Gå til innhold

Ekstra pass / duplikatpass


Anbefalte innlegg

Er det mulig å få ekstra pass, uten dokumentasjon fra arbeidsgiver? Jeg skal forhåpentligvis inn i et land to ganger (Iran, kun ferie), men rekker ikke å skaffe meg visum før andre innreise. Jeg kan heller ikke søke om to visum på samme pass på forhånd. Har jeg to pass, kan jeg derimot ha ett visum i hvert sitt pass. Men kanskje det blir vanskelig å få et andre visum til Iran, selv om jeg søker med et annet pass? Jeg har dermed to utfordringer:

 

1. Å få et ekstra pass, som turist. Men siden jeg reiser veldig mye, håper jeg det er mulig (med en god forklaring om at jeg ikke ønsker Iran i passet. Eller Armenia/Aserbajdsjan, eller Israel og så videre).

 

2. Å få to visum til Iran, i to forskjellige pass. Ambassaden i Oslo er hjelpsomme og imøtekommende, men er ikke helt oppdatert på visumpraksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som jeg svarte i den andre tråden din, så var ikke at man reiser mye god nok grunn for og søke om pass nr 2. Når jeg gjorde det.
Men kan hende at du har mere flaks enn meg og at du møtter en som er mere hjelpsom på polti stasjonen.

Vet at en del land ikke aksepterer 2forskjellige visum ti 2 forskjellige pass. har selv prøvd det

Lenke til kommentar

Wailer: Tusen hjertelig takk, var jeg som ikke fulgte med! Jeg trenger for øvrig ikke kode for å få turistvisum til Iran. Den iranske ambassaden i Oslo ordner det uten kode. Ok, jeg får se hva jeg gjør. Regner med jeg dropper Afghanistan denne gangen.

Hva med og søke på dobbelt entry visum til Iran?

Lenke til kommentar
wailer, den 31 Aug 2015 - 19:26, sa:wailer, den 31 Aug 2015 - 19:26, sa:

 

Hakataramea, den 31 Aug 2015 - 16:10, sa:Hakataramea, den 31 Aug 2015 - 16:10, sa:

Wailer: Tusen hjertelig takk, var jeg som ikke fulgte med! Jeg trenger for øvrig ikke kode for å få turistvisum til Iran. Den iranske ambassaden i Oslo ordner det uten kode. Ok, jeg får se hva jeg gjør. Regner med jeg dropper Afghanistan denne gangen.

Hva med og søke på dobbelt entry visum til Iran?

 

 

For dobbelt entry visum trenger man kode. Og "alle" iranske reisebyrå som kan skaffe koden sier dette ikke gis (av Ministry of Foreign Affairs i Teheran). Dobbelt entry turistvisum har visstnok ikke vært praktisert på flere år. Hvordan ordnet du deg visum til Afghanistan, forresten? Blir jo ganske trøblete å må skaffe seg invitasjon fra noen i Afghanistan.

Endret av Hakataramea
Lenke til kommentar

 

wailer, den 31 Aug 2015 - 19:26, sa:wailer, den 31 Aug 2015 - 19:26, sa:

 

Hakataramea, den 31 Aug 2015 - 16:10, sa:Hakataramea, den 31 Aug 2015 - 16:10, sa:

Wailer: Tusen hjertelig takk, var jeg som ikke fulgte med! Jeg trenger for øvrig ikke kode for å få turistvisum til Iran. Den iranske ambassaden i Oslo ordner det uten kode. Ok, jeg får se hva jeg gjør. Regner med jeg dropper Afghanistan denne gangen.

Hva med og søke på dobbelt entry visum til Iran?

 

 

For dobbelt entry visum trenger man kode. Og "alle" iranske reisebyrå som kan skaffe koden sier dette ikke gis (av Ministry of Foreign Affairs i Teheran). Dobbelt entry turistvisum har visstnok ikke vært praktisert på flere år. Hvordan ordnet du deg visum til Afghanistan, forresten? Blir jo ganske trøblete å må skaffe seg invitasjon fra noen i Afghanistan.

 

Jeg søkte visumet mitt til Afghanistan i Uzbekistan, var absolutt ikke noe problem der, trengte ingen invitasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...