Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nektet tilgang til mappe


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en asus pc med windows 7 til. Til denne bruker jeg en ekstern harddisk som er delt opp i mapper. En av disse mappene hadde jeg tidligere låst for andre brukere enn meg selv, ved hjelp av "sikkerhet"-funksjonen under "egenskaper".

Problemet er at jeg nå skulle låse mappen opp igjenfor andre brukere, men noe gikk galt, så heller ikke jeghar tilgang nå. Når jeg prøver å endre det kommer det opp en meldig fra "windows sikkerhet" hvor det står "Kan ikke lagre endringer i tillatelser for Admin"

 

Det er veldig viktig at jeg får tilgang til mappen igjen.

Hjelp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, du kan bruke noe som heter Take Ownership

Du skal altså laste ned: http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/315585d1398621843-take-ownership-shortcut-add_take_ownership.reg

 

Kjør denne filen ved å dobbeltklikke på den, Windows vil spørre deg om du vil gjøre endringer i registeret. Trykk på ja.

Nå finn frem til mappen som er problemet, høyreklikk på mappen og trykk på "Take Ownership".

Du kan nå prøve å endre eier av mappen via Sikkerhet under Egenskaper på mappen..

 

 

Vis problemet er løst kan du ta bort "Take Owenership" ved å laste ned og kjøre denne:

http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/315589d1398621843-take-ownership-shortcut-remove_take_ownership.reg,

 

Kjør denne filen ved å dobbeltklikke på den, Windows vil spørre deg om du vil gjøre endringer i registeret. Trykk på ja.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...