Gå til innhold

Formula 1 2012!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, nå er det jo en helt ny sesong, men Silverstone 2011 ble kjørt med regler som er de nærmeste 2012 reglene :) Noe som lover godt om man ser på Williams!:)

 

Forresten ingen overraskelse at McLaren ikke har ett nebb. 2011 nesen deres var jo nesten innenfor 2012 reglene.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

De er ikke nødt, men nesen skal være lavere enn i fjor, for å hindre de i å klatre på hverandre så lett.

2012_nose_dimensions1.jpg

 

McLaren valgte å fortsette med en lav nese. Jeg sier fortsette, fordi deres nese i 2011 var nesten innenfor årets regler. Dermed har de optimalisert denne type nese. Derimot, så har de andre lagene forsøkt å ha så høy nese som mulig. Disse vil mest sannsynlig velge en nese som "faller" ned for å ha en så høy front som mulig. Dette er for å få mest mulig luft under bilen, og dermed kjøre luften igjennom kanaler til diffuserene og dermed få marktrykk på den måten. De aller fleste som hadde høy nese i fjor, mener at de taper mindre på å gjøre det på denne måten, enn ved å bruke en "McLaren" nese og dermed optimalisere aerodynamikken over bilen.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Adrian Newey går for "nebb" i år han også. Selv tviler jeg på det, men blir spennende å se nå kl. 14!

 

Det er mer å tjene på å holde luften på gulvet, enn over. Newey har ikke McLaren-stil.

 

Jeg kommer til å se ut som idiot om jeg tar feil nå!

 

EDIT: Spess når jeg postet leet-time lokal PC-tid!

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...