Gå til innhold

Hvordan overføre filmer/musikk/bilder til ps3?


krillee

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg vet at man kan koble til psp'en for å overføre filer, men jeg synes det blir veldig slitsomt på den måten, blant annet fordi at minnekortet er på bare 1 GB..

 

jeg prøvde for en stund siden å koble til en ekstern harddisk til ps3'en men ingenting skjedde...har det noe med at ting lå i mapper og slikt?

nå som den nye oppdateringa er kommet der den støtter blant annet divx ville det vært kjekt om je kunne overført noen filmer jag har på PC-en, så..noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt, om du formaterer disken over til FAT32, vil all data på den forsvinne (om du ikke har formatert før).

Ellers vil harddisken da ikke kunne inneholde filer på over 4gb etterpå (begrensning i FAT32-standarden).

 

Til slutt må enten tingene (bilder/musikk/filmer) ligge i spesefikke mapper for at de skal dukke opp "med en gang" på ps3. Om ikke må en trykke på trekant og velge explore/utforsk el.

Lenke til kommentar
Korleis skal den strukturen vere? Las ein annan plass at den skulle vere \PS3\VIDEO(S), men har prøvd meg fram med fleire måtar, får det ikkje til å fungere.

 

Trykk på trekant og velg vis alle. Da får du frem det som ligger på disken.

Kan også enkelt overføre filer fra PC til PS3 med et program som heter Red Kawa File Server. Da får du tilgang til alt som ligger på pcn via nett browsern til ps3en.

Lenke til kommentar

Nå skal de sies at dette var i den perioden PS3 ikke støttet Divx, og alt måtte transcodes (dvs omkodes av TVersity på PC-en mens det spillte). Dette er nok en av årsakene til at det stoppet opp under spoling osv. Spolingen på XBMC (den gangen jeg kjørte dette på min xbox1) var for meg tilstrekkelig når det ble streamet over nettverk, selv om det ikke var optimalt. Derfor kan det gjerne bli bra nok etterhvert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...