Gå til innhold

[Løst] Surface Pro i3 til programmering?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Så at Elkjøp hadde en godt tilbud på Surface Pro 3 med i3 og 64GB harddisk.

 

(http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSP3I364GB/surface-pro-3-64-gb-i3)

 

Driver med MATLAB/Python programmering og har tenkt til å lære meg litt Java til høsten. Spørsmålet mitt var om jeg burde gå for i5/128/4GB eller om i3'en holder? Den mangler Turbo Boost, men jeg kommer ikke til å spille på den. Den skal kun brukes til Youtube, nettsurfing og programmering.

 

Noe jeg burde slå til på? Kanskje droppe 4GB og gå rett for i5 med 8 GB RAM?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god pris på den surface pro 3 med i3.

Men kun om bruksområder passer.

 

Kun 64 GB totalt og 4GB ram gjør dette til en PC som passer mere som et surfebrett og office PC mot online Microsoft 365 (onedrive) tjeneste og collaboration øyemed. (Det er kun noen og tyve gigabyte ledig plass føre du installerer noe ekstra eller legger til personlige filer eller synker opp offline mail).

Blir dette håpløse opplegget med stadig å tenke diskplass,diskplass,diskplass i alt en foretar seg , som ødelegger mesteparten av gleden fort.

 

Jeg er ikke tilhenger av å kjøpe noe "bare" fordi det er billig. Prøver å la være , selv om det er litt vanskelig av og til når det kommer til hardware/teknologi/duppeditter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Så at Elkjøp hadde en godt tilbud på Surface Pro 3 med i3 og 64GB harddisk.

 

(http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/MSSP3I364GB/surface-pro-3-64-gb-i3)

 

Driver med MATLAB/Python programmering og har tenkt til å lære meg litt Java til høsten. Spørsmålet mitt var om jeg burde gå for i5/128/4GB eller om i3'en holder? Den mangler Turbo Boost, men jeg kommer ikke til å spille på den. Den skal kun brukes til Youtube, nettsurfing og programmering.

 

Noe jeg burde slå til på? Kanskje droppe 4GB og gå rett for i5 med 8 GB RAM?

 

Takker for svar.

 

jeg har surface pro 3 i5 med 4 gb ram / 128 gb ssd og den går som et oljet lyn

 

tror muligens det er pga at det er microsofts "baby" og at de selger den uten crapware osv som er vanlig på pc'er nå tildags, så den er "fintunet" av microsoft til å yte maks

 

kjøpt på tilbud for 8k på expert for en drøy mnd siden

 

prisen på den du viste var bra, men i3 har jeg en følelse av blir litt tregt, de lfeste sier i5 er optimalt på det nettbrettet

 

husk at du trenger tastatur i tillegg, du får ikke det med, og det blir fort en tusenlapp ekstra, men bra student pc er det definitivt, og programmere kan jeg ikke se er noe problem på den jeg har. jeg er storfornøyd med min til min bruk. Det er ikke noe desktop pc, så jeg kjører ikke en masse programmer i minnet som f.eks ftp server, vidalia osv, så til min bruk har 4gb holdt. Og med rask SSD så er ikke skriving til disk som minnebuffer noe stort problem, det blir mao. noe annet enn en laptop med 4 gb minne som er full av crapware og har gammeldags harddisk.

Lenke til kommentar

Om du skal drive med Matlab så ville jeg lett anbefalt mer enn 4GB RAM.

Jeg har hatt en Macbook Air med 4GB RAM som jeg syntes fungerte helt fint, uten noen som helst form for problemer så jeg tror jeg dropper 8 GB etter å ha tenkt litt over det så jeg går heller for i5 128GB. Venter litt, så kanskje i5'en kommer på tilbud på et eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar

 

Om du skal drive med Matlab så ville jeg lett anbefalt mer enn 4GB RAM.

Jeg har hatt en Macbook Air med 4GB RAM som jeg syntes fungerte helt fint, uten noen som helst form for problemer så jeg tror jeg dropper 8 GB etter å ha tenkt litt over det så jeg går heller for i5 128GB. Venter litt, så kanskje i5'en kommer på tilbud på et eller annet tidspunkt.

 

 

husk at mac's os er noe annet enn windows, men samtidig har microsoft bygd surface pro 3 "rundt" windows ... når produsent av både samme operativsystem og hardware gir ut noe, så burde det fungere veldig glatt, og det gjør det på min

 

det ryktes at det kommer en surface pro 4 i slutten på sommeren, da kommer det garantert mye tilbud på pro 3... ellers kan du kikke på www.prisjakt.no ... det var der jeg fant min, da jeg tilfeldigvis kom over expert sitt tilbud og slo til på en

 

skjermen på surface pro'en er fantastisk .. jeg har ikke likt å lese pdf'er etc på nettbrett eller pc skjermer før jeg fikk denne ... så jeg synes rett og slett det er en veldig fin sak

Endret av medforuten
Lenke til kommentar

 

 

Om du skal drive med Matlab så ville jeg lett anbefalt mer enn 4GB RAM.

Jeg har hatt en Macbook Air med 4GB RAM som jeg syntes fungerte helt fint, uten noen som helst form for problemer så jeg tror jeg dropper 8 GB etter å ha tenkt litt over det så jeg går heller for i5 128GB. Venter litt, så kanskje i5'en kommer på tilbud på et eller annet tidspunkt.

 

 

husk at mac's os er noe annet enn windows, men samtidig har microsoft bygd surface pro 3 "rundt" windows ... når produsent av både samme operativsystem og hardware gir ut noe, så burde det fungere veldig glatt, og det gjør det på min

 

det ryktes at det kommer en surface pro 4 i slutten på sommeren, da kommer det garantert mye tilbud på pro 3... ellers kan du kikke på www.prisjakt.no ... det var der jeg fant min, da jeg tilfeldigvis kom over expert sitt tilbud og slo til på en

 

skjermen på surface pro'en er fantastisk .. jeg har ikke likt å lese pdf'er etc på nettbrett eller pc skjermer før jeg fikk denne ... så jeg synes rett og slett det er en veldig fin sak

 

Lest mye bra om den og har prøvd den for å se om jeg likte tastaturet. Virket helt fantastisk. Snakket med en som jobber i Microsoft, og han var på en konferanse for et par dager siden som Microsoft holdt. Null snakk om Surface Pro 4, kun Windows 10. Så han trodde og han jeg snakket med på Elkjøp at et kommer til å ta lengre tid før den kommer. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-194400

Programmering er virkelig ikke noe som krever mye prosessorkraft, min Surface Pro 2 fungerer utmerket til det - heller ingen problemer med matlab. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...