Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vindicater, noen av punktene dine er rett og slett feil, og flere andre punkter gir ikke et nyansert bilde av de to telefonene. Jeg sammenligner også disse telefonene for meg selv da jeg selv er i samme situasjon og klarer ikke bestemme meg, men er ikke enig i mye av det du skriver. Noen kommentarer:

 

- Sensation veier 148g mot 116g som Galaxy S II veier. Dette er mye vekt forskjell.

Ja forskjellen er vesentlig, men er det i S2 sitt favør? Etter min mening er den ideelle vekten på en telefon rundt 135g. Jeg har ikke holdt i en Sensation enda men jeg har en Desire som er ganske lik i vekt. jeg har også prøvd å holde i S2 og på grunn av den svært lave vekten var kvalitetsfølelsen fullstendig fraværende, dessverre.

 

- Sensation har en dårligere skjerm enn Galaxy S II. Antall pixler har ikke så mye å si på hvordan den totale kvaliteten på en skjerm er. Når Galaxy S II sin skjerm er bedre enn iPhone 4 sin skjerm, så er Galaxy S II sin skjerm definitivt bedre enn Sensation sin skjerm da.

Spent på hvilket grunnlag du har for å si dette? Sensation har fått mye skryt for den gode skjermen.

 

- Sensation har bare 1 GB internminne hvor Galaxy S II har 16 / 32 GB internminne.

Ja, men Sensation kommer med 8gb microSD inkludert, og S2 har "bare" 2 gb tilgjengelig for apps. Ikke så stor forskjell som du skal ha det til.

 

- Sensation har 768 MB RAM mens Galaxy S II har 1 GB med RAM.

Det er riktig, men S2 sitt TouchWiz bruker faktisk mer ram enn Sense. (Sense ca 350 mb, TouchWiz ca 450 mb)

 

- Sensation har 14.4 Mbps HSDPA mens Galaxy S II har 21 Mbps HSDPA.

Riktig, men det skal nevnes at det kun er NetCom som har 21Mbps og da kun i storbyene så vidt jeg vet, og der skal du ha lykke til med å få noe i nærheten av 21 mbps (8-10 er nok mer sannsynlig). Telenor/utenfor storbyene er det usansett fra 14.4 og ned.

 

- Sensation har Wi-Fi 802.11 b/g/n mens Galaxy S II har Wi-Fi 802.11 a/b/g/n.

Nå har jeg vært borti ganske mye forskjellig nettverksutstyr og rutere, og jeg har faktisk aldri sett en eneste person bruke 802.11a. Både g og n er overlegne så hvis du fortsatt sitter med 1999 teknologi er det på tide å bytte ut ruteren din.

 

- Sensation støtter HSDPA 900 / 2100 mens Galaxy S II støtter HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100.

Ikke helt riktig. Sensation har HSPA 900 / 1700 / 2100.

 

- Sensation tar mye dårligere bilder enn det Galaxy S II gjør.

Hvor har du sett sammenligningsbilder? Vil i så fall gjerne se selv.

 

- Sensation har ikke like kraftig CPU og GPU som Galaxy S II.

Dette er feil. Sensation sin CPU/GPU har mer regnekraft enn S2 sin (men ikke mye).

 

- Sensation har ikke 'Active noise cancellation with dedicated mic' som Galaxy S II har.

Dette er feil.

 

- Sensation er 2,81mm tykkere enn Galaxy S II.

Til gjengjeld ligger den bedre i hånda.

 

Personlig venter jeg på amobil sin test før jeg bestemmer meg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vindicator har skrevet et flott innlegg der SGSII sine egenskaper kommer godt fram. 17 punkter der Sensation må se seg bak Samsungs flaggskip...

 

...

 

Dette er uten tvil de 2 beste mobilene på markedet i dag. Gleder meg til å se en skikkelig test mellom de to mobilene, der scrolling rask opp og ned på internettsider og i appdrawer ikke er det eneste de tester... Til syvende og sist faller nok valget etter smak og behag, og mitt valg er HTC Sensation :D

 

Flott innlegg bushwacker. Enig med deg på alle punkter.

 

SGS2 har mange fine spesifikasjoner. Det blir rimelig likt på enkelte av dem, og individuelle seiere på andre. Jeg ser mange gode egenskaper ved SGS2, som jeg mer enn gjerne ville sett igjen i Sensation, men jeg vet at jeg til syvende og sist vil helle mot HTC uansett. Det er den mest interessante telefonen for min del. Uansett hvem som vinner en sammenlikningstest mellom de to mobilene. Det kommer alltid tydelig fram i mobildiskusjoner at stort sett hva man velger, er man ofte lidenskapelig i forhold til valget man har gjort.

 

En "HTC Galaxy Sensation II" hadde vært noe... det beste fra begge, med f.eks qHD på SuperAMOLED+? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicater, noen av punktene dine er rett og slett feil, og flere andre punkter gir ikke et nyansert bilde av de to telefonene. Jeg sammenligner også disse telefonene for meg selv da jeg selv er i samme situasjon og klarer ikke bestemme meg, men er ikke enig i mye av det du skriver. Noen kommentarer:

 

- Sensation veier 148g mot 116g som Galaxy S II veier. Dette er mye vekt forskjell.

Ja forskjellen er vesentlig, men er det i S2 sitt favør? Etter min mening er den ideelle vekten på en telefon rundt 135g. Jeg har ikke holdt i en Sensation enda men jeg har en Desire som er ganske lik i vekt. jeg har også prøvd å holde i S2 og på grunn av den svært lave vekten var kvalitetsfølelsen fullstendig fraværende, dessverre.

 

- Sensation har en dårligere skjerm enn Galaxy S II. Antall pixler har ikke så mye å si på hvordan den totale kvaliteten på en skjerm er. Når Galaxy S II sin skjerm er bedre enn iPhone 4 sin skjerm, så er Galaxy S II sin skjerm definitivt bedre enn Sensation sin skjerm da.

Spent på hvilket grunnlag du har for å si dette? Sensation har fått mye skryt for den gode skjermen.

 

- Sensation har bare 1 GB internminne hvor Galaxy S II har 16 / 32 GB internminne.

Ja, men Sensation kommer med 8gb microSD inkludert, og S2 har "bare" 2 gb tilgjengelig for apps. Ikke så stor forskjell som du skal ha det til.

 

- Sensation har 768 MB RAM mens Galaxy S II har 1 GB med RAM.

Det er riktig, men S2 sitt TouchWiz bruker faktisk mer ram enn Sense. (Sense ca 350 mb, TouchWiz ca 450 mb)

 

- Sensation har 14.4 Mbps HSDPA mens Galaxy S II har 21 Mbps HSDPA.

Riktig, men det skal nevnes at det kun er NetCom som har 21Mbps og da kun i storbyene så vidt jeg vet, og der skal du ha lykke til med å få noe i nærheten av 21 mbps (8-10 er nok mer sannsynlig). Telenor/utenfor storbyene er det usansett fra 14.4 og ned.

 

- Sensation har Wi-Fi 802.11 b/g/n mens Galaxy S II har Wi-Fi 802.11 a/b/g/n.

Nå har jeg vært borti ganske mye forskjellig nettverksutstyr og rutere, og jeg har faktisk aldri sett en eneste person bruke 802.11a. Både g og n er overlegne så hvis du fortsatt sitter med 1999 teknologi er det på tide å bytte ut ruteren din.

 

- Sensation støtter HSDPA 900 / 2100 mens Galaxy S II støtter HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100.

Ikke helt riktig. Sensation har HSPA 900 / 1700 / 2100.

 

- Sensation tar mye dårligere bilder enn det Galaxy S II gjør.

Hvor har du sett sammenligningsbilder? Vil i så fall gjerne se selv.

 

- Sensation har ikke like kraftig CPU og GPU som Galaxy S II.

Dette er feil. Sensation sin CPU/GPU har mer regnekraft enn S2 sin (men ikke mye).

 

- Sensation har ikke 'Active noise cancellation with dedicated mic' som Galaxy S II har.

Dette er feil.

 

- Sensation er 2,81mm tykkere enn Galaxy S II.

Til gjengjeld ligger den bedre i hånda.

 

Personlig venter jeg på amobil sin test før jeg bestemmer meg :)

1. Vekten har lite og ingenting med hvordan kvaliteten er. For meg er kvaliteten meget bra på Galaxy S II selv om den er lett. Jeg hadde Sony Ericsson XPERIA X10 tidligere som veier 135g. Og etter å ha bruk den telefonen i ca 1. år, så synes jeg at Galaxy S II'en er bedre å ha i lommen. Den ligger liksom ikke å slenger i lommen hvor du kjenner at den flytter seg om man springer med den i lommen om den ligger litt løst.

 

Men Galaxy S II'en, så er det mye mindre av dette. Den er mye bedre å ha i lommen om man er mye ute å går. Så det er mye man kan merke i forskjell med å ha en litt lettere mobil.

 

2. Ja, Sensation får skryt av skjermen til å være en S-LCD skjerm. Men når den sammenlignes mot Galaxy S II sin skjerm, så taper den i alle tester mot Galaxy S II som er gjennomført til nå.

 

3. Joda, er ikke noe direkte problem det. Poenget er at jeg kan ha 48 GB minne totalt med et 32 GB microSD kort på min Galaxy S II eller 64 GB totalt med en Galaxy S II med 32 GB internminne hvor du bare kan ha 33 GB totalt med et 32 GB minnekort. Blir jo kjipt om man blir konstant avhengig av å måtte lagre nesten alt på minnekortet da.

 

4. Men så trenger man ikke å bruke TouchWiz heller da. Jeg bruker ADWLauncher EX som home launcher nå. Funker knall den.

 

5. Jeg har Netcom som operatør nå, og håper at vi får 4G i Ålesund snart :) .

 

6. Poenget her er at Galaxy S II støtter både 2.4 GHz og 5 GHz Wi-Fi signaler. Er bra å ha alt på stell om det skulle være noe heh.

 

7. Jeg var inne på HTC sin side og så på spesifikasjonene, og der står det at Sensation støtter dette: HSPA/WCDMA: Europe/Asia/T-Mobile US: 900/AWS/2100 MHz. Nå står det ikke at den støtter 1700, men mulig AWS er det?

 

8. Siden du spurte så fint, så skal jeg gi deg det konkrete bevis for at kameraet på Sensation er ekstremt mye dårligere enn Galaxy S II sitt kamera.

 

Ok, la oss se på dette bildet her som inneholder mye trær. Så ser vi på et bilde tatt med Galaxy S II her som også inneholder mye trær.

 

Så ser du på dette bildet som er tatt med Sensation. Så ser du på dette bildet som er tatt med Galaxy S II'en.

 

Så til en siste sammenligning, så ser du på dette bildet som er tatt med Sensation. Så ser du på dette bildet som er tatt med Galaxy S II.

 

Konklusjonen her er at Sensation sitt kamera blir totalt knust av Galaxy S II sitt kamera.

 

9. Og hvor har du informasjonen i fra på at Sensation har dette?

 

Både GSMArena og HTC sin egen side sier ingenting om at Sensation har dette.

 

10. Mulig det, men den ligger ikke bedre på bordet om den har en buet bakdel.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Vindicator og Symbian_Pro

 

1. Vekt er og blir en subjektiv ting. Noen liker det tykt, noen liker det så tynt som overhodet mulig. Utifra hva jeg har sett vil jeg si at HTC Sensation SER UT TIL å være av bedre kvalitet da den består av alumium og teflon kontra SGIIs plastikk

 

2. Virkelig? Testene jeg har lest gir inntrykk for at HTC Sensation klarer seg bedre på ting som eksempelvis web-browsing og tekst-lesing mye grunnet bedre hvit-farger og større oppløsning (ting blir skarpere), mens SGII er bedre på film og spill hvor farger spiller en mye større rolle (dog Sensation får mye skryt for filmvisning og, igjen grunnet oppløsning og 16:9 aspect ratio).

 

3 og 4 er jeg helt enig i.

 

5. HSDPA er ikke 4G, men Super-3g... Om telefonen din støtter 14mbps eller 21mbps betyr at den støtter Super-3g i de hastighetene. 4g eller LTE som det også kalles, har hastigheter på 100mbps, og jeg trur ikke det er mange telefoner som støtter dette enda, utenom HTC Thunderbolt...

 

6. Enig... Dog jeg kun har sett 5Ghz signaler på Time Capsule, som uansett aldri er i bruk... Selv om ja, du unngår støy ved å bruke 5ghz da mye annet er i 2,5ghz området, så betyr også den høyere frekvensen at den ikke takler støy og hindringer like godt som 2,5ghz... I should know, jobba som radio-tekniker de to siste årene.

 

7. Nå har dette ikke utgangspunktet så mye å si for oss Nordmenn, vi bruker da hovedsaklig 2100-båndet (kan godt hende jeg tar feil her). Mens det er diskusjoner om å ta i bruk 900mhz i områder som Nord-Norge... Selvfølgelig, kjekt når man reiser utenlands, men av lite konsekvens her hjemme.

 

8. Blir litt vanskelig å si at det ene kameraet er bedre enn det andre når man ikke sammenligner to identiske motiver. Har selv lest på flere anmeldelser at HTC Sensation sliter når det kommer mange detaljer inn i bildet, men det virker og som om de to kameraene stiller veldig likt. Forhåpentligvis kommer det en ordentlig test som sammenligner bildene mellom disse to telefonene.

 

9. Snakker du om noise reduction eller bedre CPU her?

- Mtp noise reduction så synes jeg det hadde vært rart om HTC Sensation ikke hadde det, da anmeldelse jeg har lest sier SGII og HTC Sensation stiller så og si likt på dette punktet, dessuten så kryr det jo av mikrofoner på sistnevnte, så hadde vært rett og slett latskap av HTC og ikke inkludere noise reduction.

- Stiller meg tvilende til at HTC Sensation har mer regnekraft enn SGII, jeg trur de KANSKJE stiller likt i utgangspunktet men den høyere oppløsningen på HTC Sensation gjør at telefonen kanskje er litt svakere enn SGII helhetlig sett. Men utifra de benchmarkene jeg har sett ser det ut til at det er en litt større forskjell enn det... Uansett, fantastiske prosessorer i begge telefonene, så er i utgangspunktet ingenting å klage over.

 

10. Igjen, fullstendig subjektivt. Dog jeg må stille ett spørsmålstegn ved argumentet ditt, hvorfor er det så viktig at telefonen din ligger "godt" på bordet? Er det ikke bedre at den ligger bedre i hånda?

 

 

Lenke til kommentar

Det ligger et enormt press på HTC sine skuldre nå angående låste bootloadere på de nyeste mobilene de har gitt ut. En rekke dikusjoener på forskjellige forum, press på Twitter, Facebook og en petition der over 4000 foreløpig har signert.

 

Nå har endelig HTC gitt lyd fra seg angående dette:

 

Thanks so much for providing feedback, we hear your concerns. Your satisfaction is a top priority for us and we're working hard to ensure you have great experiences with our phones. We're reviewing the issue and our policy around bootloaders and will provide more information soon. Thank you for your interest, support and willingness to share your feedback.

 

Link

 

Man kan jo tolke uttalelsen som man vil, men personlig tror jeg HTC gir etter for presset...

Lenke til kommentar
Snip.. teknisk svada

Du glemte faktisk det viktigste og det er batteriforskjellen.. Jeg undrer meg på en Sensation men batteriet er noe som bekymerer meg mest.

 

Men jeg vil ikke ha noen iPhone kopi, så GSII er ikke aktuell.

Hva mener du med iPhone kopi?

 

Tenker du på TouchWiz som er lik iOS sin UI?

 

I så fall kan du skifte TouchWiz ut mot en annen og bedre home launcher. Så er null problem.

 

Jeg hater iOS sin UI ganske mye selv. Så hadde vært noe galt om jeg hadde brukt noe som er en iPhone kopi.

 

Så derfor bruker jeg en annen home launcher.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med iPhone kopi?

 

Tenker du på TouchWiz som er lik iOS sin UI?

 

 

Ikke bare OS. I utseende også.

 

img_5049_apple-iphone-4-vs-samsung-galaxy-s-2-part-2-face-off.jpg

 

Ser bare ut som en stor iPhone.

Vel, om du skifter home launcher, så vil du jo skifte på utsendelse på det meste på telefonen.

 

Jeg bruker ADWLauncher EX, og utsende er langt i fra i ligne på det standarde utsende.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Vel, om du skifter home launcher, så vil du jo skifte på utsendelse på det meste på telefonen.

 

Jeg bruker ADWLauncher EX, og utsende er langt i fra i ligne på det standarde utsende.

 

Det er ikke det jeg mente. Jeg mente det fysiske utseende til mobiltelefonen, ikke bare os. Se på bildet og si meg at SGS2 ikke er inspirert av iPhone.

 

Det er det Samsung driver med for tiden. Virker som alt de kommer med er i større eller mindre grad kopier av produkter fra Apple. Skjønner godt at Apple vil saksøke dem.

 

Derfor vil jeg heller støtte HTC som faktisk er i stand til å designe egne vakre og unike mobiltelefoner uten å ty kopiering av konkurrentene.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken sier man :tease:

 

Personlig veeeeldig glad i min Desire, men hatern for det lille internminne så jeg har måtte begrense meg litt der. Men har jeg greid meg med Desire sitt internminne så skal jeg klare meg i all mass med Sensation sitt. Lurer samtidig på hva i SVARTE SKAUEN man skal med 64GB lagringsplass på en telefon etter?? :hmm:

 

Har heller aldri hatt min telefon på service, aldri hatt en feilslag og jeg slår et slag for den mest stabile og pålitelige telefonen jeg har hatt noensinne! Det aller aller største ankepunktet mitt til Desire er at etter 2 timer snakkis og 2 timer med surfing over wifi så er det helt kvelden for batteriet noe som rett og slett er litt dumt :cry:

(Meeeen noe jeg alltid har lurt på er hvorfor telefonen blir så grisevarm når jeg enten snakker i telefonen eller surfer på nett?)

Endret av Thlian
Lenke til kommentar

 

Vel, om du skifter home launcher, så vil du jo skifte på utsendelse på det meste på telefonen.

 

Jeg bruker ADWLauncher EX, og utsende er langt i fra i ligne på det standarde utsende.

 

Det er ikke det jeg mente. Jeg mente det fysiske utseende til mobiltelefonen, ikke bare os. Se på bildet og si meg at SGS2 ikke er inspirert av iPhone.

 

Det er det Samsung driver med for tiden. Virker som alt de kommer med er i større eller mindre grad kopier av produkter fra Apple. Skjønner godt at Apple vil saksøke dem.

 

Derfor vil jeg heller støtte HTC som faktisk er i stand til å designe egne vakre og unike mobiltelefoner uten å ty kopiering av konkurrentene.

Når du holder Galaxy S II i hånden selv og ser på den selv i virkeligheten, så er Galaxy S II langt i fra å ligne på noe iPhone.

 

Dem har faktisk ingen likhetstegn i det hele tatt.

 

Den første Galaxy S'en lignet mye på iPhone da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Tokra: Samsung hadde det designet lenge før iPhone 1. gen kom i salg så hvis noen har kopiert den andre er det Apple som har kopiert Samsung.

 

Jeg sier ikke at Apple gjorde det, men Samsung presenterte sitt produkt først så all klaging på at Samsung kopierte blir tåpelig.

 

http://gigabyt3.com/news/item/did-apple-steal-the-iphone-design-from-samsung

 

Men nå er vell dette en Sensationtråd og det er telefonen jeg skal bytte min LG O2x i så snart den kommer i butikken! Håper den skuffer meg mindre enn LG har gjort!

Endret av sindresv
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...