Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen. :-) Dette er ganske morsomme greier. Og, man gjør jo en god ting og.

 

Når jeg slettet CPU-sloten og satte på "full folding power" viser FAHControl 7.4.4 en PPD på 180k, det da med helt default innstillinger på alt. Fornøyd med det. :-)

 

Men ser jo at det svinger litt i 7.4.4 da, så får prøve howto'en over her. Senere, skrudde det av nå, er jo over 28 grader inne.

 

(Burde legge ut fremgangsmåten i en egen howto på forumet, forresten. Nyttig.)

Lenke til kommentar

Da er 2x Sapphire 290x kort i hus! Det ene er montert og folder as we speak. 180k på 13001 jobb akkurat nå. Nå har jeg herja litt, så mulig den ikke viser 100% riktig enda. :)

Dette er med 14.4 driverne fra AMD. Skal teste 14.7 beta driverne snart.

 

Gjør det noe om kortet er plassert i en x8 port på hovedkortet? (har det i en x16 port nå, men lurer)

Lenke til kommentar

Konge! Begynner å bli litt trangt nå, så mulig det er best å sette det ene kortet i en x8 port. :)

 

Sapphire kortene var konge forresten, veldig god kjøler. 76 grader maks med furmark. Blir spennende å se hvor mye varmere vannet i vannkjølinga blir med to sånne varmeovner ekstra i loopen! Kanskje jeg må gå tilbake til luftkjøleren igjen om det blir for varmt. Har ikke plass til flere radiatorer i kabinettet..

Lenke til kommentar

Panelovner er iallefall 0PPD.

 

Tenk nye panelovner med 780ti og hele plata er kjøleblokk :dribble:

 

  • 600 watt
  • Inkl XSC-termostat
  • 10 års garanti
  • Leveres med plugg og ledning
  • IP24
  • GTX 780ti SLI
  • Kan kobles til TV

Pris 15990,-

 

Jeg har vel 14 enheter (9 maskiner) oppe nå, ene av de leverer 1.000.000PPD alene.

21 cpuer med 262 cores og 10 gpuer

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, 14 maskiner, fett...

 

Ja, kanskje det er fremtiden... det blir sikkert bare mer og mer som må beregnes fremover... en panelovn gjør ikke annet enn å omdanne elektrisiteten til varme, den gjør jo ingenting... den overgangen kunne drevet hva som helst, det er jo utrolig sløsing med strøm. Så enhver "panelovn" som selges etter 2025 skal ha GPU i seg, koblet opp mot allmennnyttige beregninger...

Lenke til kommentar

Vel, jeg er iallfall klar for å designe panelovn :D


Må dog tenke på varmespredning. Dersom man bare fester GPU'en fast til panelfronten, bare med en blokk mellom, så ender man jo fint opp med én glovarm flate og resten iskaldt.. Kunne jo vært noe å lagd noe alá Cooler Master Hyper-kjølerne til CPU, bare med lengre og tynnere kjøletårn som kunne blitt montert inne i ovnen.

Hmmm :3

I'm on it, skal se om jeg får fram noen idéer, men bli nok ingen realisering hvis det ikke finnes finansiering x)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...