Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert spare noen kroner på å kjøpe den i USA, men problemet at du mister 5års reklamasjonsfrist som du får i Norge. Da får du bare veie opp om de hundrelappene du sparer er verd det. I tilegg må du vel ha norsk plugg til laderen utenom som koster noen kroner. Selv bruker jeg www.prisjakt.no for å sammenligne priser, men dette hjelper vel lite om du tenkte å handle i USA.

 

EDIT:

Den er faktisk dyrere på amazon enn i Norge.

http://www.amazon.com/G751JY-DH72X-17-3-inch-GeForce-Graphics-i7-4860HQ/dp/B00NWE9SBS

Endret av christer64
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se der ja.. Da får du vurdere om det er verd det å spare 4000kr for å ikke få Norsk reklamasjonsfrist, Norsk tastatur og Norsk lader.

 

Til sammenligning kjøpte jeg en TV for 18.000kr i Norge som jeg kunne få for 14.000 i utlandet alt inkludert. Første kvelden tok TV'n kveld. Etter en samtale til Elkjøp kom de dagen etter med en ny TV levert på døren og montert. I tilegg tok de med seg den defekte Tvn, så jeg slapp å løfte en finger.

Lenke til kommentar

 

Se der ja.. Da får du vurdere om det er verd det å spare 4000kr for å ikke få Norsk reklamasjonsfrist, Norsk tastatur og Norsk lader.

 

Til sammenligning kjøpte jeg en TV for 18.000kr i Norge som jeg kunne få for 14.000 i utlandet alt inkludert. Første kvelden tok TV'n kveld. Etter en samtale til Elkjøp kom de dagen etter med en ny TV levert på døren og montert. I tilegg tok de med seg den defekte Tvn, så jeg slapp å løfte en finger.

 

Norsk tastatur fikses jo bare ved og kjøpe klistremerker som de selger på eksempel ebay. Å så sette tastaturet på norsk i windows.

 

Vel, finnes vel en overgang fra USA lader til NORSK lader?

 

Men kjøper eg den med engang eg kommer ned så får eg jo brukt den i 3 uker? Skjer det noe da er eg jo i USA og kan få det fikset.

 

Du sammenligner jo to ulike maskiner. "USA" maskinen har 970m kort, mens den "Norske" du viser til har 980m kort. Uten at jeg har full oversikt Asus' priser verden over, vil jeg tippe at du sparer fint lite på å kjøpe i Usa så fremt det ikke er et spesielt godt tilbud man kommer over. Det tilbudet du viser til kan du jo regne over til norske kroner og søke etter samme modell i Norge. Konkurransen på elektronikk-produkter i Norge er hard og prisene kommer som regel godt ut sammenlignet med andre vestlige land (tatt i betraktning 5-års reklamasjon).

Lenke til kommentar

Ja, så det nå i ettertid maskinen jeg linket til fra amazon ikke var 100% den samme den heller, den hadde 32gb ram.

Den trådstarter linket til hadde 970m kort, slik som MB212 skriver.

 

Det er klart du får kjøpt klistermerker med norske bokstaver, og en norsk ladekabel koster vel ikke mange kronene (regner med du bare må bytte kabelen fra boksen og inn i veggen.. Bestilte meg nettopp en ny lader til min laptop fra England.)

 

 

Som du skriver kan jo du bruke maskinen i 3 uker når du er i USA, men problemene oppstår gjerne senere enn dette, i Norge kan du klage i 5 år.

Lenke til kommentar

 

Du kan sikkert spare noen kroner på å kjøpe den i USA, men problemet at du mister 5års reklamasjonsfrist som du får i Norge. Da får du bare veie opp om de hundrelappene du sparer er verd det. I tilegg må du vel ha norsk plugg til laderen utenom som koster noen kroner. Selv bruker jeg www.prisjakt.no for å sammenligne priser, men dette hjelper vel lite om du tenkte å handle i USA.

 

Sparer mer enn noen kroner. Kan spare ca. 4 tusen. http://www.bestbuy.com/site/asus-rog-17-3-laptop-intel-core-i7-16gb-memory-1tb-hard-drive-256gb-solid-state-drive-black/9826247.p?id=1219438698921&skuId=9826247

 

Trådstarter viser til en 980m fra expert (Norge) og en 970m fra best buy (USA) og sier han sparer 4000,- på å kjøpe  den fra best buy. Poenget er jo at de to maskinene er helt ulike. Hvis man sjekker prisene på en 980m kjøpt på Amazon.com sparer han ikke noe på å kjøpe en fra en norsk butikk. Det er heller ikke noe forskjell på å kjøpe en 970m fra USA eller fra Norge. Dette er grovt anslag ut i fra de priser og eksempler som er fremkommet i tråden og jeg har heller ikke finregnet på valutakurser eller sjekket ulike priser og konfigurasjoner. Jeg vil tro at det eneste man kan spare litt penger på å kjøpe i USA er en "eple" maskin. Jeg ville aldri ha kjøpt en så dyr ASUS maskin fra USA hvis den ikke var vesentlig rimeligere enn en norsk. I så fall med en utvidet global garanti 3 år (som koster noen kroner). De gangene jeg har kjøpt laptop'er eller mobiler og sjekket pris på tilsvarende produkter i utlandet har det vært minimale forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt lignende maskin, det var dog en G55 for ett par år tilbake. Etter 2-3 år røyk hele hovedkortet. Gjett om jeg var glad for å ha reklamasjon da. Fikk alle pengene igjen og kunne bestille ny og bedre pc   :p  Uten reklamasjonen hadde nok denne maskinen blitt vraka ja. Så om du virkelig tenker så mye på å spare småpenger, så kan du tenke på at jeg ''sparte'' 13 000 på å kjøpe i Norge. 

Lenke til kommentar

Du kan sikkert spare noen kroner på å kjøpe den i USA, men problemet at du mister 5års reklamasjonsfrist som du får i Norge. Da får du bare veie opp om de hundrelappene du sparer er verd det. I tilegg må du vel ha norsk plugg til laderen utenom som koster noen kroner. Selv bruker jeg www.prisjakt.no for å sammenligne priser, men dette hjelper vel lite om du tenkte å handle i USA.

 

EDIT:

Den er faktisk dyrere på amazon enn i Norge.

http://www.amazon.com/G751JY-DH72X-17-3-inch-GeForce-Graphics-i7-4860HQ/dp/B00NWE9SBS

Denne har jo også i7 4860hq som er mye dyrere

Lenke til kommentar

Asus G751JT er etter det jeg kan se ganske lik den du linker til hos Bestbuy i USA, jeg kan ikke se noen stor forskjell på dem i farten bortsett fra RAM. Koster 15 499 kr hos Elkjøp med 8 GB RAM, ellers lik.

 

Har selv kjøpt ting og tang hos Bestbuy og hos Fry's Electronic, men tror ikke jeg hadde satset på en så dyr laptop.

 

Tror det er feil at du får kjøpt Asus hos Elkjøp. Du mener vel Expert. Elkjøp fører ikke Asus. 

Lenke til kommentar

............................

Takker for alle tips angående kjøp av den pcen i USA. Moms kan man drite i. Er bare og ta den i hånden som om det er vanlige pcen min :)

 

Du er ung og naiv ser jeg. Hva har du tenkt å betale med, kontanter? Husk på at alle kortkjøp over NOK 5000.- blir innrapportert og at du kan få et forklaringsproblem senere selv om du ikke blir stoppet på flyplassen. Det har skjedd mange. Grensen for toll- og avgiftsfri innførsel er NOK 6000.-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...