Gå til innhold

550d vs d3100? hjelp


Anbefalte innlegg

Hei, skal ønske meg dslr i julegave og jeg har kommet fram til at jeg vil ønske meg d3100 eller 550d.:D

 

Det jeg liker med 550d er at det filmer i 60fps i 720p noe som jeg synes er bra siden jeg skal burke Twixtor i after effects.

Har vært og "tafset" på kameraene og jeg syntes begge kjentes like bra byggekvalitetsmessig.

550d har også MYE bedre skjerm enn d3100, men så betyr jo ikke det allverden.

Ellers så har vel de to like bra bildekvalitet? Bortsettfra at 550d har 18mpx.

 

Kameraet skal brukes på reise,tur og jeg skal ta bilder av min lille chihuahua som er ganske rask når han først begynner å springe. ;p

 

http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_550D-vs-Nikon_D3100

 

Må si at jeg også har sett litt på Sony Nex-5, men den er vel ikke like "funksjonel" medtankepå at jeg har hørt at menyene er ganske knotete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Video er viktig så er også blender viktig.

 

Edit: Du kjøper deg et "videokamera" som oppfører seg nesten på linje med de profesjonelle videokameraene til flere titusener/hundretusener, og som de så må du justere alt manuelt for og få opptakene visuelt gode, skal du bruke dette på auto vil det fungere meget dårlig, da er det bedre å kjøpe et dedikert videokamera eller et kompaktkamera/speilløst systemkamera som takler video på auto bedre en et speilreflekskamera.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Canon 550D/600D blir mer å sammenligne med Nikon D5000 og D5100, mens D3100/D3000 er mer i samme segment som Canon 1100D.

 

Hva med en 5000D, hvis du kan finne en?

 

Vil som sagt anbefale å klå på husene selv - se hvilket du liker best å holde i og å bruke. Kjøp det du har råd til som du får best magefølelse for. :)

Har ikke så lyst å kjøpe brukt, har vært å klådd på både d3100 og 550d og jeg likte begge, men likte 550d bedre så jeg tror det nesten må bli det. +at det kan filme i 60fps og det synes jeg er et STORT pluss. :)

Lenke til kommentar

Ellers får du som en tommelfingerregel mer igjen for å legge ekstra penger i optikk enn hus. EF-S 18-55 IS er "standard". Vurder en Tamron 17-50/2.8 uten VC for mer lysstyrke, eller EF-S 18-135 for mer rekkevidde. EF-S 15-85 IS er enda bedre, men ganske så dyr. Optikk kjøpes billigst brukt. :)

 

Edit: Optikk, ikke hus - for all del. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ellers får du som en tommelfingerregel mer igjen for å legge ekstra penger i hus enn optikk. EF-S 18-55 IS er "standard". Vurder en Tamron 17-50/2.8 uten VC for mer lysstyrke, eller EF-S 18-135 for mer rekkevidde. EF-S 15-85 IS er enda bedre, men ganske så dyr. Optikk kjøpes billigst brukt. :)

Ok, men hvordan er canon lensene i forhold til nikon lensene medtankepåpris?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...