Gå til innhold

FPS drops i alle spill


Sitoy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en nokså kraftig laptop, men sliter med FPS drops. Det er en multicom PC som er et par år gammel. Her er specsa:

 

Windows 8 64-bit

16GB Ram

GTX 680M

i7-3720QM 2.60 GHz

120 GB SSD og 700GB Harddisk

 

Fortiden spiller jeg mest cod4 og dark souls som er ganske gamle spill, men PCen kjører de alikavel ikke optimalt. Dette er spill som den burde klare på full grafikk, men dette gjør den ikke. Og selv om jeg spiller på lav grafikk og kjører nesten konstant med bra FPS så får jeg drops som gjør at det lagger. Noen som vet hva dette forårsakes? 

 

Tok å renset den for støv i går, men det var ikke særlig mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.geforce.com/drivers/results/85819

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en reinstall av windows, første prio hos meg men kanskje ikke en mulighet hos enkelte så, i dette tilfellet hadde jeg prøvd nyere nVidia drivere.

Kjenner til en kompis som har Multicom bærbar, noe lignende og han bruker ofte sånn ekstra vifte under bærbar for bedre kjøling. (dette kan kjøpes på clasohlson)

Lenke til kommentar

Sjekk temps, om du kanskje får throttling og da vil du oppleve noen sek med fps drops. 

 

Kan være drivere, eller prosesser som kjøres i bakgrunnen

 

Ctrl + shift + |  Ytelese så kan du se hva som tar cpu/ram etc. Og om du får spikes av og til. 

 

 

Takk, skal gjøre dette og komme med tilbakemelding.

 

Har du deaktivert det integrerte skjermkortet slik at det kun er Nvidia's som kjører?

Ja dette har jeg gjort

 

http://www.geforce.com/drivers/results/85819

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en reinstall av windows, første prio hos meg men kanskje ikke en mulighet hos enkelte så, i dette tilfellet hadde jeg prøvd nyere nVidia drivere.

Kjenner til en kompis som har Multicom bærbar, noe lignende og han bruker ofte sånn ekstra vifte under bærbar for bedre kjøling. (dette kan kjøpes på clasohlson)

Har re-installert windows for en stund siden, har ingen Windows kode nå så tenkte jeg skulle vente til Windows 10 kom. Jeg har også en cooler under laptopen, hvor viftene ikke virker så bra, men det som funker best er bare at den blir løftet litt opp fra bordet.

 

Takk for svarene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...