Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mmmm. Resident Evil Revelations ser fantastisk ut. Det er litt merkelig at det ser bedre ut enn Nintendos 3DS-spill, men jeg klager ikke jeg.

Ser ikke helt hvordan du trenger å sammenligne. Nintendo bruker sjeldent å presse maskinvaren i sine spill, annet enn hovedspillene til Mario og Zelda. Dessuten bruker også Capcom sikkert sin Framework-motor som bruker shadere ganske betydelig. Mens Nintendo er veldig selektive når det gjelder å ta i bruk slikt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Sammenlignet med den første DS'en er det en betydelig forskjell. Det er få DS-spill som ser bedre ut enn Nintendogs, Mario Kart DS, Metroid Prime Hunters eller Phantom Hourglass/Spirit Tracks. Nintendo var også den eneste utgiveren som ga ut et kompetent 3D-spill(Super Mario 64) da maskinen ble lansert.

 

Mario Kart 3DS, Paper Mario og Nintendogs & Cats ser ikke ut til å pushe hardwaren noe særlig. Den nye storsatsingen, Kid Icarus Uprising, er heller ikke en grafisk perle sammenlignet med Resident Evil. Jeg ser dog poenget ditt med Framework-motoren. Capcom har en stor fordel på den fronten.

 

Nå er riktignok ikke 3DS i den samme situasjonen som DS var i for 6 siden. Det virker som om tredjepartsutgiverne nærmest står i kø for å utvikle spill til 3DS. Dermed er også sjansen større for at spillene gis høyere budsjett. Det er ikke overraskende, men jeg synes fortsatt at det er litt merkelig. Nintendo har i mine øyne alltid vært blant de som har pushet Nintendos konsoller mest.

Lenke til kommentar

Tror nok vi får se en del versjoner av denne konsollen også, slik som med DS. Større skjerm, en eller annen finesse de bruker som unnskyldning til å lansere en ny versjon. Skjønner de godt dog, de tjente vel enormt på de forskjellige DS-ene som ble lansert. Selv skulle jeg ønske at 3DS kunne hatt like stor skjerm som DSi XL helt fra begynnelsen, men da går de jo glipp av en del penger.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tror nok vi får se en del versjoner av denne konsollen også, slik som med DS. Større skjerm, en eller annen finesse de bruker som unnskyldning til å lansere en ny versjon. Skjønner de godt dog, de tjente vel enormt på de forskjellige DS-ene som ble lansert. Selv skulle jeg ønske at 3DS kunne hatt like stor skjerm som DSi XL helt fra begynnelsen, men da går de jo glipp av en del penger.

Om jeg ikke husker helt feil så er størrelsen slik den er pga. at det ikke fantes større 3D-skjermer av den typen.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen forskjell mellom NDS XL og N3DS ? utenom 3d selvklart.

 

Får NDS vanlig versjon av zelda OOT ?

Noen fordeler på nett ?

Bedre hardware som vil vise seg på alle spill ?

xl er som en gammel ds, men med større skjermer. 3ds har mye bedre hardware, + en del andre nye funksjoner. det er en helt ny maskin, 3ds spill (som ocarina of time) vil ikke funke på gamlere dser. for å se hvordan grafikken er så har sikkert gametrailers noen filmer du kan sjekke, og så er det noe greier i morgen, hvor de skal avsløre EU lauch/lauchspill, og sikkert noe mer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...