Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp, mega fps drop med 5870 kun i wow hva kan det være?


Anbefalte innlegg

Problemet lyder slik. jeg har for et par dager siden montert opp en gaming rigg. Jeg har innstallert et par spill for å prøve kjøre maskinen. til nå har CS 1.6 og CSS og Mirrors edge kjørt smerte fritt. Har enda ikke testet crysis. Men når jeg da kjører WoW makset fult ut varierer fpsen fra helt nede i 30 til over 300 rundt om i verdenen. Når jeg da kommer til svært travle byer der det er mye folk går FPSn helt ned i 5-15 (dalaran på kazzak server). Jeg får også en del lagspikes

 

Dette synes jeg er veldig merkelig at jeg både går ned i 30 fps og lagsikes med min maskin.

Har en kompis som bruker et mye dårligere setup et HD5770 og AMD ph 2 455 2.66ghz samme OS som meg, og han forteller at han har ligger på 50fps i storbyene uten problemer.

 

specs:

Win7 64-bit professional (original CD men cracket)

Core i7 920 @2.67Ghz (origianlt)

powercolor HD5870 1Gb

Kingston 4gb ram

850W PSU antec

 

css videostress scoret 419fps med alt max.

windows score var 7.8 av 7.9 på skjermkort og cpu

7.4 på ram

* Har du nyeste drivere til all maskinvaren din?

JA Lastet ned 27.01.10

 

Har du lastet ned alle oppdateringer til Windows?

Regner med det

Endret av Zukie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids prøve å aktivere at wow skal bruke flere kjerner (wow brukes visst bare 2 kjerner som defaul), men det høres ut som noe ikke er helt optimalt.

 

http://www.evga.com/FORUMS/tm.aspx?m=60505

 

Jeg tror nok det er lurt å kjøpe en minnebrikke til slik at du får tre-kanals minne.

 

Har du oppdater til siste skjemkortdriver? (guru3d.com)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Men en ting jeg merker er at hvis jeg stiller ned shadow quality så går fpsen litt opp.

er det slik at skjermkortet ikke vil støtte shaders?

 

Skjermkortet støtter shaders. Det høres ut som du har et problem med båndbredde typisk det jeg nevnte tidligere om at skjermkortet muligens var plassert i feil PCIe slot. Muligens problemet ligger i at du kun kjører 2 minnebrikker.

Med den maskinen skal du kunne kjøre wow med alle instillinger (inkludert shaders) på topp uten problemer.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Så dårlig nett hastighet kan påvirke FPS?

i såfall kan alt rime fordi det er ikke verdens beste linje jeg sitter med på hybelen :p

 

Jeg mente båndbredden på minne og skjermkort, ikke internetthastigheten. Dårlig internettlinje kan gi lagg, men ikke dårlig FPS.

 

Hvilken type minnebrikker har du?

 

Problemet tror jeg kan bli løst med at du dobbelsjekker plassering av skjermkort, kjøper en minnemodul slik at du får tre-kanals minne (har du nylig kjøpt minnebrikkene kan du kanskje benytte angrerett?) og bruker linken jeg kommenterte tidligere og aktiverer alle 8 trådene på CPU i wow. + Oppdatere til Catalyst 10.1 hvis du ikke har det enda (ny i går).

 

@Mato, men denne type maskinkraft vil ikke addons være et problem.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Jeg har 2x disse minnebrikkene: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2533484

 

jeg sier ikke at du har feil, men jeg tviler på at skjermkortet har dårlig båndbredde :p

 

Jeg vet at skjermkortet ikke har dårlig båndbredde :), men havner det i feil slot, blir båndbredden dårlig.

 

Minnebrikkene du har valgt kjører på 1,9 volt mens det ikke er anbefalt at minne kjører på høyere enn 1.65V. Mulig minne er kraftig nedklokket for å ikke overstige voltverdien?

 

Last ned CPUz og se på hastigheten på minnet eventuelt sjekk bios for innstillinger.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar

vel, er det noen metode jeg kan endre på dette :p? hvis det ikke er "farlig". å en ting. jeg er hjemme nå å fikk satt den til å kjøre på alle 8 kjerner. Det er en helt sinnsyk forskjell. nå ligger det på 30-50FPS men det er ikke peakhour enda. så må bare vente å se. har sett 25fps å men det er en klar forandring.

 

jeg ser også at i går da jeg oppdaterte driverne til 10.1 er det tilbakestilt eller noe sånt i dag. så jeg skal ta å innstallere den nye nå.

Lenke til kommentar

Last ned CPUz først og fremst og se hvilken frekvens minnet ditt kjører på. Dette kan som tidligere nevnt sjekkes i bios.

 

Kjører minnet ditt på 1.9V så kan dette ødelegge hovedkortet ditt.

 

Uansett så kjører du 2 kanals minne, og ikke 3 kanals, så du vil ikke få optimal ytelse uansett før du kjøper 3 minnemoduler.

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Så dårlig nett hastighet kan påvirke FPS?

i såfall kan alt rime fordi det er ikke verdens beste linje jeg sitter med på hybelen :p

 

Jeg mente båndbredden på minne og skjermkort, ikke internetthastigheten. Dårlig internettlinje kan gi lagg, men ikke dårlig FPS.

 

Hvilken type minnebrikker har du?

 

Problemet tror jeg kan bli løst med at du dobbelsjekker plassering av skjermkort, kjøper en minnemodul slik at du får tre-kanals minne (har du nylig kjøpt minnebrikkene kan du kanskje benytte angrerett?) og bruker linken jeg kommenterte tidligere og aktiverer alle 8 trådene på CPU i wow. + Oppdatere til Catalyst 10.1 hvis du ikke har det enda (ny i går).

 

@Mato, men denne type maskinkraft vil ikke addons være et problem.

 

siden rendringen av beveglig grafikk er 80% avhengig av serveren i wow , placmet movmet spelcast osv osv vil lag redusere fps betraktlig i byer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...