Gå til innhold

Reiseforsikring for enkeltreise


Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg på et behandlingsopphold i Spania og trenger derfor reiseforsikring. Siden jeg aldri reiser ellers, er det kun nødvendig med forsikring for enkeltreise.

De fleste forsikringselskap jeg har sjekket, tilbyr reiseforsikring for et år. Jeg fant ut at Europeisk Reiseforsikring (som er samme som If) tilbyr forsikring for enkeltreise. Jeg har beregnet pris, og det ble rett under 500 kr. Dette synes jeg er dyrt, og lurer på om noen kjenner til andre selskaper som tilbyr forsikring som passer meg?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk kredittkort vilkåra, ofte er det berre ett krav om å bruke kortet so og so mykje under reisa. Det er vanligast å bruke kortet på fly og hotell, men også andre reisekostnader kan betalast med kredittkortet slik at du får reiseforsikringa.

 

Så kanskje får du forsikringa dersom du betalar taxi/flybuss samt matutgiftene med kredittkortet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sjekk kredittkort vilkåra, ofte er det berre ett krav om å bruke kortet so og so mykje under reisa. Det er vanligast å bruke kortet på fly og hotell, men også andre reisekostnader kan betalast med kredittkortet slik at du får reiseforsikringa.

 

Så kanskje får du forsikringa dersom du betalar taxi/flybuss samt matutgiftene med kredittkortet?

Pass på nå!   Kredittkortforsikringen krever som regel av minst 50 % av reisens samlede transportkostnader er betalt med kortet for at forsikringen skal være gyldig.  

For de fleste vil hoveddelen av transportkostnadene være flybilletten.    Dersom flybilletten ikke er betalt med kortet vil det være vanskelig å få dekning under kredittkortforsikringen. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...