Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For usosial og overvektig?


Anbefalte innlegg

Heii!!:))

Jeg jobber med en argumenterende artikkel om hvorfor ungdom i dag er usosiale, og om det på virker samfunnet :)) Så om dere kunne ha hjelpt meg litt, hadde det vært flott!! HASTER LITT!

 

Hvorfor mister unge lett interessen for idrett? Hvorfor sitter unge mer og mer inne bak dataskjermen? Hvorfor er ikke unge "sosiale" ute med vennene sine? Hvilke konsekvenser får det?

 

HVORFOR OG HVORDAN LEGGER MAN PÅ SEG NÅR DU ER "USOSIAL"?

 

Takk for svar:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor grer man alle under samme kam?

Hvilken sammenheng har sosialitet og overrvekt?

 

Jeg har aldri vært glad i idrett fordi jeg har blitt mobba. I sammeneng med idrett mest for at jeg er så tynn og svak.

 

Er selv på grensen til undervektig, og er veldig usosial asosial. Min beste venn er utrolig sosial og veldig stor.

 

Er du ute etter en guide for eller mot å legge på seg fordi man er usosial asosial?

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Utover at de (vi?) er mer stillesittende (->overvekt), lar nok de tydelige konsekvensene vente på seg. Det blir en saftig samfunnsanalyse om noen år å tråle gjennom effektene av dette – men man kan jo spekulere.

 

Ting som instant vs. delayed gratification (god oversettelse mottas med takk) og virkelighetsflukt (dataspill, samt sosiale medier istedenfor å møtes) er mulige nøkkelbegreper.

 

Første bud i en argumenterende artikkel er å ha fakta på sin side. Når det gjelder interesse for idrett, kan denne artikkelen være til hjelp.

Lenke til kommentar

Hvorfor grer man alle under samme kam?

 

Hvilken sammenheng har sosialitet og overrvekt?

 

Jeg har aldri vært glad i idrett fordi jeg har blitt mobba. I sammeneng med idrett mest for at jeg er så tynn og svak.

 

Er selv på grensen til undervektig, og er veldig usosial. Min beste venn er utrolig sosial og veldig stor.

 

Er du ute etter en guide for eller mot å legge på seg fordi man er usosial?

 

Det gjør man ikke heller. "Å skjære alle over én kam" heter det.

Lenke til kommentar

Lurer du på hvorfor ungdommer er usosiale eller hvorfor de er asosiale? Søk etter ordene i en ordbok hvis du er usikker på hva de betyr.

 

Hvorfor mister unge lett interessen for idrett? Hvorfor sitter unge mer og mer inne bak dataskjermen? Hvorfor er ikke unge "sosiale" ute med vennene sine? Hvilke konsekvenser får det?

 

Er du sikker på at de ikke gjør det og ikke er det? Hvor har du det fra?

 

HVORFOR OG HVORDAN LEGGER MAN PÅ SEG NÅR DU ER "USOSIAL"?

 

Hæ? Vil du forklare hva sammenhengen er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med spilling er jo at det ofte er veldig avhengighetsskapende, og spesielt de som er litt eldre 18+ spilte endel spill som ikke var online på, og ble ofte til at man ikke var sosial selvom man spilte. Jeg tror egentlig at dagens generasjon er lat pga foreldrene er mer lat en før, og da blir ungene påvirket. Foreldrene i dag lar ungene styre litt mer fritt, og gir bedre tilgang til spilling og usosiale aktiviteter en før.

 

Jeg var en person som var ganske glad i å spille, men greide i tillegg å holde med delvis sosial, da jeg heldigvis hadde noen gode venner. Etterhvert som tiden gikk, så ble det egentlig bare en ond sirkel, og ble bare mer og mer glad i spilling som årene gikk. Som unge så innså jeg ikke konsekvensene like godt som i dag. Jeg spiller jo litt i dag også, men i MYE mindre grad, og er mest bare for å få tiden til å gå av og til.

 

Min løsning for mine fremtidige unger kommer til å være å prøve å introdusere dem til en sport/idrett jeg tror de kommer til å like (Noe som ikke ble gjort med meg). Unger bruker som regel ikke å ta initiativet, og trenger derfor hjelp i fra foreldrene. Jeg har også en stor tro på at å være iallefall delvis aktiv i en sport eller idrett, kommer til å forhindre eventuelt fedme eller overvekt.

Lenke til kommentar

Det som eg skrev her, har eg lest eller hørt.. Dette er langt i fra min mening, men påstander og begrunnelser som har blitt publisert av "forskere" på ulike sider som aviser, forskningssider etc påpeker dette via undersøkelser. Må bare beklage for at dette ble en missforståelse, for det var virkelig ikke meningen. Til de som svarte, vil jeg takke, selv om noe var utenfor spørsmålene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...