Gå til innhold

Den pittelille Lenovo Thinkpad Tablet-tråden


krister461

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen god notat app, med mulighet for og legge bilder/pdf som bakgrunn som man kan notere på, og gjerne med funksjonen som notes mobile har at man kan holde inne knappen på penn og viske over for og slette om man skriver feil.

Quill, som nevnt tidligere, er under konstant utvikling så du skal ikke se bort i fra at den kommer med mulighet for bilder som bakgrunn ila kort tid. P.t. kan man bare velge mellom blank, linjer eller rutete bakgrunn.

 

ezPDF Reader, som nevnt, er super til å notere på PDF'er. Og det finnes helt sikkert lignende programmer som lar deg notere på bilder. :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Har da fått testet quill en stund, er flott program, dødsbra og skrive på.

Savner muligheten for og lage bøker og ikke bare bokmerker.

Håper muligheten og legge inn bilde som bakgrunn kommer, ser nytten i det også og kunne ta bilde selv og notere på det og.

 

Har ikke fått testet pdf saken ennå, men skal testes, hadde vært kanon og kunne merke viktig tekst i dokunemtet som med merketusj på papir.

 

Noe av det jeg har blitt glad i nå er ett tine registrerings progam, jobber en del innen flere avdelinger og er kanon da og kunne registrere dette med ett enkelt trykk nesten.

 

Takker for gode tips.

Lenke til kommentar

Time recording pro heter appn, får liten widget på skjermen for enkel inlogg og utlogg, funker som snus, har 5 forskjellige avdelinger jeg velger hvor timene skal inntil.

Kan synce rett i gmail kalenderen og ellerbeksportere maile osv.

 

 

Plages litt for tiden med ad brettet henger seg og må holde inne av knappen for og få restartet.

Og kommer opp i eningen at jeg må taste inn pinkode på sim-kort, selv om jeg er i full surfing.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer med Lenovo Thinkpad Tablet - oppdatert etter nesten 2 måneder bruk.

 

  • Når jeg kobler til mitt Canon 50D så får jeg raskt browset og importert JPG-bilder

 

  • Den mounter ikke minnekort når jeg kobler til kamera - dvs ingen måte å få ut RAW-filer uten å ta minnekortet utav kamera (felles for alle Android-nettbrett)

 

Når man kobler til kamera, så kjenner den igjen jpg, men ikke raw - har jeg forstått det riktig?

Har selv et Nikon D3 selv og hadde vært ok å kunne overføre raw filene til brettet.

Lenke til kommentar

Når man kobler til kamera, så kjenner den igjen jpg, men ikke raw - har jeg forstått det riktig?

Har selv et Nikon D3 selv og hadde vært ok å kunne overføre raw filene til brettet.

Ja. Når man kobler til et kamera så mountes ikke minnekortet som en disk, men kameraet kjennes igjen i photo-appen og lar deg browse og importere JPG-filer. Slik er det ihvertfall for mitt Canon 50D, men tror det er samme for de fleste kameraer og de fleste Android-tabletter med USB-inngang.

 

For å få tilgang til RAW-filer må minnekortet mountes. Dette kan man enten gjøre ved hjelp av en enkel CompactFlash-minnekortleser eller ved å bruke SD-kort og den innebygde SD-kortleseren.

 

Jeg brukte en periode et SD-kort i en CF-adapter i mitt kamera, men hastigheten på adapteren var for dårlig til at jeg fortsatte med det. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

OTA2 (over-the-air-oppdatering) skal komme i slutten av uken og har følgende change log:

Fixes

1.Problem with Email getting stuck in Outbox. - issue reported in the forum

2.Email - apostrophes issue resolved. - issue reported in the forum

3.Can't encrypt internal storage device when connected to Active Directory.

4.Problems with German language translation. -- issue reported in the forum

5.English text produced when using a different language folio keyboard. - issue reported in the forum

6.Currency spelling and naming issues in Lenovo App Shop.

7.MTP error. When you connect to a computer running Microsoft Windows XP, file and folder names do not show correctly.

8. gps.config updated

9. Optimize default settings to reduce CPU utilization and increase battery life.

10. Fixed Lenovo App store widget

11. Lenov app shop will not require users to enable "unknown sources"

 

 

Features

1.Device level proxy support has been added.

2.You can now change the default browser in LuckyLauncher Zone 5.

3.New version of Docs To Go allows you to use a USB key.

4.Battery charge icon gauge is more accurate.

5.New version of Arcsync new GUI to improve text display issues.

6.End user can't disable the Lenovo Device Administrator after a policy has been applied.

7. Add option to disable buttons

 

Settings --> Screen --> Check "Disable Physical buttons"

 

Spennende å se om rooting-prosessen fungerer etterpå.

 

Ellers er ICS (neste versjon av Android) lovet til andre kvartal:

http://www.pcworld.com/article/248946/lenovo_to_upgrade_thinkpad_tablet_to_android_40_in_q2.html#tk.rss_news

 

Min tablet kom tilbake etter en uke med fin av/på-knapp. :)

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Jeg er litt redd for at dette er funksjonalitet forbeholdt bedrifter som kjøper inn tableten i hopetall og avtaler dette direkte med Absolute (som leverer Computrace) evt. via Lenovo.

 

Jeg tror ihvertfall ikke vi vanlige forbrukere kan benytte oss av denne funksjonaliteten uten videre.

 

 

Det er ihvertfall mine antagelser, men det hadde vært supert om noen hadde giddet å kontakte Lenovo eller utsalgssteder og fått et offisielt svar.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...