Gå til innhold

Gebyr for avbestilling av spesialbestilte varer


RMoheim

Anbefalte innlegg

Hei.

Den 30.7.2014 bestilte jeg dekk og felger for min far på www.BSbildeler.no

Først fikk jeg svar om at de ikke hadde varene jeg skulle bestille for min far, men etter mye om og men (dagene gikk før jeg fikk nytt svar og sommeren var ved veis ende før de kunne sende varene til oss)Ordren min var at vi skulle betale pr postoppkrav. Min far ville ikke betale noe før han fikk dekkene. Men dette gikk ikke for disse varene. Så vi fikk beskjed om og betale en forskuddsfaktura. Da var vi kommet til den 29/8-14 fikk jeg en ny mail fra BSbildeler der det står at om jeg ikke betaler forskuddsfakturaen så kansellerer de ordren og legger til et gebyr på kr 3500,- for avbestilling av spesialbestilte varer. Min far gikk da til innkjøp en annen plass og jeg ga beskjed om at dette tok for lang tid og at min far ikke skulle ha dette allikevel.

Dette er nemlig ikke alt, dette gebyret kom aldri, så jeg glemte hele saken. Men plutselig en dag i September kommer faren min med en inkasso regning på 4000,-kr. Jeg hadde ikke fått noe regning eller inkasso-varsel før denne regningen lå på bordet, Bsbildeler har en logg der dem viser at regning er sendt pr e-post. Jeg kan ikke finne noe som helst i min innboks. Har sett igjennom alt, søppelpost osv. Dumt for meg, da bsbilderer beskylder meg for at jeg har slettet regningen. Jeg kan ikke bevise at jeg ikke har det.

Noe forslag her for hva som bør gjøres? Vurderer sterkt gå videre med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da du bestilte, var avtalen å betale med postoppkrav.

Spørsmålet er da, sa du deg enig i å betale forskudd istedet?

Hvis du ikke gjorde det, hadde dere ikke en avtale på å kjøpe dekkene på forskudd. Og siden en avtale ikke foreligger, kan selvsagt ikke firmaet fakturere deg for evt spesialbestilte varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja regningene som de sier at de har sendt er nødt til og havnet i søppelposten. Der er de vertfall ikke lenger fordi det er som du sier. Det blir sletta automatisk ja. Nei jeg sa meg aldri enig i og betale dette på forskudd. Ordren sier postoppkrav men dette gikk ikke og dem kasta på meg en forskuddsfaktura som min far aldri ville betale. Dermed kansellerte de ordren og to mnd senere havner en inkasso regning i postkassa mi.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med inkassoselskapet, bestrid kravet og forklar situasjonen.

Du hadde en avtale med kjøp av dekk på postoppkrav. De kan ikke endre avtalen og kreve at du må forholde deg til den.

Takk for svar. Ja, dette blei bestilt på postoppkrav. Det gikk ikke sa dem og kasta på meg en forskuddsfaktura min far ikke ville betale.

Lenke til kommentar

Dersom du først avtalte å betale postoppkrav er det de oh ikke du som har brutt avtalen. Gebyret kan de med andre ord stikke et visst sted.

Det stemmer, ordrebekreftelsen sier postoppkrav. Så kasta dem på meg en forskuddsfaktura pga det ikke gikk. Takk for tilbakemeldingene

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Update?

Hei, beklager for sent svar. Men den 21/4-2015 (altså IGÅR) fikk jeg PLUTSELIG melding fra KRED.no om at jeg hadde et krav fra BS BILDELER AS på 5000,-kr! Har ikke hørt noenting etter at jeg sa jeg kom til å ta saken videre til forliksrådet i desember. Først nå sent i april får jeg en betalingspåminnelse. 4mnder etter at jeg ga beskjed om at jeg ikke kom til å betale til Kreditor. 

 

Helt vanvittig. For en sak. Aldri opplevd lignende.

Endret av RMoheim
Lenke til kommentar

 

Update?

Hei, beklager for sent svar. Men den 21/4-2015 (altså IGÅR) fikk jeg PLUTSELIG melding fra KRED.no om at jeg hadde et krav fra BS BILDELER AS på 5000,-kr! Har ikke hørt noenting etter at jeg sa jeg kom til å ta saken videre til forliksrådet i desember. Først nå sent i april får jeg en betalingspåminnelse. 4mnder etter at jeg ga beskjed om at jeg ikke kom til å betale til Kreditor. 

 

Helt vanvittig. For en sak. Aldri opplevd lignende.

 

 

Som sagt flere ganger må du bestride kravet! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...