Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2014


Anbefalte innlegg

Om en to ukers tid får vi et nytt kompaktkamera som er etterkommeren av G1x, et Hi-end kamera men mye snadder innabords, tør jeg håpe på fullformat sensor også ?

 

Får vel legge til at dette rykte er et CR2 rykte :)

 

Antatte spesifikasjoner.

  • Same design as the G1X, with a slightly longer lens
  • DIGIC 6 Image Processor
  • 24 – 120mm f/2.8-5.8 lens
  • 20.2MP 1.5″ CMOS sensor
  • New optical zoom viewfinder with better image quality
  • 3.0″ LCD touch screen with 922,000 dots
Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om en to ukers tid får vi et nytt kompaktkamera som er etterkommeren av G1x, et Hi-end kamera men mye snadder innabords, tør jeg håpe på fullformat sensor også ?

 

Får vel legge til at dette rykte er et CR2 rykte :)

 

Antatte spesifikasjoner.

  • Same design as the G1X, with a slightly longer lens
  • DIGIC 6 Image Processor
  • 24 – 120mm f/2.8-5.8 lens
  • 20.2MP 1.5″ CMOS sensor
  • New optical zoom viewfinder with better image quality
  • 3.0″ LCD touch screen with 922,000 dots

 

 

Ut ifra det jeg leser, ser det ikke ut som sensoren blir så veldig stor?

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Et nytt speilrefleks på gang, skal erstatte 1100D.

 

Og barnet heter EOS Kiss X70

 

spesifikasjonene blir som følgende:

 

  • 18MP APS-C sensor
  • DIGIC 4
  • 3 fps
  • ISO 100-6400 (12800 extended)
  • Shutter: 1/4000 seconds – 30 seconds
  • Penta Mirror. 95% field of view, 0.8 times magnification
  • LCD monitor 460,000 dot 3.0-inch
  • Video 1980 x 1080 30p. MOV format, MPEG-4 AVC/H.264
  • Scene Intelligent Auto
  • Five Creative Filters
  • Final Image Simulation
  • Media SD / SDHC / SDXC
  • LP-E10 battery
  • 129.6 x 99.7 x 77.9mm size
  • 435g Weight (body only)

Kan hende det blir lansert i morgen samtidig med G1x mk2 på CP+ Tokyo

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det heter ikke Kiss i Europa, det kan jeg garantere deg. Kiss er merkenavnet i Japan, mens Rebel er hva det heter i USA. I Europa får det vel navnet 1200D eller noe.

Det har ikke fått noe Europeisk navn ennå, men blir sikkert og hete 1200D her på berget, blir sånn når jeg bedriver klipp/lim :)

 

Edit: etter og lest litt til ser det ut som det blir Rebel i USA, kiss i Østen og X70 i Europa.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da er det bekreftet, et nytt EOS-kamera er lansert, i usa heter det rebel T5, og 1200D i Europa.

 

  • 18MP APS-C CMOS Sensor
  • Digic 4 Image Processor
  • Full HD 1080p Video
  • 3" LCD Screen
  • 100-6400 ISO
  • 9-Point Autofocus System
  • 3 fps Continuous Shooting
  • Scene Intelligent Auto Mode
  • Compatible with Canon EF and EF-S Lenses

 

Det er også lansert en ringblits i dag.

  • Guide No. 34.4' @ ISO 100
  • Twin-Tube Design
  • LED Focusing Lamps
  • E-TTL Support
  • 12 Custom Functions
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Gode nyheter, Canon vil begynne å lansere produkter som gir mening senere i år!

 

"We’re told between March and August that Canon will start to announce products that make sense and will be popular."

 

http://www.canonrumors.com/2014/02/whats-next-from-canon/

registrerte det jeg også, men det er muligheter for at en nye 100-400 blir presentert i mars, men vi ser nok ikke den i butikkhyllene før neste år i tempoet Canon har brukt de siste årene på lansering/tilgjengelighet på telezoomer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå begynner det og bli litt mer rykter rundt 7D mk2, det påståes at kameraet blir lansert i andre kvartel dette året, men fortsatt bare rykter men fra flere kilder.

 

Det var det mange som trodde i fjor også, og året før hvis jeg ikke husker helt feil. 7D2-ryktetråden ble f.eks startet i mai 2012. Og det til tross for at eneste kommentar fra Canon som jeg har sett, og som har blitt referert og linket til her på foumet mange ganger allerede sier at semiprofremtiden er fullformat.

 

Men kan jo godt linke til intervjuet på dpreview igjen: http://www.dpreview.com/articles/0336328811/cp-2013-interview-with-canons-masaya-maeda

Det ble publisert for et drøyt år siden og der bekreftet Canon 70D, men ikke noen 7D, noe som har stemt bra så langt: "There will be a Canon EOS 70D, but the future of semi-pro DSLRs is probably full-frame, says Masaya Maeda, Managing Director and Chief Executive, Image Communication Products Operations at Canon."

 

Som andre har vært inne på, f.eks i denne tråden så dekker sikkert 6D og D600/D610 sikkert behovet for de som primært er på jakt etter et godt kamera i semiprosegmentet, og som er typisk kjøpere av 7D og tilsvarende fra Nikon. En annen gruppe potensielle 7D-kjøpere dekkes av 70D som på mange områder er på eller nesten på 7D-nivå, og tilsvarende gjelder Nikon D7100. Jeg tror likevel at et 7DII og en Nikon D300s-erstatning ville solgt bra, men sannsynligvis på bekostning av modellene rett over og rett under (dvs 70D/6D/5DIII) og da spørs det om Canon ser det store poenget med en ny halvproff cropmodell.

 

På den annen side evaluerer sikkert Canon (og Nikon) situasjonen hele tiden, og de sa jo heller ikke eksplisitt at det aldri ville kommer noen 7DII, så det er lov å håpe. Kanskje Pentax K-3 har gitt dem et lite spark i riktig retning.

 

Edit: La inn link til 7d2 ryktertåden.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Som andre har vært inne på, f.eks i denne tråden så dekker sikkert 6D og D600/D610 sikkert behovet for de som primært er på jakt etter et godt kamera i semiprosegmentet, og som er typisk kjøpere av 7D og tilsvarende fra Nikon. En annen gruppe potensielle 7D-kjøpere dekkes av 70D som på mange områder er på eller nesten på 7D-nivå, og tilsvarende gjelder Nikon D7100. Jeg tror likevel at et 7DII og en Nikon D300s-erstatning ville solgt bra, men sannsynligvis på bekostning av modellene rett over og rett under (dvs 70D/6D/5DIII) og da spørs det om Canon ser det store poenget med en ny halvproff cropmodell.

Jeg tenker kanskje at fugle/sportsfotografer er et segment som Canon og Nikon har spesiell interesse av å utvide. Lenge etter at de fleste andre (evt) har gått over til speilløst så tror jeg at disse vile bruke (evt crop) DSLR.

 

Nikon og Canon har opplagt en interesse av at deres eksisterende DSLR systemer forblir aktuelle og dominerende så lenge som mulig, hvis de går over til speilløse systemer (med ny, optimalisert mount) så vil de måtte konkurere med underdogs på mye likere vilkår.

 

Til forskjell fra enkelte andre så tror jeg ikke at folks interesser og behov oppstår i et vakum. Folk er ikke født landskapsfotograf, men de blir interessert i det gjennom venner, andre interesser, yrke,... Og gjennom mulighetene som tilbys av Canon & Co. Hvis Canon hadde puttet veldig mye moment inn i fuglefotografi (og produkter som muliggjorde bedre resultater) så tror jeg at vi ville ha fått noe flere fugle-fotografer.

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

CR2

 

Nå er det litt sterkere rykter om et nytt dslr og en ny powershot i mai, og det antaes at det blir etterfølgeren til 7D.

 

Mai? Det er vel sånn ca tiden hvert år et nytt xxxD blir lansert, så da virker det mer sansynlig med 750D.

 

Tor

 

Tja, en eller annen gang må jo ryktene bli sanne :)

Lenke til kommentar

Tja, en eller annen gang må jo ryktene bli sanne :)

 

Må de det? For meg ser det ut som flere av ryktestedene er mest opptatt av å generere trafikk og publiserer nesten hva som helst. Synes forøvrig både CR og NR er av de mer edruelige, og det kom et rykte i går på NR som faktisk kan øke sjansen for en 7DMkII (hvis det stemmer).

http://nikonrumors.com/2014/04/02/breaking-nikon-d9300-dslr-camera-on-the-horizon.aspx/

Lenke til kommentar

 

Tja, en eller annen gang må jo ryktene bli sanne :)

 

Må de det? For meg ser det ut som flere av ryktestedene er mest opptatt av å generere trafikk og publiserer nesten hva som helst. Synes forøvrig både CR og NR er av de mer edruelige, og det kom et rykte i går på NR som faktisk kan øke sjansen for en 7DMkII (hvis det stemmer).

http://nikonrumors.com/2014/04/02/breaking-nikon-d9300-dslr-camera-on-the-horizon.aspx/

 

En gang på 1400tallet var det noen rykter om at jordkloden var rund, det viste seg og stemme selv om det tok noen år før de fant det ut :p

 

Litt merkelig at "konkurrenten" til 7D blir å ligge i Dxxxx segmentet og ikke i Dxxx, men det må kanskje en konkurrent til før 7D mk2 ser dagens lys.

På den annen siden er det nok mange som ønsker seg en oppgradering og Canon er nok klar over det.

Lenke til kommentar
...

En gang på 1400tallet var det noen rykter om at jordkloden var rund, det viste seg og stemme selv om det tok noen år før de fant det ut :p

 

Myten om den flate jord er en moderne misforståelse om det gjeldende kosmologiske syn i middelalderen at jorden var flat framfor å være kuleformet. [1] Faktum er at mennesker har visst om jordas form i over 2 000 år. Den flate jorda stammer derimot fra 1800-tallet og er et kroneksempel på en moderne myte.

http://no.wikipedia.org/wiki/Myten_om_den_flate_jord

 

Ja, om man kan stole på wikipedia da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...