Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Til høsten kommer endelig Nokia tilbake på banen. Skal si det tok sin tid. Men den som venter på noe godt, venter ikke....blabla...

 

Dette er første mobilen med symbian 3 OS. Men det som imponerer mest er kansje HDMI out og 12 megapixel camera. Ikke minst 720P 25 fps. PS:Kverulanter er ikke tillatt på denne tråden

post-176020-1272461556,8261_thumb.jpg

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spennende specs. Litt liten skjerm kanskje, og symbian 3 trekker mye ned. Her er det fortsatt mye følelse av det eldgammle operativsystemet som ikke slår igjennom pr. dags dato.

 

 

du har et poeng der. Men størrelsen er helt ok. 3,3 hadde vært for lite, for å si sånnn:). Angående operativsystemet så kan det gå begge veier. Man skulle tro nokia har lært av sine tabber. Så eg har litt mer tro på symbian 3. vi får se. Skal mye til for å kunne slå disse specs'ene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det lover bra. Håper de innfrir. Litt liten skjerm og batteri, men det er bra med hdmi, 720P, bluetooth v3.

 

Dette blir en allsidig telefon som kan brukes til mye :D

 

Hadde mobilen hatt snapdragon cpu, android 2.2, hadde den vært 100% perfekt etter min smak ihvertfall. Er rimelig spendt på symbian 3. Så lenge det er bedre enn 5th edition, så overlever eg. Angående bildebrikken ja. Treng egentlig ikke mer enn 8mp, men hvis selve kvaliteten blir bedre, er det også lit greit med litt større bilder, I gess:)

Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre.

 

Hva er det som er så bra med denne mobilen utenom kamera / film delen?.

 

Den har lav oppløsning på skjermen, ikke serlig kraftig CPU i forhold til hva Sony Ericsson XPERIA X10 har f.eks. AMOLED skjerm som suger ute i sol lys. Ja du tar mange bilder ute med en N8, så blir jo kjipern å ikke se noe av det du tar bilde av da hvis det er mye sol. TFT skjerm eller Super AMOLED hadde vært mye bedre enn vanlig AMOLED når det er snakk om en kamera mobil som vil bli brukt MYE ute.

 

Du bruker en Smartphone til mye rart i dag. Du bruker den ikke bare til å ta bilder eller å filme med. Og skal man bruke en Smartphone til det den kan brukes til, så tar jeg heller mobilen med den kraftigste CPU'en, høyeste oppløsningen og størst mulig skjerm på en mobil i dag.

 

Og ikke nok med det, skal du bruke mobilen din til å se film på, surfe internett eller bruke den som GPS, så tar du heller en mobil med 4 tommer i stedet for en med 3.5. Det er jaggu meg sikkert altså.

 

Også har N8 Symbian som OS som er kjent for å være litt dårlig og utdatert. Men Symbian 3 blir sikkert bedre enn den Symbian'en som er nå. Jeg tviler STERKT på at Symbian 3 kan komme i nærheten på hvor bra andre OS'er som Android 2.1 / 2.2 er. Der har Symbian LAAAAAAAAAAAAANG vei igjen for å komme i nærheten.

 

Så tenker du fremover og vil ha et OS med utrolig mange muligheter, så er Symbian feil vei å gå.

Endret av Terminator 3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

vel. Det er mye bra med denne mobilen. Viktigste for meg er at den overgår omnia hd. Som jeg har brukt i et år nå. Virker som du er veldig opptatt av å se film og bilder på selve mobilen. Og ikke like opptatt av selve kvaliteten på bildene og video. Skjønar den. Men tror ihvertfall multimedia er nøkkelordet når det kommer til denne mobben. Musikk. Film. Bilder. Det er ting jeg sitter pris på. Drømmemobilen jeg søker, produserer knallgode bilder(også under dårlige lysforhold). Enda bedre video(ikke bare 720p med dårlig fps og rompelyd, men faktisk skikkelig lyd i stereo) og tilslutt med en optimal tilkoblingsmulighet: (hdmi). Hvor mangen mobiler klarer alle de tingene idag? Ja ikke vet jeg. Selvsagt kunne nokia hatt i en 1ghz prossessor. Hatt litt større skjerm og høyere oppløsning og Ikke minst laget et os som er noe penere å ta i bruk. Men sånn er det mr. Drømmemobilen finnes ikke enda. Trodde kanskje samsung galaxy s og samsung beam ble kongen på haugen, men galaxy s har dårlig camera, ingen led lampe eg gang og selvsagt dårlig lyd på videoopptak. Hjelper da lite med rått OS, rå skjerm, rå prossessor. Men igjen. Det er no min mening. Så nokia n8 får 8 av 10 poeng hos meg ihvertfall. Bedre cpu og android os hadde gjort den til en virkelig vinner. Men men. Nok om da. Gratulerer med dagen folkens. Vi fyller år idag vist:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Ser ut til å være en knall telefon!

 

En nyhet er at batteriet ikke er utskiftbart for bruker (som på iPhone). Men nå holder et batteri vel et par år i alle fall.

 

Det har kanskje med at dekslet er i ett stykke, som på HTC Legend, men på Legend kan batteriet tas ut via en luke nederst på telefonen.

 

Lading av batteriet kan skje via micro-USB eller en slik ladekontakt som Nokia stort sett har gått bort fra. Siden USB-kontakten er plassert på siden, er det greit å kunne lade den via ladekontakten, som sitter nederst på telefonen, blant annet hvis man har den i en bilholder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dataspesialisten får denne inn for salg den 13.Juni sier de. Jeg la merke til at de er 3 måneder tidligere ute enn andre butikker, litt rart. Derfor sendte jeg en mail til de å spurte om denne dato var bekreftet siden andre butikker får den så mye senere.

 

Svaret jeg fikk var: Hvis jeg forhåndsbetiller så får jeg den, den 13.06.10 hvis ikke går det en uke ekstra.

 

Noen som har erfaring med dataspesialisten her? Jeg synes fremdeles det høres rart ut at de kan få den så mye tidligere enn andre butikker.

Endret av Engern
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...