Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koblingsskjema for RJ45 veggkontakt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-19 23:03, skrev freezeface:

Noen som vet hvor jeg finner koblngskjema for de mest vanlige veggkontaktene? Dette er altså slike 8-pins kontakter for bredbånd. Har leitet meg grønn på nettet men finner ingenting som er forståelig. Aller helst ville jeg hatt for slike telenor-kontakter men andre går også greit.

F.


 

Du finner dette på http://www.elko.no, det er vel de som produserer de som TN bruker.

Lenke til kommentar

Ehh, takker for responsen oltis og agvg men fant egentlig ikke det jeg lette etter. Elko var jo bare en masse produktbeskrivelser, fant ikke noen koblingsskjema der jeg, og den linken din oltis gav bare svar på hvordan man kobler ledningene i pluggen som for så vidt er grei skuring. Men jeg mente selve veggkontakten. Noe sånt som: 1 2a 2b 3a 3b 6 7 og 8 kontaktene, husker ikke helt. Hvilken ledning skal hvor?

F.

Lenke til kommentar

Det er par 2 og par 3 som gjelder. Dvs. klemme 1 og 2 for par 1 og klemme 3 og 6 for par 2. Dette gjelder Elko cat5 kontakter. Vanlige telefonkontakter kan du bare glemme, det er for mye kvas på printkortet til å oppnå cat5. Får du det til så er de markert med par 1 til 4 og det henviser til samme par i rj45 pluggen som på de koblingskjema det er henvist til tidligere, selv om klemma er konfigurert anderledes.

 

I cat 5 kontakten kan du også følge fargekodene og VOILA :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-20 01:17 ]

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Noen som vet hvor jeg finner koblngskjema for de mest vanlige veggkontaktene? Dette er altså slike 8-pins kontakter for bredbånd. Har leitet meg grønn på nettet men finner ingenting som er forståelig. Aller helst ville jeg hatt for slike telenor-kontakter men andre går også greit.

F.

 

Heisann.

 

Jeg fant ut at Elko.no har faktisk koblingskjemaer. Disse 8 pins kontaktene for bredbånd du leter etter trengte jeg å lete etter også fordi den jeg har er blitt ødelagt og trenger en ny, selv om jeg ikke fant ut hvor jeg kunne få kjøpt sånt på nett fant jeg siden her og tenkte jeg kunne hjelpe deg litt. Fant RS16 koblingsskjema, tror ikke det hjelper deg, så etterpå at det var RS16 smale fester til telefon og modem. Trodde jeg fant RJ45 koblingsskjema men er ikke helt sikker siden det står under RS16 produktet.

 

Her er produktet

 

Du snakket også om at det skulle være en 8 pins kontakt. Det har jeg funnet et koblingsskjema til selv om det stod under RS16 kontakten som er til hustelefon. Håper det stemmer mer for deg, siden det var 8-pins du var ute etter :D

 

Koblingsskjema

 

Håper dette hjelper deg litt. Disse kontaktene er ihvertfall de som brukes i alle nyere hjem. Lykke til :D

Endret av goggen85
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...