Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen av dere som har erfaringer med å rulle ut asterisk i en bedrift? Vi vurderer å gå over til asterisk etterhvert, og leter etter referanser på hvordan det fungerer. Som dere vet kan man jo aldri stole på selgere som lover gull og grønne skoger. En annen ting er at jeg personlig kan veldig lite om telefoni, har bestilt en asterisk bok, men lurer også litt på om det er noen av dere som vet om en god bok for en kjapp og enkel innføring i hvordan iptelefoni fungerer. Hvordan det kommuniserer med PSTN, iptelefoni gatewayer og de forskjellige protokollene som finnes.

 

/erik

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Vi holder på å gå over til asterisk. All telefoni går pr. idag via en asterisk server. Det krever utorlig mye arbeid for å få det til. Vi har slittet en del med det men løst det meste. Vi hadde en ekstern konsulent som hjalp oss med hele prosjektet.

6552848[/snapback]

 

 

det er ikke så mye arbeid med asterisk syns JEG da. Installasjon bør ikke ta mer enn noen timer (sett at server er oppe med en linux distro) inkl talepost og noen enkle IVR menyer (trykk en for ditt, trykk to for datt osv)

 

Asterisk er et fantastisk produkt og er av alle ting gratis. Men man burde egentlig ha en innad i firma som kan ta seg av enkel endring av konfigurasjon. Jeg har pr i dag ikke rullet ut asterisk i bedrifter med mer enn 6-7 brukere, men å øke antallet er null problem (asterisk er bare ikke mitt kjerneområde (enda?), men jeg har brukt det LENGE ). Ved flere brukere så er prioritering at taletrafikk ekstra viktig. Ved VELDIG mange brukere så kan man vurdere en SER proxy i front for lastbalansering osv.

 

Vi har et lite nystartet forum for Asterisk (ikke mitt firma, men private personer)

 

http://www.voiceoverip.no

 

det er bare å komme med spørsmål både HER og i det forumet jeg linket til.

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...