Gå til innhold

Minnekortanbefaling til 7D Mark ii


Anbefalte innlegg

CF:

Er det nødvendig / nyttig med de raskeste kortene som Sandisk extreme pro 160 for best å utnytte kameraet?

Kortet koster dobbelt så mye som vanlig extreme. Når det er sagt har jeg veldig god erfaring med extreme iii 60mb/sec... som aldri har feilet hos meg...

 

SD kort:

Kameraet støtter ikke UHSii. Det er jo dumt, akkurat slik som at gamle 7D ikke støttet USB3. Typisk Canon;)

Uansett: hvilket SD kort vil dere anbefale?

 

Tips om hvor kortene er billigst?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpte nettopp unødvendig stort SD kort på Amazon til US$ 79

Tja, etter fler rykter om falske kort hos Amazon er ikke det plassen jeg ville handle dyre kort fra, om Lexar-kortet er ekte eller ikke kan jeg ikke uttale meg om.

 

http://petapixel.com/2012/12/09/beware-counterfeit-memory-cards-being-shipped-from-amazon-warehouses/

 

http://consumerist.com/2012/05/15/amazon-has-a-strange-definition-of-counterfeit/

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

En av egenskapene hvor 7D overgår mange andre dslr er skuddtakten, som også gjelder et litt mer begrenset antall skudd i raw. Begrensningen går på hvor raskt bufferen fylles, og hastigheten på kortet er avgjørende for hvor raskt bufferen tømmes og blir klar for nye bilder.

 

Hvis det ikke er viktig å ha kameraet skuddklart igjen raskt, så er et middels raskt kort helt greit, og det er billigere. Hvis kameraets hastighet er noe som du anser som nyttig og nødvendig i visse situasjoner du kan tenkes å benytte det i, så vil et raskest mulig kort fylle et behov du har. Valget er ditt eget, og svaret blir igrunnen angitt av dine behov.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med et slikt kamera er jo å kunne være klar raskt. Mtp krav til kortet tenker jeg at kameraet er nokså likt 1DX (12bps 18MP vs 7D ii med 10bps 20.2MP). Men det er relativt sjeldent eg fyller minnet på mitt 7D i burst.

 

Jeg tror jeg vil satse på høyest mulig hastighet på CF med 160mb/s.

 

Likevel er det slik jeg ser det ingen vits i å gå for de nye UHSII SDXC kortene, feks Sandisk har noen som takler 280mb\s, men kameraet støtter kun UHS1 der de aller beste støtter 95mb\s.

 

Kortvalg påvirker totaløkonomien i et slikt kamera.

 

Takk for nyttige linker, Nautica. Dette var jeg ikke klar over. Noen som har sett dette i norske nettbutikker eller er vi trygg her?

Endret av Per69
Lenke til kommentar

46 raw? Heftig, men sjeldent nødvendig. Takk for nyttig link, Frijazz.

Da fant jeg disse til en konkurransedyktig pris hos Multicom:

 

Tror de bør passe meget bra.

 

UHSI kort kan være raskere i mark ii enn UHSII kort som er ratet mye høyere, i følge noe info jeg fant.

Endret av Per69
Lenke til kommentar

 

UHSI kort kan være raskere i mark ii enn UHSII kort som er ratet mye høyere, i følge noe info jeg fant.

Det kan nok stemme, for 7D mk2 støtter ikke UHSII.

 

Joda, men mange standarder pleier å være bakoverkompatibel. Det er i og for seg UHSII også, så det vil antakelig fungere i 7D, men det er interessant at kortene yter dårligere enn forrige generasjon hvis produktet ikke er ratet for det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...