Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - tomsi42 - 20mm f/1.7


Anbefalte innlegg

Bruker: tomsi42


Deltagernivå: Kandidat


Objektiv: Lumix G 20mm f/1.7


Hus:  Primært Panasonic GX1, men det er mulig jeg bruker den litt Olympus E-M5 også.


 


Jeg har enda ikke rukket å bruke 20mm-en på en Oktoberfest! Så nå er det på tide.


 


Tilleggsutfordring:


 


Kun bruke Scene mode og JPEG rett fra kamera. På tide å leke litt med "tullemodusene" på kamera. Da blir mest mulig auto; kun +/- på EV der det er mulig ...


 


 


Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Som twoeyes antyder er det nok rett før objektivet får en pote rett i frontglasset. Da gjenstår det å se hvor godt coatingen tåler katteklør, eller satte du på UV-filter for anledningen Tom? Flott portrett med intenst blikk.

Vi er helt på nærgrensa av objektivet, ja :) UV filter er for pingler ;) Etter testingen som Anew og jeg gjorde, så er jeg ikke redd for et par katteklør ...

Lenke til kommentar

Gode gamle Panny 20mm... :) Har dere fått katt, Tomsi?  :love:  Så søt!

20mm-en er et godt objektiv - eneste som trekker ned er sløv autofokus.

 

Ja, vi har blitt katteeiere - Katinka har vært hos oss siden midten av august og trives godt her i Tønsberg. En veldig fin pus :love:

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2., Kysten ble fin i sepia, .... fikk assosiasjoner til Ghost Ship, ja.. ;)

3., Soft-is er et must, kan ikke være mer enig...

4., Men hvor er skjermene og tastaturene? Ser jo at arbeidsstasjonen er satt i jorda (i alle fall jordet) så kanskje det gror fram litt mer av "kontorlandskapet" etter hvert... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...