Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

 

SM951 m2 er mer optimalisert mot klient type bruk vel, type QD1-4? Virker sånn etter de testene jeg har sett. Hvem her trenger god ytelse ved QD32-128 da... Mener dere det er verdt å vente på NVMe versonen av denne og da ikke gå for AHCI versonen som har kommet ut nå?

p3700 er optimalisert til alt :p

 

Teknisk sett så er vel 750 mer optimalisert for klient bruk enn 3700? Selv om 3700 ikke er en dårlig os-disk, bare jævlig dyr :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

SM951 m2 er mer optimalisert mot klient type bruk vel, type QD1-4? Virker sånn etter de testene jeg har sett. Hvem her trenger god ytelse ved QD32-128 da... Mener dere det er verdt å vente på NVMe versonen av denne og da ikke gå for AHCI versonen som har kommet ut nå?

p3700 er optimalisert til alt :p

Teknisk sett så er vel 750 mer optimalisert for klient bruk enn 3700? Selv om 3700 ikke er en dårlig os-disk, bare jævlig dyr :p
Den er bare j$^//& bra ;)
Lenke til kommentar

 

"The SM951 sees a distinct advantage at smaller transfer sizes. Small file writes are far superior to the SSD 750"

 

Det kan se ut som SM951 NVMe er en hakket bedre OS-disk, mens 750 er bedre på alt annet? Men det var ikke store marginer om å gjøre i vanlig til middels load.

 

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Slike temperaturer er nok til at jeg også ville gjort noe med det om man har lengre perioder med så tung bruk.

 

Håpløst. Kunne forstått om det var mobil det var til. Men på en stasjonær så forventer jeg bedre. Dette er ikke akkurat noe som vanskelig lar seg gjøre å beregne, og var nok gjort med godt overlegg.

Lenke til kommentar

Har idag 2 x 512GB 850 Pro i RAID 0 på mitt Asus RIVBE og lurer på om det er mulig for meg å sette inn et intel 750 400GB og få windows til å boote fra driven? Noen som har noen erfaring med å kjøre NVME fra RIVBE?

 

Har 2 Titan X i slot 1 og 4 som begge er x16. Så den eneste ledige pci sloten for intel sdd er slot 6 som er pci 3.0 x8. 

 

Vil det være mulig å sette driven i slot 6 uten at det påvirker hastigheten på slot 1&4(x16/x16)?

 

http://bildr.no/view/b2d3M0s5

Lenke til kommentar

Har idag 2 x 512GB 850 Pro i RAID 0 på mitt Asus RIVBE og lurer på om det er mulig for meg å sette inn et intel 750 400GB og få windows til å boote fra driven? Noen som har noen erfaring med å kjøre NVME fra RIVBE?

 

Har 2 Titan X i slot 1 og 4 som begge er x16. Så den eneste ledige pci sloten for intel sdd er slot 6 som er pci 3.0 x8. 

 

Vil det være mulig å sette driven i slot 6 uten at det påvirker hastigheten på slot 1&4(x16/x16)?

 

http://bildr.no/view/b2d3M0s5

 

Intel P3700 funket på mitt RIVE og 4960x 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...