Gå til innhold

Anbefalte Windows-programmer med linker


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå testet og vil ikke anbefale "mmm" som context menu editor.

 

Jeg mener jeg brukte et program for 2-3 år siden som funket mye bedre, det endret registeret for deg. Dette gjør at du slipper og ha programmer kjørende i bakgrunnen og når du er ferdig og tilpasse context menu-en kan du avinstallere programmet og glemme det om du vil.

 

Skal se om jeg finner det programmet igjen. Finner det ikke, ikke det at jeg har sett så mye etter det at det gjør noe så der finnes bedre alternativer.

Endret av snurre86
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Må innrømme at jeg ikke helt ser hvorfor så mange bruker winrar når 7-zip i mine øyne er et mye bedre alternativ. Stilren og enkel, med de funksjonene man forventer av denne typen programvare. Slipper også masete påminnelser om at gratisperioden er utgått. ;)

 

winrar var mye bedre en 7zip for 2år tilbake, husker jeg syntes 7zip var noe drit på den tiden husker ikke hvorfor.

 

+at folk ikke bryr seg så mye om programvare lisenser, ikke det at jeg dømmer dem for det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

En god samling programmer her! Jeg fikk plutselig god hjelp til leting av programmer på en ny bærbar. :)

 

Må innrømme at jeg ikke helt ser hvorfor så mange bruker winrar når 7-zip i mine øyne er et mye bedre alternativ. Stilren og enkel, med de funksjonene man forventer av denne typen programvare. Slipper også masete påminnelser om at gratisperioden er utgått. ;)

Jeg har i alle år brukt WinRAR, og i likhet med Snurre86 tenkte jeg 7-zip så ut som noe jalla-greier for noen år s iden. Men hovedgrunnen er nok alle RAR-filene jeg har liggende på flere PC-er. Jeg alltid har trodd at ingen andre programmer kunne ta .rar-filene jeg har fått opp gjennom tidene. Nå ser jeg at 7-zip støtter extracting av RAR (men ikke kompressering) , noe som gjør saken litt annerledes.

 

Andre som har erfaringer rundt extracting av RAR-filer med 7-zip?

 

 

 

Vil anbefale ScreenHunter, som program for å ta kjappe og nøyaktige screenshots enten rett til utklippstavla, til fil på skrivebordet eller begge deler :)

Ser ut som et bra program. Spesielt denne delen:

[...]but the Capture From option is quite unique. On this screen, users can select a single hot key to take screen captures, as well as select whether they'd like a full-screen capture, capture a window, or simple a small rectangle (which brings up crosshairs that let you zero in on target).

Et tilsynelatende litt mindre screenshot-program jeg bruker er Screenshot Utility.

 

Notepad++ Teksteditor med syntaksfarger , faner og vanlig uttrykk.

Anbefaler denne hvis du bruker den originale Notepad-en i Windows. Notepad++ har en del flere nyttige funksjoner, en av dem er fanevisning som yxrkt nevner.

Endret av BorN
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...