Gå til innhold

Hvorfor Android nå dominerer markedet


Dominansen til Android  

189 stemmer

  1. 1. Hvilken prosentandel av smartmobilmarkedet tror du Android har i 2014 (world wide)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les nå heller litt rundt hva utviklerene sier. Ja, en del spill skalerer fint og kan derfor brukes både på 4" skjermer, 8" skjermer og 10" skjermer uten noe endringer. Men andre programmer med UI sin designes rundt enheten så nytter det ikke med skalering.

 

Denne artikkelen jeg fant i artikkeltråden om samme emne var ett godt eksempel.

 

link

 

 

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Les nå heller litt rundt hva utviklerene sier. Ja, en del spill skalerer fint og kan derfor brukes både på 4" skjermer, 8" skjermer og 10" skjermer uten noe endringer. Men andre programmer med UI sin designes rundt enheten så nytter det ikke med skalering.

Jeg mente nå heller at det var en medvirkende faktor, får vell vente å se hvordan det blir når Android tablets kommer ordentlig igang. :)

Lenke til kommentar

Imponerende at en ett år gammel mobiltelefon - altså iPhone 4 - hadde 43% markedsandel hos Netcom ved utgangen av mai, ja ;)

 

Og hyggelig at en og annen app utvikles for Android også... :p

 

Det som er hyggelig, er at både HTC og Samsung kommer med modeller som vil overskygge iPhone 5 når den endelig lanseres. Samsung har vel allerede sluppet litt informasjon om sin kommende toppmodell, og jeg vil tro HTC ikke sitter og ser på ;) Så kan vi jo håpe at Sony Ericsson følger opp. Nokia kan vi nok glemme, da de har gått seg bort i Symbian, Meego og Windows. Synd, for Apple fortjener all den motstand de kan få :p

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Flere og flere rapporter viser at utviklerne nå foretrekker Android, som naturlig nok kommer av at Android er den mest populære plattformen pr. dags dato. Suksessen til Android er fortsatt ung og stigene. Gleder meg til fremtiden. Håper dog det blir bra konkurranse for å sette fart på utviklingen.

 

Gir en takk til alle som har stemt på pollen. Kunne gjerne ha ønsket en forklaring på de to som har svart det øverste alternativet hehe. Vet de noe vi andre ikke vet?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det som er problemet nå er jo at alle de andre tydeligvis har tenkt og presse Google i kne via patentsøksmål i virkelig stor skala.

Indeed, Microsoft tjener jo allerede penger på HTC sine Android produkter og de vil kreve 15$ / enhet fra Samsung også. Blir ganske ironiskt om MS tjener mer på Android enn det google gjør selv :p

 

Ellers håper jeg det blir mer kunkurranse når Nokia sine WP7 telefoner begynner å rulle ut.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som tilsier at Nokia skal revolusjonere wp7 markedet? Htc har allerede lansert en wp7 telefon som overgår alt det som er lekket ut fra Nokia. Det er vel mye som tyder på at folk ikke vil ha wp7 på sine telefoner, men heller foretrekker android.

Vel nå vet vi svært lite om Nokia sine WP7 telefoner, men det vi vet om Sea Ray er at den kjører Mango og dermed ny hardware, med Nokia sine kvalitets kameraer.

 

Og at de har sagt at de vil satse stort på WP7, om det er noe som kommer til å pushe WP7 framover så er det Nokia, eller kanskje en skikkelig Samsung telefon.

 

Når det kommer til hva folk vil ha på sine telefoner, så kan jeg like godt si at folk flest foretrekker iphone over android. Konkurranse er aldri en dårlig ting!

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som tilsier at Nokia skal revolusjonere wp7 markedet? Htc har allerede lansert en wp7 telefon som overgår alt det som er lekket ut fra Nokia. Det er vel mye som tyder på at folk ikke vil ha wp7 på sine telefoner, men heller foretrekker android.

 

Denne artikkelen fra Gartner viser at i 2010 ble det solgt hele 1,6 milliarder mobiler på verdensbasis. Nokia sto for hele 461 millioner. Nokia har også salgskanaler som ingen andre produsenter er i nærheten av. Om de kan lage noen budsjettmodeller samt noen gode eksklusive, så kan Nokia faktisk selge titals milloner smartmobiler med WP. Det gjenstår bare å se hvilken strategi de bruker.

 

Det er ikke noen tvil om at Windows Phone virkelig trenger hjelp fra Nokia..

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

med Nokia sine kvalitets kameraer.

 

 

 

Lever du virkelig i den illusjonen at Nokia har kvalitets kameraer i sine telefoner?

 

N8 og N9 har jo kanskje de 2 beste kameraene på markedet. SGS II er den eneste som kan matche de.

Indeed, det var også min oppfatning.

Lenke til kommentar

Ellers ble det også nevnt at Google Android hadde hele 450.000 utviklere på Google I/O nå i vår . Dette er 100.000 mer enn til iOS. App Store er fortsatt størst og best, men Google Android tetter igjen hullene nå.

Problemet er at det er vanskelig å tjene penger i Android Market. Veldig mange som kjøper Android telefoner bruker ikke engang Market eller andre Google-tjenester.

 

It is more challenging for developers in the Google Android Market than in the Apple App Store to monetize using a one-off fee monetization model. We found that only two paid applications have been downloaded more than half a million times in the Google Android Market worldwide to date, while six paid applications in the Apple App Store for iPhone generate the same number of downloads within a two month timeframe in the United States alone.

http://www.distimo.com/blog/2011_05_in-depth-view-on-download-volumes-in-the-google-android-market/

 

Som jeg har sagt før... Det er ingen tvil om at Android kommer til å "dominere" markedet (dessverre, håper dog at WP7 klarer å få en god markedsandel) men det er på iOS plattformen pengene kommer til å ligge, iallefall i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...