burde i det minste fått tilsvarende tilbud som våre amerikanske venner. Hvis ikke dette lar seg gjøre så burde de heller ikke ta seg så godt betalt for noe de kun leverer til sine landsmenn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...