Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

 

Tall fra produsentene selv over hvor mange konsoller de har solgt til butikkene (shipments):

 

3. kvartal 2014

PS4 - 3,3 millioner

Xbox One/360 - 2,4 millioner

PS3 - 0,8 millioner

PSVita - 0,7 millioner

Wii U - 0,6 millioner

 

MS er noen luringer og sier bare hva Xbox One og 360 har solgt til sammen. Tror man kan anta at X1 solgte rundt 1,5-1,8 mill.

 

PS4 er nå oppe i 13,5 millioner (!). Det er hakket mer enn hva Wii var oppe i etter like lang tid i markedet (13,17 mill),

 

Det ser ut til at PS4 vil være på rundt 20 millioner ved slutten av året. Xbox One og Wii U med rundt 10 millioner hver.

Imponerende tall for Sony, ok tall for Microsoft og dårlige tall for Nintendo.

I verste fall kan Nintendo risikere å se seg forbigått av begge konkurrentene i år.

Edit: Ny side.





Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode tall fra Sony, men jeg vet ikke om de selger så mye mer fordi produktet deres er så mye bedre.

Men jeg tror Don Matthew ?..eller noe sånt klarte å skade MS og Xbox mer enn noen kunne forestille seg.

Jeg tror ikke han gikk frivillig til Zynga. Han fikk fyken så det holdt av MS. Og til pass for han.

Anyhow, Jeg skulle ønsket MS hadde holdt på noen av funksjonene som de hadde lagt opp til i utgangspunktet. Familysharing etc. Det er nok den veien både Sony og MS vil gå etter hvert uansett. Sony er jo på god vei med sin siste share funksjon for ps4.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er naturlig at butikkene fyller opp hyllene før jul. Det betyr riktignok ikke at alle blir solgt ut med det første.

 

Tenker at Wii U og Xbox One ligger omtrent likt nå på faktisk solgte. 7-8 millioner hver. Det er 2 år siden Wii U kom ut og 1 år siden Xbox One kom ut. Ingen tvil om at Wii U kommer dårlig ut av den sammenligningen.

 

Skal man oppsummere konsollkrigen så langt har PS4 gjort det ekstremt bra, Xbox One helt OK og Wii U veldig dårlig.

 

Jeg kan se for meg at konkurransen mellom PS4 og Xbox One blir jevnere framover, men at PS4 fortsatt vil ha en klar ledelse. Wii U tror jeg havner på en klar tredjeplass uansett hva Nintendo gjør nå.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ms har gitt gjernet i det siste med bundles og priskutt. Så det var velfortjent.

 

Japp! Og kan se ut som de tar desember også.

 

Ganske imponerendes at Xbox klarte 1.200.000 konsoller bare i november, mot PS4 ca 800.000 konsoller. Dermed ble Xbox best selgende konsoll i USA og UK den mnd.

 

Resten av verden er jo en never ending historie uten sidestykke.

 

Noen bruker Amazon som pekepinn, ser ut som at det ikke har slått feil hittil og Xbox One ligger nå på 5 plass og PS4 på en 17 plass.

 

En ting er hvertfall greit, og det er at markedet er OK og at begge selger veldig bra!

Lenke til kommentar

Storbritannia - Julesalget 2014

01 (01) PS4 GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)

02 (08) PS4 CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)
03 (02) XBO CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)
04 (04) XBO GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
05 (14) XBO ASSASSIN'S CREED: UNITY (UBISOFT)
06 (05) 360 FIFA 15 (ELECTRONIC ARTS)
07 (07) PS4 DRIVECLUB (SONY COMPUTER ENT.
08 (03) PS4 FIFA 15 (ELECTRONIC ARTS)
09 (15) PS4 THE CREW (UBISOFT)
10 (12) 360 CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)
11 (11) XBO FIFA 15 (ELECTRONIC ARTS)
12 (23) PS4 ASSASSIN'S CREED: UNITY (UBISOFT)
13 (06) PS4 FAR CRY 4 (UBISOFT)
14 (10) WII JUST DANCE 2015 (UBISOFT)
15 (13) 360 MINECRAFT: XBOX EDITION (MICROSOFT)
16 (31) XBO THE CREW (UBISOFT)
17 (18) XBO MINECRAFT: XBOX EDITION (MICROSOFT)
18 (20) XBO FAR CRY 4 (UBISOFT)
19 (17) PS4 MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION (SONY COMPUTER ENT.)
20 (26) PS3 CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...