Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Parkeringsgebyr på moped.


ShinyFox

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk i dag parkeringsbot på min 4hjuls moped. (Er for ordens skyld en SMC mistral på 50cc.)

 

Begrunnelsen var at jeg ''parkerte i veikryss eller nærmere enn 5m''

 

Det i seg selv er jo ikke feil, da jeg nok gjorde det. Men, det er et par ting jeg lurer på, og om det nytter å klage.

 

1. På gebyret står det at ''Levering: Festet på kjøretøy'', den var festet i åpningen av hjelmen min.

2. Under kjøretøy står det at det er en MC. Det er jo så klart en moped.

3. Jeg sto så og si i grøften

4. Jeg sto ikke på noen måte til hinder for annen trafikk, da biler og andre kjøretøy fint klarer å se over mopeden, som er rimelig lav. Det at jeg sto i en grøft som vender nedover hjelper også på dette.

5. Det er tydelig at parkeringsvakten har forsøkt å finne en plass å feste den, ettersom jeg ser et svært fingermerke på mitt venstre speil. H*n har også vridd speilet mitt slik at jeg ikke så en dritt når jeg skulle sette meg å kjøre, så jeg måtte stoppe og vri det tilbake.

 

Har jeg på noen måte en sak her?  :p

Takk for all hjelp!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...