Gå til innhold

It utdanning innen drift og nettverk.


Zitrix

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på å ta videre-utdannelse innen nettverk. Jeg har kunn generell studiekompetasne fra almenefalig utdanning. Og det jeg kan av it så langt er for det meste selvlært. Jeg har 2 års arbeidserfaring som kundekonuslent teknisk suport mot slutt bruker (1 og 2 linje) for ett stort isp firma. Ellers har jeg ingen direkte drift kompetasne.

 

Desverre så var ikke jeg den flinkeste på skolebenken så det å komme inn på en høyskole innen emne med så høye krav som det er i dag kan bli vanskelig.

 

 

 

Jeg vurderer å ta ccna og videre til ccnp sertifisering hvor jeg bygger nok videre på sikkerhet hos ecademy.no da dette kan veldig fint kompbineres med jobben minn.

 

Jeg jobber med mange flinke og dyktige mennesker som kan hjelpe meg mye under "utdanningen" og jobben har en av de beste cisco labbene i norge som jeg kan bruke.

 

 

Det jeg lurer på er om det er lett å få jobb innenfor drift/netverk etter en slik utdanning, mann står jo ikke så sterkt med bare noen sertifiseringer i hånden uten noen direkte jobbærfaring innen drift ?

 

Finnes det andre veier jeg bør vudere først? som foreksempel komptia sertifisering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefalle http://hig.no/studietilbud/it/bachelor/bdr ved Høgskolen i Gjøvik ^^ Eller forøvrig alle de andre IT-linjene der (informasjonssikkerhet, programmvareutvikling, spillprogrammering), alle deler veldig mange fag, men spesialiserer seg litt ^^ Bra Cisco lab, man får CCNA1,2,3 (evt 4 også, men husker ikke riktig) gratis (2 av obligatoriske emner er basert på cisco sitt opplegg). Jeg tror forøvrig drifts linja har noe CCNP sertifiseringer de gjør også. Alt sånt med sertifiseringer er at man får undervisninga på skolen, men hvis du vil ta eksamen, må du gjøre det selv.

 

Det første semesteret er det bare å bytte imellom alle de 4 linjene hvis man har ombestemt seg det første semesteret (siden alle har like emner den høsten). 2 timers tog tur til Oslo, og bra studenmiljø ^^

 

Det krever R1 for å komme inn, men HiG har et sommerkurs i R1 (http://www.hig.no/studietilbud/r1, mange i klassen min har gått dette) som gjør at man kvalifiserer seg for opptak til den linja man vil ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...