Gå til innhold

Nevn de fineste storbyene du vet om


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt delt angående Amsterdam. Det virker som en fin plass å bo, men når det kommer til turisme så er det først og fremst Red Light District som er severdig, og det er kanskje ikke det første stedet man vil vise gutten. Utover RLD så er det lite i Amsterdam som ikke gjøres bedre andre steder; London er mye større, Venezia har finere kanaler, og det er mange byer som har bedre spisesteder. Hvis det først og fremst er størrelsen på Amsterdam som imponerte gutten og dere ikke vil fly så langt så ville jeg gått for London. Det er det nærmeste man kommer en skikkelig storbyopplevelse uten å fly langt - eventuelt Paris. Praha er en flott by for den historisk interesserte turisten, men det er en mellomstor by og gir ikke akkurat storbyfølelsen.

 

Vil slå et slag for Tokyo - den ultimate storbyen, om det er en virkelig storbyopplevelse du ønsker.  Og slett ikke så dyr som mange skal ha det til.  Den får de andre byene nevnt her som Amsterdam, Budapest til å virke som småbyer.  Selv New York og London blekner litt sammenlignet med den byen.   En lang reise, men en uforglemmelig opplevelse.

 

Hvis poenget er at storbyen skal være stor så er det ikke mange steder som kan sammenligne seg med Tokyo. Men hvis gutten ble imponert av flyplassen i Amsterdam så tenker jeg at Tokyo er overkill (i det minste i første omgang). Jeg ville hatt litt erfaring med å reise i mindre byer før jeg dro til Tokyo eller andre byer av samme format.

Lenke til kommentar

Ser mange har nevnt Bangkok i denne tråden. har vært der flere ganger og de har en rekke flotte monumenter og bygninger, men jeg synes ikke det er noen spesielt fin by ^^

Husk at Bangkok er utrolig stort! Du får de mest lukeriøse områdene, til de aller fattigste. Kontrastene i den byen er ENORME! Å det er så stort, og uendelig å utforske. Utrolig god mat rundt hvert eneste hjørnet! Masse hyggelig, og spennende mennesker.

 

Det er kanskje ikke den "peneste" byen visuelt overall, vist det var det du mente. Singapore er foreksempel en mye "penere", og renere by. 

Lenke til kommentar

 

Det er fordi du får omtrent dødsstraff for å kaste noe på gata i Singapore.

 

Det er var å ta i litt kanskje, men du får en klekkelig bot :p

 

Å det fungerer jo.

Å kaste noe er ikke nødvendig for å få bot. På t-banen (MRT) er vel boten 500 dollar for å spise eller drikke, og tar man med seg feil type frukt (durian) er boten på 5000 doller. Mener hotellet hadde et gebyr på 10.000 dollar for de som tok durian med inn på rommet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...