Gå til innhold

Kjøpe på ebay, selge på Finn


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg fikk plutselig en idé om å kjøpe noe svært billige småting på ebay, og selge det videre på finn. De må være små så jeg kan sende det med vanlig frimerke, og tilby gratis frakt.

 

Noen tips?

 

Jeg tenker på små (og nyttige) varer hvor man kan få mye for pengene. Fra 0- 40/50 kr. (kjøpspris på ebay) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja...

Under 15 kanskje?

Neida. Lykke til.

Edit: Der forandret du svaret ditt, så da får jeg forandre mitt også. Jeg handler til tider en del på Ebay selv, og vet at det er svært varierende kvalitet.. Ha det i bakhodet selv om du tester ut produktene selv først :) Jeg syntes du gjerne må prøve på dette, det er jo bare å starte helt i det små og øke dersom du ser at det er noen som vil ha det du selger. Grunnen til at jeg spurte hvor gammel var er fordi du fremstår som litt barnslig og du bør absolutt ha en plan for hva du gjør når kundene kommer for å klage.

Et alternativ til å kjøpe mange små billige ting kan jo være å finne noe som er litt annerledes, gjerne noe som har slått an bra i andre land men ikke har kommet til Norge enda etc... Lykke til!

Endret av tangenfoto
Lenke til kommentar

 

Det er mange som driver med dette allerede, så ikke forvent deg noe særlig profitt per salg.

Neida, men hvis jeg selger billig og mye, kan det jo bli noen kroner ;) Hva er egentlig minnepenn på engelsk? Finner ikke noe på ebay.. :p

 

Memorypencil Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg tror markedet for videresalg på Finn er liten. Jeg er godt voksen og er overrasket over hvor mange som nå kjenner til ebay m.m.

Dersom man tar fortjenesten svært lav, så kanskje noen vil kjøpe pga. at man får varen raskere, enn fra kina?

 

Dessuten så vil man kunne få et vist ansvar for at billige Kinavarer virker som avtalt, hvis man selger mye av slikt.

Av egen erfaring så er det på mye smått samme pris i rett fysisk butikk her, som på ebay (Biltema, jula og Clas Ohlson).

Da har man i tillegg reklamasjonsrett m.m.

Jeg har handlet mye fra ebay i mange år og er først nå fått opp øynene for hva man får på butikker her.

 

Husk at mye er veldig billig her i landet av merkevarer på minnepenn osv. Faktisk fullt konkurransedyktig fra Kina.

Minnepernner og diverse lagring fra kina under "no name" er risikosport og ofte falskt merket med lagringsstørrelse m.m. (Du finner masse om dette på nettet, Kinavarer kan reklamere med alt mulig uten konsekvenser for selger).

 

Lykke til....

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...