Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk skriftlig eksamen privatist-2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engelsk læreren min tippet det kommer minimum en "long answer task" som enten inkluderer hvordan man kan være en bedre person/hjelpende person på jobb eller privat.

 

På skolen brukte vi 3timer på å gå igjennom preparasjonpakken til eksamen, og for meg fikk jeg ikke mye ut av det.

Sitter nå å googler hvilke personer jeg kan trekke frem som har gjort en forandring i verden.

Prøver å se etter analyser av diktene, og tenker på noen korte fine setninger som jeg mest sannsynlig får bruk for imorgen.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Jeg tipper noe om Civil Rights Act hvertfall :-) Og kanskje noe som Ares NOR nevner over om hvordan man kan være en bedre person/hjelpende person på jobb eller privat. Er alltids en "løsere" oppgave å velge mellom på oppgave 2.

Regner med at vi kanskje skal analysere dem eller sammenligne i første del. Men hva tror dere kommer på long answer task? Tror dere vi får noe som f.eks: velg en person som har gjort en forandring som OBAMA

Lenke til kommentar

Hvertfall Luther King tenker jeg. Men det er ikke helt greit å si :-) Sikkert lurt å innhente litt informasjon om han i hvertfall.

 

Sliter med disse diktene jeg... Prøver å finne noen analyser av disse på nett som kan hjelpe meg i gang, men finner ikke noe brukbart. Har noen funnet noe om disse diktene som de ønsker å dele?

 

Med civil right, mener man fortell om personer som martin luther king, ghandi osv.

Lenke til kommentar

Hvertfall Luther King tenker jeg. Men det er ikke helt greit å si :-) Sikkert lurt å innhente litt informasjon om han i hvertfall.

 

Sliter med disse diktene jeg... Prøver å finne noen analyser av disse på nett som kan hjelpe meg i gang, men finner ikke noe brukbart. Har noen funnet noe om disse diktene som de ønsker å dele? Jeg sliter

Jeg fant litt om den ene dikte på nett, den uten navn. her er link i hvert fall http://www.eslpod.com/eslpod_blog/2012/12/11/if-i-can-stop-one-heart-from-breaking/. Hvis dere har funnet om den andre så bare å legge ut et link

Tror dere at de er strenge med kilder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...