Gå til innhold

Knitring i høytalere på ny Asus Laptop?


ppg86

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en ASUS G751 laptop. Og av eller annen snodig grunn, i det jeg starter steam.exe, så kommer det en lav knitrelyd fra høytalerene bak skjermen. Den varer bare 1-2 sekunder så er det slutt. Kun når jeg åpner steam virker det som, med headset tilkoblet eller uten. 

 

Og en annen ting. Trodde det skulle være litt "trøkk" i nye høytalere på bærbare i dag. Lyden fra høytalerne er jo helt ræva og bass er ikke eksisterende :PP

 

Bruker headset uansett, så er ikke no big deal. Men trodde kanskje det var litt mer lyd i en så ny og dyr maskin. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest hurtigtesten min av maskinen? ;)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1660047

 

Asus G751 har heller middelmådige høyttalere. Det er en driveroppdatering på asus sine support sider, denne hjelper en del, men bra blir de aldri.

Ironisk nok har eldre Asus gamer maskiner bedre høyttalersystem enn G750/G751.

 

Jada, leste den:) Ble bare overrasket at de var "så dårlige" hehe. Gjør ingenting. Lurer mer på denne lave knitrelyden som kommer innimellom. Virker som det også kommer i headsettet når det er plugget inn og. 

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at integrerte lydkort støyer. Det er vanskelig å bygge gode analoge kretser i en PC, da digitale kretser generer veldig mye elektrisk støy. Denne støyen vil også variere avhengig av hva PC jobber med.

 

Okei, trodde kanskje denne laptopen hadde ihvertfall et helt ok lydkort. Betalte 18000,- for den :p

Lenke til kommentar

Kjøpte ASUS G751. Men leverte den tilbake. Rå maskin, med veldig god kjøling uansett hva du kaster på den.

 

Men syntes det ble for dyrt! :) Så ser etter noe annet istedet!

Du viste vel hva den kostet før du kjøpte den regner jeg med? Hehe. Ja det er penger, men føkk it. Jeg orker ikke irritere meg over søpla konstruksjoner, selvom man får "mye" for penga. Greit å handle slike varer i en butikk også hvis noe skulle skje i fremtiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...