Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kommer til å bo 2 uker i Torquay slik vi gjorde i år, da på samme B&B, i tillegg til 4 netter i London. I år besøkte vi til sammen 8 byer, til neste år tenkte vi å reise ennå mer rundt og se flere byer, samt dra tilbake til de byene/stedene vi likte veldig godt, slik som Exmouth og de nydelige strendene der (og The Jurassic Coast), Plymouth, Exeter osv. 

Skal prøve å komme meg innom noen av disse fra neste vår. Har mye ugjort på sydkysten av England. Om du ikke allerede har vært der anbefales Scilly-øyene og Isle of Wight som jeg var innom i sommer var heller ikke dum.

 

Hvor i Torquay bodde du forresten og fikk du med deg hjemmet til Agata Christie ved Greenway?

 

Det var planen med både Scilly-øyene og Isle of Wight, men det ble rett og slett ikke tid. Vi hadde fullpakket program, så det står på lista for neste år. :)

 

Bodde på The Briarfields, et lite B&B med 5-6 rom, i Torre (en bydel i Torquay). Det var i kort gangavstand til promenaden og sentrum, og ennå kortere avstand til togstasjonene Torquay og Torre, samt buss. Vi kommer til å bo der til neste år også, vi trivdes så godt, og de hadde vanvittig god frokost.

 

Kjøpte oss et South West Megarider Gold-ukeskort som gjorde at vi kunne reise ubegrenset med buss til de fleste byer vi besøkte. Forøvrig har de egne Gold-busser med skinnseter og ekstra komfort. Veldig behagelig måte å reise på, og vi droppet tog til fordel for buss (vi tok også en del tog, men det var mest til byer som Exeter, Exmouth osv), rett og slett fordi det både var billigere og fordi vi da fikk sett så mye av den engelske landsbygda. 

 

Vi hadde tenkt å besøke hjemmet til Agatha Christie, men rakk det dessverre ikke. Tanken var egentlig å dra dit enten når vi var i Paignton, eller da vi besøkte Dartmouth (steam rail langs kysten), men det ble rett og slett ikke tid til det heller.

 

Så mye som gjenstår å se til tross for at vi sto opp rundt klokken 07:00 hver eneste dag og hadde fullt program. Vi fikk gått The Agatha Christie Mile ihvertfall. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

 

 

 

Trodde flyturer til England skulle være billige ... Hmf, skamdyrt til London.

Hva er det du prøver det på? Det er masse turer dit for helt ned i under 250,- t/r nå.
250? Hvor?
Ryanair. SAS ligger under 1000 t/r og Norwegian antagelig mellom disse.

Ryanair flyr ikke fra Bergen :/

Uans, sjekket fra Oslo. Var 2k retur hjem på en søndag. Snakker altså om neste uke reise til London.

 

SAS var 14k langhelg neste uke ... Norwegian var også svindyrt.

Nei dette var kjipt.

Lenke til kommentar

Ryanair flyr ikke fra Bergen :/

Uans, sjekket fra Oslo. Var 2k retur hjem på en søndag. Snakker altså om neste uke reise til London.

 

SAS var 14k langhelg neste uke ... Norwegian var også svindyrt.

Nei dette var kjipt.

"Billig" og "neste uke"/"høstferie" passer sjelden sammen i samme setning. Ærlig talt, det er høstferie i Bergen neste uke og du trodde du skulle finne noe billig om du booker nå?

 

Jeg booker normalt minst et halvår i forveien og takker alle som venter til i siste liten for at de sponser mine billige turer. :w00t:

Lenke til kommentar

 

Ryanair flyr ikke fra Bergen :/Uans, sjekket fra Oslo. Var 2k retur hjem på en søndag. Snakker altså om neste uke reise til London.

 

SAS var 14k langhelg neste uke ... Norwegian var også svindyrt.

Nei dette var kjipt.

"Billig" og "neste uke"/"høstferie" passer sjelden sammen i samme setning. Ærlig talt, det er høstferie i Bergen neste uke og du trodde du skulle finne noe billig om du booker nå?

 

Jeg booker normalt minst et halvår i forveien og takker alle som venter til i siste liten for at de sponser mine billige turer. :w00t:

Jeg vet jeg vet. Tabbe. Vet ikke hvorfor jeg ser engang. Noen ganger hender det at det er før men nå er det jo høstferie neste uke så. Fuck

Lenke til kommentar

Etter planen blir det Cordoba og Granada i Spania. Jeg har reist mye i nordlige og sentrale Spania, men dette blir første gangen i sør. På veien blir det sannsynligvis et stopp i Madrid for å besøke noen av mine favorittspisesteder.

 

Siden jeg bor i Italia blir det en del dagsturer rundt omkring. 

 

Forte dei Marmi, Siena, Montepulciano og San Gimigniano. 

 

Planlegger en lenger reise til Puglia og Sicilia på en uke pluss minus til våren, mens til vinteren blir det vel et par turer til Artesina.

 

Var flere av disse plassene forrige uke. Spesielt San Gimignano synes jeg var en av de mer atmosfæriske middelalderbyene jeg har besøkt. Litt turistifisert, men sånn blir det jo fort når stedet er såpass pittoreskt som det er.

Lenke til kommentar

 

Tror jeg tåler turistifiserte steder siden jeg bor midt i gamlebyen i Firenze.

Calcio storico faller endelig på en lørdag i 2017 så jeg tar gjerne imot tips om hvor man bør bo.

 

 

Selvsagt. 

 

Firenze er en svært liten by. Den er delt av Flume Arno, men jeg personlig vil anbefale å bo nord for elven. 

 

Centro storico, som er der hvor "alt" er kan dekkes enkelt til fots fra ene siden til den andre på en times tid. (Det gjorde jeg senest i kveld!). Ellers går det busser stort sett hele tiden.

 

Ser at Calcio Storico spilles ved Santa Croce. Dette er et ganske livlig område av byen. Mye barer, restauranter og nattklubber. Det kan være en god del bråk nattestid, spesielt om weekenden. Jeg ser for at det kan være det under dette eventet også.

 

Om du plages av det, og ikke er en festløve hadde jeg valgt residens i nærheten av il Duomo / Santa Maria Novella. Det er et stille område på kveldstid og du er midt i sentrum, med 20min gange til Santa Croce. 

 

Evt: noe med utsikt til Flume Arno så klart. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne måneden går turen til Sarajevo for litt historie og balkansk koloritt. Til EIndhoven for lysshow i mørket og kanskje et gjensyn med Den Bosch for å få med seg litt mer av utstillingene i anledning av 500-års jubileet til verdens første surrealistisk maler. Så er det julemarkeder i Nürnberg og Rothenburg ob der Tauber.

 

 

Etter dette er 13 andre turer allerede booket.

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner ikke reglene her, så beklager på forhånd om det er helt utafor, men er det noen som har tips til harry/charter-ferie? Ser for meg at vi nesten ikke forlater hotellet i løpet av hele uka, bare ligger i bassenget og drikke drinker osv. Hva er det beste stedet for ett køddent par? Har jo hørt utrolig mye flott om Granca selvfølgelig, men isåfall hvor på Gran Canaria.

 

(For å prøve å være innafor reglene: Jeg skal dit "SYDEN" i løpet av desember eller januar, men har ikke helt bestemt verken tid eller sted)

Lenke til kommentar

Kjenner ikke reglene her, så beklager på forhånd om det er helt utafor, men er det noen som har tips til harry/charter-ferie? Ser for meg at vi nesten ikke forlater hotellet i løpet av hele uka, bare ligger i bassenget og drikke drinker osv. Hva er det beste stedet for ett køddent par? Har jo hørt utrolig mye flott om Granca selvfølgelig, men isåfall hvor på Gran Canaria.

 

(For å prøve å være innafor reglene: Jeg skal dit "SYDEN" i løpet av desember eller januar, men har ikke helt bestemt verken tid eller sted)

Søk eller scroll nedover i oversikten så finner du flere tråder som vil passe for tips om slikt...og hvor du allerede finner mange tips.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...