Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Vekter? Livvakt?

 

Hm, det er vel bare politiet i Norge som kan ha livvaktjeneste etter det jeg har forstått. Det finnes vel lite trolig en vekterjobb som er bedre betalt enn politi, til tross for den lave lønnen.

 

Tja. Militærpolitiet. Forsikringsselskaper ansetter ofte etterforskningskompetanse.

 

Forsikringsselskaper lønner sikkert en god del bedre. Greit å vite at man ikke låser seg fast til en jobb etter utdanningen.

 

Ang. militærpoliti. Dersom jeg skulle gått inn her hadde jeg vel mest sannsynlig fått en fenrik- eller løytnantstilling og den lønnen som hører til graden? Står litt forskjellig om militære lønninger utifra grad, noen imponerende og noen mer skremmende.

 

 

Er det gode muligheter for å jobbe i utlandet?

Endret av Airdoodle
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Hei! Har sett at det er mye prat om forskjellige poengsummer på de fysiske testene. Er det ikke slik at de ikke ska bruke slike "karrakterer" på testene i år? Jeg trodde at man kun fikk gjøre minstekravet og fikk enten godkjent eller ikke? 

Endret av Sita123
Lenke til kommentar

Hei! Har sett at det er mye prat om forskjellige poengsummer på de fysiske testene. Er det ikke slik at de ikke ska bruke slike "karrakterer" på testene i år? Jeg trodde at man kun fikk gjøre minstekravet og fikk enten godkjent eller ikke?

Hei.

Jeg ber deg bruke tråden for opptak til politihøgskolen 2017 som du finner på dette forumet.

 

Man får ikke karakterer for det fysiske. Dette ble det slutt med for et par år siden. Du blir stoppet når minstekravet i de fysiske testene er oppnådd.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Student1234 skrev (13 timer siden):

Hei. Hvordan vurderer politihøgskolen om du kan komme på opptak? Ser de først på vitnemålet eller senere ? 

Hei,

Jeg anmoder deg om å benytte tråden for opptak til politihøgskolen 2021 som du finner under fanen utdanning. Da vil du få mange spørsmål og svar.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...