Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en fordypningsoppgave i norsk og lurer på en del ting.

Jeg har valgt temaet sosiale medier, men har enda ikke kommet på en god problemstilling i forhold til dette. Jeg har tenkt å se en del på blogger. For eksempel hvordan bloggen til Regine Stokke ble til en bok, og hvordan mange bloggere velger å gi ut bøker ved siden av bloggen. Slik som Linnea Myre har gjort. Derfor lurer jeg på om noen har noen gode eksempler på hvordan dere ville løst en slik oppgave? Læreren vår er ikke så veldig flink til å hjelpe med å finne problemstilling, så er litt på egenhånd her :eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blogg er ikke logg: Dialektisk tekstkonstruksjon i et sosio-semiotisk og symbolsk interaksjonistisk perspektiv.

 

Lykke til!

 

 

Men for å være alvorlig: Er det mulig å forsøke å se på hvordan leserkommentarene virker førende for en bloggs utvikling? En blogg utvikler seg vel, og noe av utviklingen kan kanskje forklares ved å se på responsen bloggforfatteren får på det som blir skrevet? Kan det være tendenser til at en blogg kan bli et ekko av lesernes forventninger?

 

Jeg vet ikke om det kan bli en god problemstilling ut av dette, men det er bare noe jeg har lurt på etter at jeg så en blogger slutte å skrive om et tema etter at han fikk mye kritikk for sine synspunkter.

 

Muligens er dette for ambisiøst....Men det skulle da være mulig å se hvordan tema endres/repeteres/forsterkes/skrinlegges og undersøke om dette har sammenheng med leser-responsen. Her kan en jo både se på kvaliteten i responsen og kvantiteten (telle dem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...