Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sliter litt med å få til Minecraft-serveren.

Jeg lastet ned siste versjon fra Minecraft.net (minecraft_server.1.7.10.exe). Var dum nok til å bare starte den direkte i nedlastningsmappen. Tilsynelatende ville den ikke starte, man så kun et lite blaff av et vindu som skulle til å komme.

 

Leste så i 1. post i denne tråden at programmet ville laste ned og opprette flere filer og mapper. jeg laget ny mappe under "program files" på C: (hadde filen opprinnelig på D:). Når jeg da startet opp fikk jeg opp en vindu, men det er også alt. Det står at den tilsynelatende kjører, men uten å ha opprettet hverken filer eller "world"-mappe.

 

Bestemte meg så for å bare slette alt og starte om igjen i riktig mappe. Har nå lagt inn .exe-filen på rett sted, og den starter og vinduet kommer opp, men ingenting annet skjer. Så lurer bare på. Hvordan kan jeg få utryddet alle "restene" etter det gamle slik at den faktisk setter seg opp på nytt?

 

Ville satt pris på hjelp :)

Må legge til at en fil "eula.txt" også ble opprettet, i denne måtte jeg faktisk endre innstilling fra "false" til "true" før noe skjedde. Noen som kjenner til dette? Stod ingenting om det i 1. posten.

 

Edit: Har funnet .Minecraft-mappen under /appdata/roaming/, og slettet denne helt, men fortsatt vil ikke serveren generere nye filer eller oppføre seg slik den skal

 

2 edit: Så vidt jeg har funnet ut så har .minecraft-mappen ingenting med serveren å gjøre. minecraft_server.1.7.10.exe-filen ligger nå i egen mappe på C: når jeg starter den kommer server-vinduet opp, men det gjør ingenting, ingen filer opprettes, eller ingen mapper blir generert. Noen som har råd? Gir snart opp. :(

Endret av janingar
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • Gjest avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...