Gå til innhold

Vuescan og flere bilder med en gang. Canon 8800F


Anbefalte innlegg

Bruker Vuescan og Canon 8800F. Tenkte å scanne inn alle bildene fra fotoalbum. er det mulig å legge på eks 3 stk 15x10cm bilder og at programmet beskjærer bildene automatisk. for at det skal gå litt fortere?

Et annet spørsmål: Hvis jeg har negativet. Er det bedre å scanne dette eller er det bedre å skanne papirkopien.
Negativet tar lang tid å scanne med infrarødt lys eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Vuescan og Canon 8800F. Tenkte å scanne inn alle bildene fra fotoalbum. er det mulig å legge på eks 3 stk 15x10cm bilder og at programmet beskjærer bildene automatisk. for at det skal gå litt fortere?

 

Et annet spørsmål: Hvis jeg har negativet. Er det bedre å scanne dette eller er det bedre å skanne papirkopien.

Negativet tar lang tid å scanne med infrarødt lys eller hva det heter.

 

Scanning av negativ vil normalt gi bedre resultat enn scanning av kopier, litt avhengig av hvor bra scanner er og hvor bra kopien er. Jeg har ikke erfaring med 8800F, men en typisk kopi fra vanlig fotolab har mye dårligere kvalitet enn det du kan få fra negativet med en OK scanner.

 

Vuescan har en funksjon for å scanne flere bilder på en gang fra negativ som jeg har prøvd litt. Synes ikke den var spesielt brukervennlig og vet ikke om det er tilsvarende funkjson for papirbilder. Men hvorfor ikke bare bruke programvaren som fulgte med scanneren for papirkopier, mulig den har funksjon for flere bilder på en gang.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...